TR EN

SABİT PROTEZLER I DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
DPP103 SABİT PROTEZLER I 1 6 4 8

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : Türkçe
Dersin Düzeyi ÖNLİSANS, TYY: + 5.Düzey, EQF-LLL: 5.Düzey, QF-EHEA: Kısa Düzey
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi ŞENEL ÇAVUŞOĞLU
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi Öğr.Gör. ALPEREN ÖZER-Öğr.Gör. RABİA MÜKERREM ÖZER-Dr.Öğr.Üyesi ŞENEL ÇAVUŞOĞLU
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Sabit protezler dersi, diş hekimliği eğitiminin önemli bir parçasıdır ve diş hekimlerinin sabit protezlerin tasarımı, hazırlanması ve uygulanmasında yeterli bilgi ve becerilere sahip olmalarını amaçlar. Sabit protezler, eksik dişlerin yerine konulması, dişlerin restorasyonu ve estetik iyileştirmeleri içeren diş hekimliği tedavileridir.
İçerik: Ana model elde etmek, Tam metal kuron ve köprü yapmak. Tam veneer kuron ve köprü yapmak. Uygulama Şekli: Sabit protezler çeşitlerinin uygulamaları gerçekleştirilmektedir. Dersin İçeriği - Sabit restorasyonların sınıflandırılması - Model elde edilmesi - Modelaj yapım teknikleri - Kuron restorasyonları - Revetmana alma - Döküm - Tesviye ve cila. - Geçici kuron ve köprüler

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

Sabit Restorasyonların Sınıflandırılmasını bilmek.
Model elde etmeyi öğrenmek
Modelaj yapım tekniklerini bilmek
Döküm yöntemlerini bilmek
Tesviye işlemlerini öğrenmek
Dişleri farklı tipte restorasyonlara hazırlamak için gerekli kesim ve hazırlama tekniklerini bilmek

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 Literatür tarama, Ders notları inceleme Beyaz ve sert alçıdan manipülasyon çalışması Yüz yüze ders anlatımı, Soru-Cevap, Laboratuvar Uygulaması
2 Literatür tarama, Ders notları inceleme Mum ile manipülasyon çalışması Yüz yüze ders anlatımı, Soru-Cevap, Laboratuvar Uygulaması
3 Literatür tarama, Ders notları inceleme Sabit model hazırlama , güdüklü model elde etme Yüz yüze ders anlatımı, Soru-Cevap, Laboratuvar Uygulaması
4 Literatür tarama, Ders notları inceleme Tam metal kuronlar Yüz yüze ders anlatımı, Soru-Cevap, Laboratuvar Uygulaması
5 Literatür tarama, Ders notları inceleme Tam metal kuron modelajı Yüz yüze ders anlatımı, Soru-Cevap, Laboratuvar Uygulaması
6 Literatür tarama, Ders notları inceleme Artikülatörler Yüz yüze ders anlatımı, Soru-Cevap, Laboratuvar Uygulaması
7 Literatür tarama, Ders notları inceleme Genel Tekrar Yüz yüze ders anlatımı, Soru-Cevap, Laboratuvar Uygulaması
8 - ARA SINAV -
9 Literatür tarama, Ders notları inceleme Revetman Yüz yüze ders anlatımı, Soru-Cevap, Laboratuvar Uygulaması
10 Literatür tarama, Ders notları inceleme Dental döküm alaşımları I Yüz yüze ders anlatımı, Soru-Cevap, Laboratuvar Uygulaması
11 Literatür tarama, Ders notları inceleme Dental döküm alaşımları II Yüz yüze ders anlatımı, Soru-Cevap, Laboratuvar Uygulaması
12 Literatür tarama, Ders notları inceleme Döküm araçları Yüz yüze ders anlatımı, Soru-Cevap, Laboratuvar Uygulaması
13 Literatür tarama, Ders notları inceleme Döküm Yüz yüze ders anlatımı, Soru-Cevap, Laboratuvar Uygulaması
14 Literatür tarama, Ders notları inceleme Tesviye ve Cila Yüz yüze ders anlatımı, Soru-Cevap, Laboratuvar Uygulaması
15 Literatür tarama, Ders notları inceleme Geçici kuron ve Köprüler Yüz yüze ders anlatımı, Soru-Cevap, Laboratuvar Uygulaması
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

Sabit Protezin Temelleri, Prof. Dr. M. Kemal Ünsal (Ed), Doç. Dr. Aslıhan Üşümez (Ed), Herbert T. Shillingburg, Sumiya Hobo, Lowell D. Whitsett, Richard Jacobi, Susan E. Brackett
Güncel Sabit Protezler, Prof.Dr. Saadet Sağlam Atsü, Prof.Dr. Mehmet Ali Kılıçarslan
Kuron Köprü Protezleri, Prof. Dr. Seyfettin Baydaş
Diş Hekimliğinde Sabit Protezler, Prof. Dr. Ahmet Ersan Ersoy

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

KNOWLEDGE
Theoretical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
The basic structure of the human body, including head and neck region primarily forming organs and structures of systems to learn.
5
2
Laboratory equipment and materials used in dental prostheses have knowledge about.
5
KNOWLEDGE
Factual
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
The work carried out in the laboratories of dental prostheses and practical application can theoretically know.
5
2
Basic computer knowledge as well as to the profession learns to use the software and hardware.
5
3
Know the correct terminology for communication dentistry.
5
SKILLS
Cognitive
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
The structure of the masticatory system used in prosthetic and orthodontic treatment can produce fixed and removable prostheses and appliances.
5
2
Related to the use of dental laboratory equipment, maintenance and simple repairs as needed can do.
5
SKILLS
Practical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
In the laboratory, he and other employees necessary to protect them from cross-infection know and apply the rules of hygiene.
5
2
With dentists and other dental prosthetist can communicate effectively.
5
OCCUPATIONAL
Autonomy & Responsibility
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
In line with developments in dentistry, science and technology, taking advantage of all sorts of doctors wants prosthetic and orthodontic apparatus can produce on its own.
5
2
These appliances can repair the disorder. While these practices pay attention to universal values​​, ethical principles and responsibilities depend on the owner works as a dental prosthetist.
5
OCCUPATIONAL
Learning to Learn
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Dental prosthesis technology, and with it all kinds of dental development and innovation in attempts to follow and implement them, self-confidence, national and international level to be respected dental prosthetist.
5
OCCUPATIONAL
Communication & Social
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Ethical principles and professional values ​​embraced and apply them capable, professional liability, with the profession about the developments to follow and life-long learning and self-development as it champions, teamwork, within the team and provide services that communicate with people open to the dental prosthetist to be.
5
OCCUPATIONAL
Occupational and/or Vocational
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Dental prosthesis with theoretical and practical knowledge about technology as dental prosthetist its own or in a team can produce all kinds of prosthetic apparatus.
5
2
This service can open laboratory to produce its own as a profession in the public or private organization is able to perform.
5

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 8 112
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 0 0 0
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 14 6 84
Okuma 0 0 0
Ödev 0 0 0
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 1 5 5
Ara Sınav 0 0 0
Ara Sınav Hazırlığı 0 0 0
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 30 0 202
Genel Toplam 202
Toplam İş Yükü / 25.5 7,9
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 8,0