TR EN

SABİT PROTEZLER II DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
DPP104 SABİT PROTEZLER II 2 6 4 8

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : Türkçe
Dersin Düzeyi ÖNLİSANS, TYY: + 5.Düzey, EQF-LLL: 5.Düzey, QF-EHEA: Kısa Düzey
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi ŞENEL ÇAVUŞOĞLU
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi Öğr.Gör. ALPEREN ÖZER-Öğr.Gör. RABİA MÜKERREM ÖZER-Öğr.Gör. SEVAL FATMA YILMAZ-Dr.Öğr.Üyesi ŞENEL ÇAVUŞOĞLU
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Bu derste öğrenciye sabit protezleri yapma yeterlikleri kazandırılması amaçlanmaktadır. Sabit protezlerin tasarımı, hazırlanması ve uygulanmasında yeterli bilgi ve becerilere sahip olmalarını amaçlar.
İçerik: Metal inley, onley, direkt post-core restorasyon, indirekt post-core restorasyon.

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

Sabit protezlerin yapımında kullanılan farklı restoratif materyalleri ve bunların özelliklerini bilir
Diş protezlerinin temel prensipleri ve protetik planlama konularını kavrar
İndirekt post-core restorasyon ve direkt post-core restorasyon yapmımını kavrar
Dişlerin hazırlanması ve kesilmesi sırasında koruyucu diş hekimliği prensiplerini uygular
Dişleri farklı tipte restorasyonlara hazırlamak için gerekli kesim ve hazırlama tekniklerini öğrenir
Dişlerin diş modeli üzerinde izlenmesi ve ölçülmesi için gerekli yöntemleri öğrenir
Metal inley ve onley yapımını bilir

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 Literatür tarama, Araştırma Metal destekli köprü endikasyonları, kontrendikasyonları , avantajları , dezavantajları Konu anlatımı, Soru-Cevap, Uygulama
2 Literatür tarama, Araştırma Köprü gövdeleri ve köprü planlaması Konu anlatımı, Soru-Cevap, Uygulama
3 Literatür tarama, Araştırma Konnektör bölgeleri, köprü protezlerin biyomekaniği Konu anlatımı, Soru-Cevap, Uygulama
4 Literatür tarama, Araştırma Köprü tipleri Konu anlatımı, Soru-Cevap, Uygulama
5 Literatür tarama, Araştırma Köprüdeki başarısızlıklar Konu anlatımı, Soru-Cevap, Uygulama
6 Literatür tarama, Araştırma Köprülerin yapım aşamaları, köprü ayaklarının modelajı Konu anlatımı, Soru-Cevap, Uygulama
7 Literatür tarama, Araştırma Döküm Konu anlatımı, Soru-Cevap, Uygulama
8 - ARA SINAV -
9 Literatür tarama, Araştırma Döküm hataları I Konu anlatımı, Soru-Cevap, Uygulama
10 Literatür tarama, Araştırma Döküm hataları II , birleştirme Konu anlatımı, Soru-Cevap, Uygulama
11 Literatür tarama, Araştırma Tesviye ve cila Konu anlatımı, Soru-Cevap, Uygulama
12 Literatür tarama, Araştırma Kök destekli protezler (post-core) Konu anlatımı, Soru-Cevap, Uygulama
13 Literatür tarama, Araştırma İndirekt restorasyonlar Konu anlatımı, Soru-Cevap, Uygulama
14 Literatür tarama, Araştırma Laminant veneer kuronlar Konu anlatımı, Soru-Cevap, Uygulama
15 Literatür tarama, Araştırma Genel Tekrar Konu anlatımı, Soru-Cevap, Uygulama
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

Diş Hekimliğinde Sabit Protezler, Prof. Dr. Ahmet Ersan Ersoy
Kuron Köprü Protezleri, Prof. Dr. Seyfettin Baydaş
Güncel Sabit Protezler, Prof. Dr. Mehmet Ali Kılıçarslan, Prof. Dr. Saadet Sağlam Atsü

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

KNOWLEDGE
Theoretical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
The basic structure of the human body, including head and neck region primarily forming organs and structures of systems to learn.
5
2
Laboratory equipment and materials used in dental prostheses have knowledge about.
5
KNOWLEDGE
Factual
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
The work carried out in the laboratories of dental prostheses and practical application can theoretically know.
5
2
Basic computer knowledge as well as to the profession learns to use the software and hardware.
5
3
Know the correct terminology for communication dentistry.
5
SKILLS
Cognitive
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
The structure of the masticatory system used in prosthetic and orthodontic treatment can produce fixed and removable prostheses and appliances.
5
2
Related to the use of dental laboratory equipment, maintenance and simple repairs as needed can do.
5
SKILLS
Practical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
In the laboratory, he and other employees necessary to protect them from cross-infection know and apply the rules of hygiene.
5
2
With dentists and other dental prosthetist can communicate effectively.
5
OCCUPATIONAL
Autonomy & Responsibility
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
In line with developments in dentistry, science and technology, taking advantage of all sorts of doctors wants prosthetic and orthodontic apparatus can produce on its own.
5
2
These appliances can repair the disorder. While these practices pay attention to universal values​​, ethical principles and responsibilities depend on the owner works as a dental prosthetist.
5
OCCUPATIONAL
Learning to Learn
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Dental prosthesis technology, and with it all kinds of dental development and innovation in attempts to follow and implement them, self-confidence, national and international level to be respected dental prosthetist.
5
OCCUPATIONAL
Communication & Social
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Ethical principles and professional values ​​embraced and apply them capable, professional liability, with the profession about the developments to follow and life-long learning and self-development as it champions, teamwork, within the team and provide services that communicate with people open to the dental prosthetist to be.
5
OCCUPATIONAL
Occupational and/or Vocational
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Dental prosthesis with theoretical and practical knowledge about technology as dental prosthetist its own or in a team can produce all kinds of prosthetic apparatus.
5
2
This service can open laboratory to produce its own as a profession in the public or private organization is able to perform.
5

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 8 112
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 0 0 0
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 14 6 84
Okuma 0 0 0
Ödev 0 0 0
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 1 5 5
Ara Sınav 1 5 5
Ara Sınav Hazırlığı 0 0 0
Kısa Sınav 1 1 1
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 32 0 208
Genel Toplam 208
Toplam İş Yükü / 25.5 8,2
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 8,0