TR EN

PORSELEN PROTEZLER I DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
DPP203 PORSELEN PROTEZLER I 3 6 4 7

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : Türkçe
Dersin Düzeyi ÖNLİSANS, TYY: + 5.Düzey, EQF-LLL: 5.Düzey, QF-EHEA: Kısa Düzey
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi ŞENEL ÇAVUŞOĞLU
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi Öğr.Gör. EMEL ÖZKAVCI-Öğr.Gör. MEHMET ŞAHİN-Öğr.Gör. SEVAL FATMA YILMAZ
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Porselenin özellikleri, kullanım alanları, metal – porselen restorasyonların yapım aşamalarının öğretilmesi ve bu esnada restorasyonlarda gerekli estetik ve fonksiyonel kaliteye ulaşmak için gerekli bilgilerin aktarımı amaçlanmaktadır.
İçerik: Metal – Porselen restorasyonlarda kole bitim şekilleri .Metal Porselen Restorasyonlarda metal alt yapı dizaynı ve modelajı. Metal – porselen restorasyonlarda porselen uygulama işlemleri .Porselen restorasyonlarda renk bilgisi (Işık ve rengin tanımı, rengin boyutları, aldatıcı renk algılanması ve metamerizm). Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları Power point sunumu , tepegöz kullanımı ve model üzerinde uygulamalı anlatım.

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

Metal porselen restorasyonlarda kole bitim şekillerini sınıflar.
Metal porselen restorasyonlarda metal alt yapı dizaynı ve modelajı yapar.
Metal alt yapı dökümü, tesviye işlemleri ve oksidasyon işlemlerini yapar.
Porselen uygulama işlemlerini yapar ve pişirir.
Metal-Porselen restorasyonlarda estetik bilgiye sahip olur.
Porselen tesviye ve cilası yapar.

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 - Metal – Porselen İlişkileri anlatım, soru ve cevap
2 - Metal – Porselen restorasyonlarda kole bitim şekilleri anlatım, soru ve cevap
3 - Metal Porselen Restorasyonlarda metal alt yapı dizaynı ve modelajı anlatım, soru ve cevap
4 - Metal alt yapı dökümü ve tesviye işlemleri anlatım, soru ve cevap
5 - Metal alt yapının oksidasyonu anlatım, soru ve cevap
6 - Metal – Porselen bağlantısı anlatım, soru ve cevap
7 - Metal – porselen restorasyonlarda porselen uygulama işlemleri anlatım, soru ve cevap
8 - ARA SINAV -
9 - Opak porselen safhası, uygulama şekli ve yapım amaçları anlatım, soru ve cevap
10 - Dentin ve şeffaf porselen safhası anlatım, soru ve cevap
11 - Metal porselen restorasyonlarda estetik anlatım, soru ve cevap
12 - Metal porselen restorasyonlarda illüzyon yöntemleri (uzun dişlerin kısa–kısa dişlerin uzun algılanması anlatım, soru ve cevap
13 - Dar dişlerin geniş, geniş dişlerin dar hazırlanması anlatım, soru ve cevap
14 - Porselen restorasyonlarda renk bilgisi (Işık ve rengin tanımı, rengin boyutları, aldatıcı renk algılanması ve metamerizm) anlatım, soru ve cevap
15 - Metal porselen restorasyonlarda renk seçimi anlatım, soru ve cevap
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

Güncel sabit protezler kitabı (Rosentiel)
Tam Protezler: Problemler ve Çözüm Yolları 1. Cilt, Prof. Dr. Yasemin Kulak Özkan
Tam Protezler: Problemler ve Çözüm Yolları 2. Cilt, Prof. Dr. Yasemin Kulak Özkan
Bir bakışta protez, Irfan Ahmad

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

KNOWLEDGE
Theoretical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
The basic structure of the human body, including head and neck region primarily forming organs and structures of systems to learn.
5
2
Laboratory equipment and materials used in dental prostheses have knowledge about.
5
KNOWLEDGE
Factual
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
The work carried out in the laboratories of dental prostheses and practical application can theoretically know.
5
2
Basic computer knowledge as well as to the profession learns to use the software and hardware.
5
3
Know the correct terminology for communication dentistry.
5
SKILLS
Cognitive
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
The structure of the masticatory system used in prosthetic and orthodontic treatment can produce fixed and removable prostheses and appliances.
5
2
Related to the use of dental laboratory equipment, maintenance and simple repairs as needed can do.
5
SKILLS
Practical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
In the laboratory, he and other employees necessary to protect them from cross-infection know and apply the rules of hygiene.
5
2
With dentists and other dental prosthetist can communicate effectively.
5
OCCUPATIONAL
Autonomy & Responsibility
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
In line with developments in dentistry, science and technology, taking advantage of all sorts of doctors wants prosthetic and orthodontic apparatus can produce on its own.
5
2
These appliances can repair the disorder. While these practices pay attention to universal values​​, ethical principles and responsibilities depend on the owner works as a dental prosthetist.
5
OCCUPATIONAL
Learning to Learn
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Dental prosthesis technology, and with it all kinds of dental development and innovation in attempts to follow and implement them, self-confidence, national and international level to be respected dental prosthetist.
5
OCCUPATIONAL
Communication & Social
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Ethical principles and professional values ​​embraced and apply them capable, professional liability, with the profession about the developments to follow and life-long learning and self-development as it champions, teamwork, within the team and provide services that communicate with people open to the dental prosthetist to be.
5
OCCUPATIONAL
Occupational and/or Vocational
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Dental prosthesis with theoretical and practical knowledge about technology as dental prosthetist its own or in a team can produce all kinds of prosthetic apparatus.
5
2
This service can open laboratory to produce its own as a profession in the public or private organization is able to perform.
5

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 6 84
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 14 3 42
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 14 4 56
Okuma 0 0 0
Ödev 0 0 0
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 0 0 0
Final Sınavı Hazırlığı 0 0 0
Ara Sınav 0 0 0
Ara Sınav Hazırlığı 0 0 0
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 42 0 182
Genel Toplam 182
Toplam İş Yükü / 25.5 7,1
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 7,0