Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
DPP103 | SABİT PROTEZLER I | 1 | 6 | 4 | 8 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | Türkçe |
Dersin Düzeyi | ÖNLİSANS, TYY: + 5.Düzey, EQF-LLL: 5.Düzey, QF-EHEA: Kısa Düzey |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi ŞENEL ÇAVUŞOĞLU |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | Öğr.Gör. ALPEREN ÖZER-Öğr.Gör. RABİA MÜKERREM ÖZER-Dr.Öğr.Üyesi ŞENEL ÇAVUŞOĞLU |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | Sabit protezler dersi, diş hekimliği eğitiminin önemli bir parçasıdır ve diş hekimlerinin sabit protezlerin tasarımı, hazırlanması ve uygulanmasında yeterli bilgi ve becerilere sahip olmalarını amaçlar. Sabit protezler, eksik dişlerin yerine konulması, dişlerin restorasyonu ve estetik iyileştirmeleri içeren diş hekimliği tedavileridir. |
İçerik: | Ana model elde etmek, Tam metal kuron ve köprü yapmak. Tam veneer kuron ve köprü yapmak. Uygulama Şekli: Sabit protezler çeşitlerinin uygulamaları gerçekleştirilmektedir. Dersin İçeriği - Sabit restorasyonların sınıflandırılması - Model elde edilmesi - Modelaj yapım teknikleri - Kuron restorasyonları - Revetmana alma - Döküm - Tesviye ve cila. - Geçici kuron ve köprüler |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
Sabit Restorasyonların Sınıflandırılmasını bilmek. |
Model elde etmeyi öğrenmek |
Modelaj yapım tekniklerini bilmek |
Döküm yöntemlerini bilmek |
Tesviye işlemlerini öğrenmek |
Dişleri farklı tipte restorasyonlara hazırlamak için gerekli kesim ve hazırlama tekniklerini bilmek |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | Literatür tarama, Ders notları inceleme | Beyaz ve sert alçıdan manipülasyon çalışması | Yüz yüze ders anlatımı, Soru-Cevap, Laboratuvar Uygulaması |
2 | Literatür tarama, Ders notları inceleme | Mum ile manipülasyon çalışması | Yüz yüze ders anlatımı, Soru-Cevap, Laboratuvar Uygulaması |
3 | Literatür tarama, Ders notları inceleme | Sabit model hazırlama , güdüklü model elde etme | Yüz yüze ders anlatımı, Soru-Cevap, Laboratuvar Uygulaması |
4 | Literatür tarama, Ders notları inceleme | Tam metal kuronlar | Yüz yüze ders anlatımı, Soru-Cevap, Laboratuvar Uygulaması |
5 | Literatür tarama, Ders notları inceleme | Tam metal kuron modelajı | Yüz yüze ders anlatımı, Soru-Cevap, Laboratuvar Uygulaması |
6 | Literatür tarama, Ders notları inceleme | Artikülatörler | Yüz yüze ders anlatımı, Soru-Cevap, Laboratuvar Uygulaması |
7 | Literatür tarama, Ders notları inceleme | Genel Tekrar | Yüz yüze ders anlatımı, Soru-Cevap, Laboratuvar Uygulaması |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Literatür tarama, Ders notları inceleme | Revetman | Yüz yüze ders anlatımı, Soru-Cevap, Laboratuvar Uygulaması |
10 | Literatür tarama, Ders notları inceleme | Dental döküm alaşımları I | Yüz yüze ders anlatımı, Soru-Cevap, Laboratuvar Uygulaması |
11 | Literatür tarama, Ders notları inceleme | Dental döküm alaşımları II | Yüz yüze ders anlatımı, Soru-Cevap, Laboratuvar Uygulaması |
12 | Literatür tarama, Ders notları inceleme | Döküm araçları | Yüz yüze ders anlatımı, Soru-Cevap, Laboratuvar Uygulaması |
13 | Literatür tarama, Ders notları inceleme | Döküm | Yüz yüze ders anlatımı, Soru-Cevap, Laboratuvar Uygulaması |
14 | Literatür tarama, Ders notları inceleme | Tesviye ve Cila | Yüz yüze ders anlatımı, Soru-Cevap, Laboratuvar Uygulaması |
15 | Literatür tarama, Ders notları inceleme | Geçici kuron ve Köprüler | Yüz yüze ders anlatımı, Soru-Cevap, Laboratuvar Uygulaması |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
Sabit Protezin Temelleri, Prof. Dr. M. Kemal Ünsal (Ed), Doç. Dr. Aslıhan Üşümez (Ed), Herbert T. Shillingburg, Sumiya Hobo, Lowell D. Whitsett, Richard Jacobi, Susan E. Brackett |
Güncel Sabit Protezler, Prof.Dr. Saadet Sağlam Atsü, Prof.Dr. Mehmet Ali Kılıçarslan |
Kuron Köprü Protezleri, Prof. Dr. Seyfettin Baydaş |
Diş Hekimliğinde Sabit Protezler, Prof. Dr. Ahmet Ersan Ersoy |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
|||
---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Theoretical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
The basic structure of the human body, including head and neck region primarily forming organs and structures of systems to learn.
|
5 | |||||
2 |
Laboratory equipment and materials used in dental prostheses have knowledge about.
|
5 |
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Factual | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
The work carried out in the laboratories of dental prostheses and practical application can theoretically know.
|
5 | |||||
2 |
Basic computer knowledge as well as to the profession learns to use the software and hardware.
|
5 | |||||
3 |
Know the correct terminology for communication dentistry.
|
5 |
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Cognitive | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
The structure of the masticatory system used in prosthetic and orthodontic treatment can produce fixed and removable prostheses and appliances.
|
5 | |||||
2 |
Related to the use of dental laboratory equipment, maintenance and simple repairs as needed can do.
|
5 |
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Practical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
In the laboratory, he and other employees necessary to protect them from cross-infection know and apply the rules of hygiene.
|
5 | |||||
2 |
With dentists and other dental prosthetist can communicate effectively.
|
5 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Autonomy & Responsibility | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
In line with developments in dentistry, science and technology, taking advantage of all sorts of doctors wants prosthetic and orthodontic apparatus can produce on its own.
|
5 | |||||
2 |
These appliances can repair the disorder. While these practices pay attention to universal values, ethical principles and responsibilities depend on the owner works as a dental prosthetist.
|
5 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Learning to Learn | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Dental prosthesis technology, and with it all kinds of dental development and innovation in attempts to follow and implement them, self-confidence, national and international level to be respected dental prosthetist.
|
5 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Communication & Social | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Ethical principles and professional values embraced and apply them capable, professional liability, with the profession about the developments to follow and life-long learning and self-development as it champions, teamwork, within the team and provide services that communicate with people open to the dental prosthetist to be.
|
5 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Occupational and/or Vocational | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Dental prosthesis with theoretical and practical knowledge about technology as dental prosthetist its own or in a team can produce all kinds of prosthetic apparatus.
|
5 | |||||
2 |
This service can open laboratory to produce its own as a profession in the public or private organization is able to perform.
|
5 |
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 8 | 112 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 14 | 6 | 84 |
Okuma | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 1 | 5 | 5 |
Ara Sınav | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 30 | 0 | 202 |
Genel Toplam | 202 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 7,9 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 8,0 |