Kodu |
Dersin Adı |
Yarıyıl |
Süresi(T+U) |
Kredisi |
AKTS Kredisi |
DPP101 |
DİŞ MORFOLOJİSİ I |
1 |
4 |
3 |
7 |
DERS BİLGİLERİ |
Dersin Öğretim Dili : |
Türkçe |
Dersin Düzeyi |
ÖNLİSANS, TYY: + 5.Düzey, EQF-LLL: 5.Düzey, QF-EHEA: Kısa Düzey |
Dersin Türü |
Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli |
- |
Dersin Koordinatörü |
Dr.Öğr.Üyesi ŞENEL ÇAVUŞOĞLU |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi |
Öğr.Gör. RABİA MÜKERREM ÖZER-Öğr.Gör. SEVAL FATMA YILMAZ-Dr.Öğr.Üyesi ŞENEL ÇAVUŞOĞLU |
Ders Ön Koşulu |
Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
Amaç: |
Bu derste öğrenciye çene dişlerin morfolojik özelliklerini tanıma yeterlikleri kazandırılması amaçlanmaktadır. |
İçerik: |
Manipülasyon çalışması, santral, lateral, kanin, premolar ve molar diş yapmak;
Diş Anatomisi ve Terminolojisi: Farklı diş türlerinin isimlendirilmesi, diş yüzeyleri ve bölgeleri hakkında temel bilgi.
Diş Gelişimi: Dişlerin embriyolojik gelişimi, sürme süreci ve dişlerin farklı gelişim evreleri.
Diş Yapısı: Dişin temel yapı taşları olan mine, dentin ve sementin yapısı ve özellikleri.
Diş Fonksiyonu: Dişlerin çiğneme, konuşma ve estetik gibi fonksiyonları.
Diş Anomalileri: Dişlerde sıkça görülen yapısal anomaliler ve bunların nedenleri.
Dişlerin Sınıflandırılması: Dişlerin farklı sınıflandırma sistemleri (örneğin, Palmer sınıflandırması) ve her diş türünün özellikleri.
Diş Restorasyonları: Diş anatomisi ve morfolojisine uygun restorasyonların nasıl yapılacağı
Uygulama Şekli: Alt ve üst çene dişlerinin detaylı morfolojik çalışmaları sabun ya da mum malzemelerinden modelaj yaparak gerçekleştirilmektedir. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
Diş morfolojisini tanımlar. |
Süt dişleri,sürekli dişleri, dişlerin histolojik ve morfolojik yapısını sınıflandırır. |
Dişlerle ilgili terminolojileri ve dişlerin tanımlanmasında kullanılan şifreleri kullanır. |
Alt ve üst dişleri anatomik ve morfolojik yapısılarına göre sabun ve mum maket olarak hazırlar. |
Tüm çene dişlerinin oklüzal görünüşlerini uygular. |
Santral, lateral, kanin, üst premolar, üst molar ve alt molar dişlerin protezlerini yapabilir |
Doğal dişlerin gelişimini, diş formüllerini bilir. |
Oklüzal morfolojiyi oluşturan elemanları ve oklüzyonu açıklayabileceklerdir. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
Hafta |
Ön Hazırlık |
Konular |
Yöntem |
1 |
- |
Dental anatomi , dental terimler |
- |
2 |
- |
Numaralandırma sistemlerine giriş |
- |
3 |
- |
Üst Santral Anatomisi |
- |
4 |
- |
Üst Santral Diş Modelajı |
- |
5 |
- |
Üst Lateral Anatomisi |
- |
6 |
- |
Üst Lateral Diş Modelajı |
- |
7 |
- |
Üst Kanin Diş Anatomisi |
- |
8 |
- |
ARA SINAV |
- |
9 |
- |
Üst Kanin Diş Modelajı |
- |
10 |
- |
I. Üst premolar Modelajı |
- |
11 |
- |
II. Üst premolar Modelajı |
- |
12 |
- |
I. Üst molar Anatomisi |
- |
13 |
- |
I. Üst molar Modelajı |
- |
14 |
- |
II. Üst molar Anatomisi |
- |
15 |
- |
II. Üst molar Modelajı |
- |
16 |
- |
FİNAL |
- |
17 |
- |
FİNAL |
- |
KAYNAKLAR |
Diş Morfolojisi ve Anatomisi- Hüsnü Yavuzyılmaz |
Dental Morfoloji, Arife Doğan, Murat Doğan |
Dental Morfoloji-Oyumlama Tekniği, Arife Doğan, Murat Doğan |
WOELFEL Dental Anatomi, Rickne C. Schied Ed. Prof. Dr. Hüseyin Avni Balcıoğlu |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi |
Etkinlik Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
Açıklama |
(0) Etkisiz |
(1) En Düşük |
(2) Düşük |
(3) Orta |
(4) İyi |
(5) Çok İyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI
KNOWLEDGE |
Theoretical |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
The basic structure of the human body, including head and neck region primarily forming organs and structures of systems to learn.
