Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
ANP204 | KLİNİK ANESTEZİ II | 4 | 2 | 2 | 6 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | Türkçe |
Dersin Düzeyi | ÖNLİSANS, TYY: + 5.Düzey, EQF-LLL: 5.Düzey, QF-EHEA: Kısa Düzey |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. NERMİN KOÇ |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | Dr.Öğr.Üyesi AYŞE DÜŞÜNÜR |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | Öğrenciye; mesleki uygulama sırasında, anestezi uygulamaları hakkında genel bilgi ve beceri kazandırılması; özellikli cerrahi alanlarında yapılan ameliyatların yönetimlerinin öğretilmesi amaçlanmaktadır. |
İçerik: | Preoperatif değerlendirme, zor hava yolu, pediatrik ve geriatrik hastada anestezi, ameliyathane dışı anestezi, sık cerrahi girişimlerde (obstetrik, göz, ortopedi, plastik cerrahi, KBB, üroloji, nöroşirürji) anestzi uygulamaları,anestezi uygulamalarında kan transfüzyonları, obez, hipertansif ve diabetik hastalarda anestezi uygulamaları |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
Preoperatif dönemde hasta değerlendirmeyi öğrenir. |
Zor hava yolu yönetimini öğrenir. |
Geriatrik hastalarda anestezi uygular. |
Pediatrik hastalarda anestezi uygular. |
Sık yapılan cerrahi girişimlerde anestezi uygular. |
Ameliyathane dışında anestezi uygular. |
Anestezi uygulamalarında kan transfüzyonlarını yapar. |
Obez hastada anestezi uygular. |
Özellikli hastalarda anestezi uygular. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | - | PREOPERATİF DEĞERLENDİRME | Anlatım, soru-cevap, beyin fırtınası, demonstrasyon |
2 | - | ZOR HAVA YOLU YÖNETİMİ | Anlatım, soru-cevap, beyin fırtınası, demonstrasyon |
3 | - | GERİATRİK HASTADA ANESTEZİ | Anlatım, soru-cevap, beyin fırtınası, demonstrasyon |
4 | - | OBEZ HASTALARDA ANESTEZİ | Anlatım, soru-cevap, beyin fırtınası, demonstrasyon |
5 | - | AMELİYATHANE DIŞI ANESTEZİ | Anlatım, soru-cevap, beyin fırtınası, demonstrasyon |
6 | - | GÖZ VE ÜROLOJİ HASTALARINDA ANESTEZİ | Anlatım, soru-cevap, beyin fırtınası, demonstrasyon |
7 | - | OBSTETRİK HASTALARDA ANESTEZİ | Anlatım, soru-cevap, beyin fırtınası, demonstrasyon |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | - | K.B.B HASTALARINDA ANESTEZİ | Anlatım, soru-cevap, beyin fırtınası, demonstrasyon |
10 | - | ORTOPEDİ VE PLASTİK CERRAHİ HASTALARINDA ANESTEZİ | Anlatım, soru-cevap, beyin fırtınası, demonstrasyon |
11 | - | PEDİATRİK HASTALARDA ANESTEZİDE PREOPERATİF DEĞERLENDİRME, PREMEDİKASYON VE MONİTÖRİZASYON | Anlatım, soru-cevap, beyin fırtınası, demonstrasyon |
12 | - | PEDİATRİK HASTALARDA ANESTEZİDE İNDÜKSİYON VE BLOKLAR | Anlatım, soru-cevap, beyin fırtınası, demonstrasyon |
13 | - | ANESTEZİ UYGULAMALARINDA KAN TRANSFÜZYONLARI | Anlatım, soru-cevap, beyin fırtınası, demonstrasyon |
14 | - | NÖROŞİRÜRJİ HASTALARINDA ANESTEZİ | Anlatım, soru-cevap, beyin fırtınası, demonstrasyon |
15 | - | ÖZELLİKLİ HASTALARDA ANESTEZİ | Anlatım, soru-cevap, beyin fırtınası, demonstrasyon |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
Ders kitabı, yardımcı kitap ve diğer kaynaklar |
Klinik Anestezi, Barash Paul G., Cullen Bruce F., Stoelting Robert K., Çeviri Editörleri: Işık B., Kurtipek Ö., Güneş Tıp Kitabevleri, 2020 |
Klinik Anestezi, Kayhan Z., Logos Yayıncılık, 2019 |
Anesthesiology & Critical Care Drug Handbook, Baughman VL, Lexi-comp, 2010 |
Anesteziyoloji Pratiğinde Farmakoloji ve Fizyoloji Akıl Notları, Türköz A., Güner Can M., Güneş Tıp Kitabevi, 2015 |
Morgan and Mikhail's Clinical Anesthesiology, 6th edition, Lange , 2018 |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
|||
---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Theoretical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
In accordance with the needs of Preoperative, intraoperative and postoperative, patients can be prepared and are applied necessary anesthesia and resuscitation practices.
|
5 | |||||
2 |
Basic knowledge that is gained via lecture notes, application tools and supported with visual help students to analyze and use this knowledge throughout their professional lives.
|
5 |
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Factual | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Can make the preparation of the Anesthesia machine and other auxiliary equipment and can control and provide patient's airway.
|
5 | |||||
2 |
Can make the necessary applications in situations requiring first aid.
|
1 |
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Cognitive | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Being aware of this profession as a teamwork, they can analyze data related to the patient or the case and produces results
|
5 | |||||
2 |
In an emergency situation, they become calm, quick, fast and can make the right decision.
|
4 |
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Practical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Having sufficient skills in practice, they remain calm and unperturbed.
|
5 | |||||
2 |
They can make all the applications about Anesthesia according to the technique
|
5 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Autonomy & Responsibility | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Being well-aware of their individual responsibilities within the team, they can fulfill their tasks completely.
|
5 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Learning to Learn | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Have the basic and applied health knowledge about Anesthesia.
|
4 | |||||
2 |
Can update their Anesthesia-related knowledge, skills and competencies with the self-awareness of a lifelong learning and move further in their personal and professional fields.
|
5 | |||||
3 |
Have knowledge about ethical standards.
|
2 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Communication & Social | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Can communicate effectively, informative and ethically with patients, relatives and with other health professionals,
|
4 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Occupational and/or Vocational | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Be able to work in Anesthesiology department in Health institutions, organizations, Reanimation and Pain rooms and help patients' preparation prior to surgery, anesthesia and reanimation implementation
|
5 |
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 6 | 84 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 14 | 2 | 28 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 1 | 10 | 10 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 1 | 14 | 14 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav Hazırlığı | 1 | 14 | 14 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 33 | 0 | 152 |
Genel Toplam | 152 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 6 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 6,0 |