TR EN

HAREKETLİ PROTEZLER II DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
DPP201 HAREKETLİ PROTEZLER II 3 6 4 6

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : Türkçe
Dersin Düzeyi ÖNLİSANS, TYY: + 5.Düzey, EQF-LLL: 5.Düzey, QF-EHEA: Kısa Düzey
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi ŞENEL ÇAVUŞOĞLU
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi Öğr.Gör. MUSTAFA SÜYÜR
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Hareketli Protezler dersi, diş hekimliği veya diş protez teknolojisi öğrencilerine, eksik dişlerin yerine konulmasını sağlayan, hastanın ağız yapısına uygun şekilde tasarlanan ve hareketli olarak kullanılan protezlerin tasarımı, yapımı ve bakımı hakkında temel bilgi ve becerileri öğretmeyi amaçlar. Bu dersin amacı, öğrencilere eksik dişlerin fonksiyonel ve estetik olarak nasıl yerine konulacağını öğretmek ve hareketli protezlerin hasta konforunu ve yaşam kalitesini nasıl artırabileceğini vurgulamaktır.
İçerik: Hareketli Protezlerin Tanımı ve Klasifikasyonu: Hareketli protezlerin ne olduğu, hangi durumlarda kullanıldığı ve farklı tipleri hakkında genel bir bakış. Dişsizlik ve Çene Anatomisi: Dişsiz bölgelerin anatomisi, çene kemikleri ve yumuşak dokuların yapıları ve önemi. Tam Protezler (Alt ve Üst Protezler): Eksik dişlerin tamamının yerine konulduğu protezlerin tasarımı, yapımı ve klinik uygulamaları. Parsiyel Protezler (Daha Az Eksiklik): Kısmi diş kayıplarının tedavisi için tasarlanan protezlerin tasarımı, yapımı ve kullanımı. İmplant Destekli Protezler: Diş implantlarının kullanıldığı protez tasarımları, implantların fonksiyonel ve estetik avantajları. Protez Tasarımı ve Estetik: Protezlerin hasta yüzüne ve ağız yapısına uygun şekilde tasarlanması, doğal diş estetiği ve yüz hatlarına uygunluk. Ölçü Alma Teknikleri: Hasta ağzından alınan ölçülerin protez yapım sürecinde nasıl kullanılacağı. Malzeme Seçimi: Protez yapımında kullanılan farklı malzemelerin özellikleri ve seçimi. Protez Uygulama ve Ayarlama: Protezlerin hastaya uygulanması, protez uyumunun kontrolü ve gerekli ayarlamaların yapılması. Protez Bakımı ve Temizliği: Hasta eğitimi, protez temizliği ve bakımının önemi.

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

Bölümlü hareketli protetik tedavilerde hastaya en uygun planlamayı seçer
Bölümlü hareketli Kennedy I-II-III-IV vakalarda gerekli protetik tedaviler için alınan ölçü tekniklerinin farklılıklarını değerlendirir
Hastaya doku düzenleyici uygulanmış hareketli protezlerinin kullanım ve bakım bilgilerini verir
Bölümlü (parsiyel) hareketli protez çeşitlerini tanımlar
Bölümlü (parsiyel) hareketli protez ilgili tüm materyalleri tanımlar
Bölümlü (parsiyel) protetik hareketli restorasyonun tüm laboratuvar ve klinik aşamalarını açıklar

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 - Kennedy Sınıflandırması -
2 - Akrilik Alt Yapılı Bölümlü Protezler -
3 - Metal Altyapılı Bölümlü Protezler -
4 - Alt Çenedeki Büyük Bağlayıcılar -
5 - Kroşeler -
6 - Tırnaklar -
7 - Fulkrum Destek Hattı -
8 - ARA SINAV -
9 - Metal Destekli İskelet Protez Yapımı I -
10 - Metal Destekli İskelet Protez Yapımı II -
11 - Metal Destekli İskelet Protez Yapımı III -
12 - Mum Duvar Yapımı,Diş Dizimi -
13 - Diş Eti Modelajı,Muflalama -
14 - Akril Tepim,Tesviye ,Cila -
15 - Hareketli Bölümlü Protezlerde Tamir -
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

Hareketli Bölümlü Protezler Planlama, Funda Akaltan, Gülşen Can
Hareketli Bölümlü Protezler/ Klinisyenin Rehberi, Bülent Uludağ (Ed), Erdal Eroğlu (Ed), John D. Jones, Lily T. Garcia
Hareketli Bölümlü Protez Planlama Atlası, Arife Doğan (Ed), Lale KARAAĞAÇLIOĞU (Ed), Nur E. HERSEK (Edi)
Hareketli Bölümlü Protezlerde Temel İlkeler, Prof. Dr. Bülent KESİM

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

KNOWLEDGE
Theoretical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
The basic structure of the human body, including head and neck region primarily forming organs and structures of systems to learn.
4
2
Laboratory equipment and materials used in dental prostheses have knowledge about.
5
KNOWLEDGE
Factual
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
The work carried out in the laboratories of dental prostheses and practical application can theoretically know.
5
2
Basic computer knowledge as well as to the profession learns to use the software and hardware.
5
3
Know the correct terminology for communication dentistry.
3
SKILLS
Cognitive
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
The structure of the masticatory system used in prosthetic and orthodontic treatment can produce fixed and removable prostheses and appliances.
5
2
Related to the use of dental laboratory equipment, maintenance and simple repairs as needed can do.
5
SKILLS
Practical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
In the laboratory, he and other employees necessary to protect them from cross-infection know and apply the rules of hygiene.
5
2
With dentists and other dental prosthetist can communicate effectively.
4
OCCUPATIONAL
Autonomy & Responsibility
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
In line with developments in dentistry, science and technology, taking advantage of all sorts of doctors wants prosthetic and orthodontic apparatus can produce on its own.
5
2
These appliances can repair the disorder. While these practices pay attention to universal values​​, ethical principles and responsibilities depend on the owner works as a dental prosthetist.
5
OCCUPATIONAL
Learning to Learn
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Dental prosthesis technology, and with it all kinds of dental development and innovation in attempts to follow and implement them, self-confidence, national and international level to be respected dental prosthetist.
5
OCCUPATIONAL
Communication & Social
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Ethical principles and professional values ​​embraced and apply them capable, professional liability, with the profession about the developments to follow and life-long learning and self-development as it champions, teamwork, within the team and provide services that communicate with people open to the dental prosthetist to be.
5
OCCUPATIONAL
Occupational and/or Vocational
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Dental prosthesis with theoretical and practical knowledge about technology as dental prosthetist its own or in a team can produce all kinds of prosthetic apparatus.
4
2
This service can open laboratory to produce its own as a profession in the public or private organization is able to perform.
4

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 8 112
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 0 0 0
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 0 0 0
Ödev 0 0 0
Proje Hazırlama 14 7 98
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 0 0 0
Final Sınavı Hazırlığı 0 0 0
Ara Sınav 0 0 0
Ara Sınav Hazırlığı 0 0 0
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 28 0 210
Genel Toplam 210
Toplam İş Yükü / 25.5 8,2
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 8,0