Kodu |
Dersin Adı |
Yarıyıl |
Süresi(T+U) |
Kredisi |
AKTS Kredisi |
DPP203 |
PORSELEN PROTEZLER I |
3 |
6 |
4 |
7 |
DERS BİLGİLERİ |
Dersin Öğretim Dili : |
Türkçe |
Dersin Düzeyi |
ÖNLİSANS, TYY: + 5.Düzey, EQF-LLL: 5.Düzey, QF-EHEA: Kısa Düzey |
Dersin Türü |
Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli |
- |
Dersin Koordinatörü |
Dr.Öğr.Üyesi ŞENEL ÇAVUŞOĞLU |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi |
Öğr.Gör. ARZU NEMLİ-Öğr.Gör. MEHMET ŞAHİN |
Ders Ön Koşulu |
Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
Amaç: |
Bu derste öğrenciye porselen protezlerini yapma yeterlikleri kazandırılması amaçlanmaktadır. |
İçerik: |
Metal alt yapısına sahip olan restorasyonların yapımı, opak ve porselen uygulaması, glaze ve makyaj uygulaması gösterilmektedir. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
opak ve porselen tepimi yapar |
glaze ve makyaj uygular |
Lamineyt veneer restorasyon, inley, onley yapar |
Sabit protezlerde tamir yapar |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
Hafta |
Ön Hazırlık |
Konular |
Yöntem |
1 |
- |
Alçının yapısı, model elde etme,artikülatöre alma,modelaj mumları ve yapısı |
anlatım, soru ve cevap |
2 |
- |
revetman ve yapısı,tijleme,döküm metalleri yapısı ve özellikleri |
anlatım, soru ve cevap |
3 |
- |
Tesviye aşamaları |
anlatım, soru ve cevap |
4 |
- |
Opak yapısı ve özellikleri, opağın metale tutunması, opağın kullanım amaçları |
anlatım, soru ve cevap |
5 |
- |
Porselen seramiklerin yapısı ve sınıflandırılması,porselenin diş hekimliğindeki yeri |
anlatım, soru ve cevap |
6 |
- |
Diş hekimliğinde porselen uygulamaları, porselen avantaj ve dezantajları, porselenin metale tutunması |
anlatım, soru ve cevap |
7 |
- |
Glazür ve makyaj tekniği |
anlatım, soru ve cevap |
8 |
- |
ARA SINAV |
- |
9 |
- |
Model elde etme,artikülatöre alma,modelaj mumları ve gövde mumları, köprülerin sınıflandırılması,köprü üyelerinin hazırlanması ve birleştirilmesi |
anlatım, soru ve cevap |
10 |
- |
tijleme, manşete alma, revetmana alma ve döküm |
anlatım, soru ve cevap |
11 |
- |
Tesviye aşamaları, Opak yapısı ve özellikleri, opağın metale tutunması, opağın kullanım amaçları |
anlatım, soru ve cevap |
12 |
- |
Porselen seramiklerin yapısı ve sınıflandırılması,porselenin diş hekimliğindeki yeri |
anlatım, soru ve cevap |
13 |
- |
Diş hekimliğinde porselen uygulamaları, porselen avantaj ve dezantajları, porselenin metale tutunması |
anlatım, soru ve cevap |
14 |
- |
Glazür ve makyaj tekniği, porselen tamiri, metal-porselen uygulamalarında başarısız sonuç ve nedenleri |
anlatım, soru ve cevap |
15 |
- |
laminate ve inley onley estetik kronlar, CAD/CAM |
anlatım, soru ve cevap |
16 |
- |
FİNAL |
- |
17 |
- |
FİNAL |
- |
KAYNAKLAR |
Güncel sabit protezler kitabı (Rosentiel) |
Tam Protezler: Problemler ve Çözüm Yolları 1. Cilt, Prof. Dr. Yasemin Kulak Özkan |
Tam Protezler: Problemler ve Çözüm Yolları 2. Cilt, Prof. Dr. Yasemin Kulak Özkan |
Bir bakışta protez, Irfan Ahmad |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi |
Etkinlik Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
Açıklama |
(0) Etkisiz |
(1) En Düşük |
(2) Düşük |
(3) Orta |
(4) İyi |
(5) Çok İyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI
KNOWLEDGE |
Theoretical |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
The basic structure of the human body, including head and neck region primarily forming organs and structures of systems to learn.
