TR EN

DİŞ MORFOLOJİSİ I DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
DPP101 DİŞ MORFOLOJİSİ I 1 4 3 7

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : Türkçe
Dersin Düzeyi ÖNLİSANS, TYY: + 5.Düzey, EQF-LLL: 5.Düzey, QF-EHEA: Kısa Düzey
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi ŞENEL ÇAVUŞOĞLU
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi Öğr.Gör. MUSTAFA SÜYÜR-Dr.Öğr.Üyesi ŞENEL ÇAVUŞOĞLU
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Bu derste öğrenciye çene dişlerin morfolojik özelliklerini tanıma yeterlikleri kazandırılması amaçlanmaktadır.
İçerik: Manipülasyon çalışması, santral, lateral, kanin, premolar ve molar diş yapmak; Diş Anatomisi ve Terminolojisi: Farklı diş türlerinin isimlendirilmesi, diş yüzeyleri ve bölgeleri hakkında temel bilgi. Diş Gelişimi: Dişlerin embriyolojik gelişimi, sürme süreci ve dişlerin farklı gelişim evreleri. Diş Yapısı: Dişin temel yapı taşları olan mine, dentin ve sementin yapısı ve özellikleri. Diş Fonksiyonu: Dişlerin çiğneme, konuşma ve estetik gibi fonksiyonları. Diş Anomalileri: Dişlerde sıkça görülen yapısal anomaliler ve bunların nedenleri. Dişlerin Sınıflandırılması: Dişlerin farklı sınıflandırma sistemleri (örneğin, Palmer sınıflandırması) ve her diş türünün özellikleri. Diş Restorasyonları: Diş anatomisi ve morfolojisine uygun restorasyonların nasıl yapılacağı

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

Farklı diş türlerinin anatomik yapıları, morfolojisi ve terminolojisi hakkında geniş bir bilgi sahibi olur
Dişlerin embriyolojik gelişimi, sürme süreci ve farklı diş türlerinin gelişim evreleri konusunda anlayış geliştirir
Diş protezlerinin (kaplamalar, protezler vb.) yapımında, hastanın doğal diş yapısına uygun olarak tasarım yapma becerisini geliştirir
Dişlerin çiğneme, konuşma ve estetik fonksiyonlarını anlar ve protez tasarımında bu faktörleri dikkate alır
Diş protez tasarımında endodontik (kanal tedavisi) ve ortodontik (diş düzeltme) işlemlerin etkilerini kavrar
Santral, lateral, kanin, üst premolar, üst molar ve alt molar dişlerin protezlerini yapabilir

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 - Dental anatomi , dental terimler , numaralandırma sistemlerine giriş -
2 - Dental anatomi , dental terimler , numaralandırma sistemlerine giriş -
3 - Üst Santral Diş Modelajı -
4 - Üst Santral Diş Modelajı -
5 - Üst Lateral Diş Modelajı -
6 - Üst Lateral Diş Modelajı -
7 - Üst Kanin Diş Modelajı -
8 - ARA SINAV -
9 - Üst Kanin Diş Modelajı -
10 - I. Üst premolar Modelajı -
11 - II. Üst premolar Modelajı -
12 - I. Üst molar Modelajı -
13 - I. Üst molar Modelajı -
14 - II. Üst molar Modelajı -
15 - II. Üst molar Modelajı -
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

Diş Morfolojisi ve Anatomisi- Hüsnü Yavuzyılmaz
Dental Morfoloji, Arife Doğan, Murat Doğan
Dental Morfoloji-Oyumlama Tekniği, Arife Doğan, Murat Doğan
WOELFEL Dental Anatomi, Rickne C. Schied Ed. Prof. Dr. Hüseyin Avni Balcıoğlu

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

KNOWLEDGE
Theoretical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
The basic structure of the human body, including head and neck region primarily forming organs and structures of systems to learn.
5
2
Laboratory equipment and materials used in dental prostheses have knowledge about.
5
KNOWLEDGE
Factual
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
The work carried out in the laboratories of dental prostheses and practical application can theoretically know.
5
2
Basic computer knowledge as well as to the profession learns to use the software and hardware.
5
3
Know the correct terminology for communication dentistry.
5
SKILLS
Cognitive
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
The structure of the masticatory system used in prosthetic and orthodontic treatment can produce fixed and removable prostheses and appliances.
3
2
Related to the use of dental laboratory equipment, maintenance and simple repairs as needed can do.
4
SKILLS
Practical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
In the laboratory, he and other employees necessary to protect them from cross-infection know and apply the rules of hygiene.
4
2
With dentists and other dental prosthetist can communicate effectively.
4
OCCUPATIONAL
Autonomy & Responsibility
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
In line with developments in dentistry, science and technology, taking advantage of all sorts of doctors wants prosthetic and orthodontic apparatus can produce on its own.
4
2
These appliances can repair the disorder. While these practices pay attention to universal values​​, ethical principles and responsibilities depend on the owner works as a dental prosthetist.
4
OCCUPATIONAL
Learning to Learn
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Dental prosthesis technology, and with it all kinds of dental development and innovation in attempts to follow and implement them, self-confidence, national and international level to be respected dental prosthetist.
5
OCCUPATIONAL
Communication & Social
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Ethical principles and professional values ​​embraced and apply them capable, professional liability, with the profession about the developments to follow and life-long learning and self-development as it champions, teamwork, within the team and provide services that communicate with people open to the dental prosthetist to be.
5
OCCUPATIONAL
Occupational and/or Vocational
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Dental prosthesis with theoretical and practical knowledge about technology as dental prosthetist its own or in a team can produce all kinds of prosthetic apparatus.
5
2
This service can open laboratory to produce its own as a profession in the public or private organization is able to perform.
5

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 2 28
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 0 0 0
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 0 0 0
Ödev 0 0 0
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 14 11 154
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 0 0 0
Final Sınavı Hazırlığı 0 0 0
Ara Sınav 0 0 0
Ara Sınav Hazırlığı 0 0 0
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 28 0 182
Genel Toplam 182
Toplam İş Yükü / 25.5 7,1
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 7,0