|
|
|
|
|
|
5 |
2 |
Laboratory equipment and materials used in dental prostheses have knowledge about.
|
|
|
|
|
|
5 |
KNOWLEDGE |
Factual |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
The work carried out in the laboratories of dental prostheses and practical application can theoretically know.
|
|
|
|
|
|
5 |
2 |
Basic computer knowledge as well as to the profession learns to use the software and hardware.
|
|
|
|
|
|
5 |
3 |
Know the correct terminology for communication dentistry.
|
|
|
|
|
|
5 |
SKILLS |
Cognitive |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
The structure of the masticatory system used in prosthetic and orthodontic treatment can produce fixed and removable prostheses and appliances.
|
|
|
|
3 |
|
|
2 |
Related to the use of dental laboratory equipment, maintenance and simple repairs as needed can do.
|
|
|
|
|
4 |
|
SKILLS |
Practical |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
In the laboratory, he and other employees necessary to protect them from cross-infection know and apply the rules of hygiene.
|
|
|
|
|
4 |
|
2 |
With dentists and other dental prosthetist can communicate effectively.
|
|
|
|
|
4 |
|
OCCUPATIONAL |
Autonomy & Responsibility |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
In line with developments in dentistry, science and technology, taking advantage of all sorts of doctors wants prosthetic and orthodontic apparatus can produce on its own.
|
|
|
|
|
4 |
|
2 |
These appliances can repair the disorder. While these practices pay attention to universal values, ethical principles and responsibilities depend on the owner works as a dental prosthetist.
|
|
|
|
|
4 |
|
OCCUPATIONAL |
Learning to Learn |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Dental prosthesis technology, and with it all kinds of dental development and innovation in attempts to follow and implement them, self-confidence, national and international level to be respected dental prosthetist.
|
|
|
|
|
|
5 |
OCCUPATIONAL |
Communication & Social |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Ethical principles and professional values embraced and apply them capable, professional liability, with the profession about the developments to follow and life-long learning and self-development as it champions, teamwork, within the team and provide services that communicate with people open to the dental prosthetist to be.
|
|
|
|
|
|
5 |
OCCUPATIONAL |
Occupational and/or Vocational |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Dental prosthesis with theoretical and practical knowledge about technology as dental prosthetist its own or in a team can produce all kinds of prosthetic apparatus.
|
|
|
|
|
|
5 |
2 |
This service can open laboratory to produce its own as a profession in the public or private organization is able to perform.
|
|
|
|
|
|
5 |
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü |
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri |
Etkinlik(hafta sayısı) |
Süresi(saat sayısı) |
Toplam İş Yükü |
Ders |
14 |
2 |
28 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme |
0 |
0 |
0 |
Arazi Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Grup Çalışması / Ödevi |
0 |
0 |
0 |
Laboratuvar |
0 |
0 |
0 |
Okuma |
0 |
0 |
0 |
Ödev |
0 |
0 |
0 |
Proje Hazırlama |
0 |
0 |
0 |
Seminer |
0 |
0 |
0 |
Staj |
0 |
0 |
0 |
Teknik Gezi |
0 |
0 |
0 |
Web Tab. Öğrenme |
0 |
0 |
0 |
Uygulama |
14 |
11 |
154 |
Yerinde Uygulama |
0 |
0 |
0 |
Mesleki Faaliyet |
0 |
0 |
0 |
Sosyal Faaliyet |
0 |
0 |
0 |
Tez Hazırlama |
0 |
0 |
0 |
Alan Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Rapor Yazma |
0 |
0 |
0 |
Final Sınavı |
0 |
0 |
0 |
Final Sınavı Hazırlığı |
0 |
0 |
0 |
Ara Sınav |
0 |
0 |
0 |
Ara Sınav Hazırlığı |
0 |
0 |
0 |
Kısa Sınav |
0 |
0 |
0 |
Kısa Sınav Hazırlığı |
0 |
0 |
0 |
TOPLAM |
28 |
0 |
182 |
|
Genel Toplam |
182 |
|
|
Toplam İş Yükü / 25.5 |
7,1 |
|
|
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi |
7,0 |
|