|
|
|
|
|
|
5 |
2 |
Laboratory equipment and materials used in dental prostheses have knowledge about.
|
|
|
|
|
|
5 |
KNOWLEDGE |
Factual |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
The work carried out in the laboratories of dental prostheses and practical application can theoretically know.
|
|
|
|
|
|
5 |
2 |
Basic computer knowledge as well as to the profession learns to use the software and hardware.
|
|
|
|
|
|
5 |
3 |
Know the correct terminology for communication dentistry.
|
|
|
|
|
|
5 |
SKILLS |
Cognitive |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
The structure of the masticatory system used in prosthetic and orthodontic treatment can produce fixed and removable prostheses and appliances.
|
|
|
|
|
|
5 |
2 |
Related to the use of dental laboratory equipment, maintenance and simple repairs as needed can do.
|
|
|
|
|
|
5 |
SKILLS |
Practical |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
In the laboratory, he and other employees necessary to protect them from cross-infection know and apply the rules of hygiene.
|
|
|
|
|
|
5 |
2 |
With dentists and other dental prosthetist can communicate effectively.
|
|
|
|
|
|
5 |
OCCUPATIONAL |
Autonomy & Responsibility |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
In line with developments in dentistry, science and technology, taking advantage of all sorts of doctors wants prosthetic and orthodontic apparatus can produce on its own.
|
|
|
|
|
|
5 |
2 |
These appliances can repair the disorder. While these practices pay attention to universal values, ethical principles and responsibilities depend on the owner works as a dental prosthetist.
|
|
|
|
|
|
5 |
OCCUPATIONAL |
Learning to Learn |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Dental prosthesis technology, and with it all kinds of dental development and innovation in attempts to follow and implement them, self-confidence, national and international level to be respected dental prosthetist.
|
|
|
|
|
|
5 |
OCCUPATIONAL |
Communication & Social |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Ethical principles and professional values embraced and apply them capable, professional liability, with the profession about the developments to follow and life-long learning and self-development as it champions, teamwork, within the team and provide services that communicate with people open to the dental prosthetist to be.
|
|
|
|
|
|
5 |
OCCUPATIONAL |
Occupational and/or Vocational |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Dental prosthesis with theoretical and practical knowledge about technology as dental prosthetist its own or in a team can produce all kinds of prosthetic apparatus.
|
|
|
|
|
|
5 |
2 |
This service can open laboratory to produce its own as a profession in the public or private organization is able to perform.
|
|
|
|
|
|
5 |
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü |
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri |
Etkinlik(hafta sayısı) |
Süresi(saat sayısı) |
Toplam İş Yükü |
Ders |
14 |
6 |
84 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme |
14 |
3 |
42 |
Arazi Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Grup Çalışması / Ödevi |
0 |
0 |
0 |
Laboratuvar |
14 |
4 |
56 |
Okuma |
0 |
0 |
0 |
Ödev |
0 |
0 |
0 |
Proje Hazırlama |
0 |
0 |
0 |
Seminer |
0 |
0 |
0 |
Staj |
0 |
0 |
0 |
Teknik Gezi |
0 |
0 |
0 |
Web Tab. Öğrenme |
0 |
0 |
0 |
Uygulama |
0 |
0 |
0 |
Yerinde Uygulama |
0 |
0 |
0 |
Mesleki Faaliyet |
0 |
0 |
0 |
Sosyal Faaliyet |
0 |
0 |
0 |
Tez Hazırlama |
0 |
0 |
0 |
Alan Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Rapor Yazma |
0 |
0 |
0 |
Final Sınavı |
0 |
0 |
0 |
Final Sınavı Hazırlığı |
0 |
0 |
0 |
Ara Sınav |
0 |
0 |
0 |
Ara Sınav Hazırlığı |
0 |
0 |
0 |
Kısa Sınav |
0 |
0 |
0 |
Kısa Sınav Hazırlığı |
0 |
0 |
0 |
TOPLAM |
42 |
0 |
182 |
|
Genel Toplam |
182 |
|
|
Toplam İş Yükü / 25.5 |
7,1 |
|
|
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi |
7,0 |
|