Kodu |
Dersin Adı |
Yarıyıl |
Süresi(T+U) |
Kredisi |
AKTS Kredisi |
DPP108 |
HAREKETLİ PROTEZLER I |
2 |
4 |
3 |
8 |
DERS BİLGİLERİ |
Dersin Öğretim Dili : |
Türkçe |
Dersin Düzeyi |
ÖNLİSANS, TYY: + 5.Düzey, EQF-LLL: 5.Düzey, QF-EHEA: Kısa Düzey |
Dersin Türü |
Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli |
- |
Dersin Koordinatörü |
Dr.Öğr.Üyesi ŞENEL ÇAVUŞOĞLU |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi |
|
Ders Ön Koşulu |
Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
Amaç: |
Sabit protezlerin yapılamadığı çok sayıda diş kaybı olan ya da total diş kaybı olan ağızlarda yapılan diş eksikliklerini gidererek estetik görünümü sağlayan, dokularının korunmasını sağlayan , hasta tarafından takılıp çıkartılabilen protezlerin yapımını kavratmak, uygulama aşamalarını detaylı bir şekilde öğretmek. |
İçerik: |
Total protez modeli oluşturma , analiz etme, protez kaidesi ve kaşık hazırlama , diş dizimi ,diş eti modelajı, muflalama işlemi , bitim işlemi , tesviye ve cila işlemlerinin uygulamalı olarak gösterilir. Hareketli Protezler I dersi uygulamalı olarak gerçekleştirilmektedir. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
Tam(Total) Hareketli protetik tedavilerde hastaya en uygun planlamayı seçer |
Hastaya Doku düzenleyici uygulanmış hareketli protezlerinin kullanım ve bakım bilgilerini verir |
Tam(Total)Hareketli protez çeşitlerini tanımlayabilir |
Tam(Total)Hareketli protez ilgili tüm materyalleri tanımlayabilir |
Bir tam(total) protetik hareketli restorasyonun tüm laboratuvar ve klinik aşamalarını açıklar |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
Hafta |
Ön Hazırlık |
Konular |
Yöntem |
1 |
- |
Anatomik Oluşumlar |
- |
2 |
- |
Ölçü Kaşıkları |
- |
3 |
- |
Kaide Plağı |
- |
4 |
- |
Mum Duvar , Artikülatöre Alım |
- |
5 |
- |
Ön Bölge Diş Dizimi |
- |
6 |
- |
Arka Bölge Diş Dizimi |
- |
7 |
- |
Diş Diziminde Dikkat Edilmesi Gereken Kurallar |
- |
8 |
- |
ARA SINAV |
- |
9 |
- |
Tam Protezlerde Kapanış İlişkileri |
- |
10 |
- |
Tam Protezlerde Diş Eti Modelajı |
- |
11 |
- |
Tam Protezlerde Muflalama ve Mum Eliminasyonu |
- |
12 |
- |
Tam Protezlerde Akril Tepimi |
- |
13 |
- |
Tam Protezlerde Tesviye ve Cila |
- |
14 |
- |
Tam Protezlerde Tamir Uygulaması |
- |
15 |
- |
Tam Protezlerde Cad-Cam Uygulaması |
- |
16 |
- |
FİNAL |
- |
17 |
- |
FİNAL |
- |
KAYNAKLAR |
Hareketli Bölümlü Protezler, Funda Akaltan, Gülşen Can |
Hareketli Bölümlü Protezler/ Klinisyenin Rehberi, Bülent Uludağ (Ed), Erdal Eroğlu (Ed), John D. Jones, Lily T. Garcia |
Hareketli Bölümlü Protez Planlama Atlası, Arife Doğan (Ed), Lale KARAAĞAÇLIOĞU (Ed), Nur E. HERSEK (Ed) |
Hareketli Bölümlü Protezlerde Temel İlkeler, Prof. Dr. Bülent KESİM |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi |
Etkinlik Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
Açıklama |
(0) Etkisiz |
(1) En Düşük |
(2) Düşük |
(3) Orta |
(4) İyi |
(5) Çok İyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI
KNOWLEDGE |
Theoretical |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
The basic structure of the human body, including head and neck region primarily forming organs and structures of systems to learn.
|
|
|
|
|
4 |
|
2 |
Laboratory equipment and materials used in dental prostheses have knowledge about.
|
|
|
|
|
4 |
|
KNOWLEDGE |
Factual |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
The work carried out in the laboratories of dental prostheses and practical application can theoretically know.
|
|
|
|
|
4 |
|
2 |
Basic computer knowledge as well as to the profession learns to use the software and hardware.
|
|
|
|
|
|
5 |
3 |
Know the correct terminology for communication dentistry.
|
|
|
|
|
|
5 |
SKILLS |
Cognitive |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
The structure of the masticatory system used in prosthetic and orthodontic treatment can produce fixed and removable prostheses and appliances.
|
|
|
|
|
|
5 |
2 |
Related to the use of dental laboratory equipment, maintenance and simple repairs as needed can do.
|
|
|
|
|
|
5 |
SKILLS |
Practical |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
In the laboratory, he and other employees necessary to protect them from cross-infection know and apply the rules of hygiene.
|
|
|
|
|
|
5 |
2 |
With dentists and other dental prosthetist can communicate effectively.
|
|
|
|
|
|
5 |
OCCUPATIONAL |
Autonomy & Responsibility |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
In line with developments in dentistry, science and technology, taking advantage of all sorts of doctors wants prosthetic and orthodontic apparatus can produce on its own.
|
|
|
|
|
4 |
|
2 |
These appliances can repair the disorder. While these practices pay attention to universal values, ethical principles and responsibilities depend on the owner works as a dental prosthetist.
|
|
|
|
|
|
5 |
OCCUPATIONAL |
Learning to Learn |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Dental prosthesis technology, and with it all kinds of dental development and innovation in attempts to follow and implement them, self-confidence, national and international level to be respected dental prosthetist.
|
|
|
|
|
|
5 |
OCCUPATIONAL |
Communication & Social |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Ethical principles and professional values embraced and apply them capable, professional liability, with the profession about the developments to follow and life-long learning and self-development as it champions, teamwork, within the team and provide services that communicate with people open to the dental prosthetist to be.
|
|
|
|
|
|
5 |
OCCUPATIONAL |
Occupational and/or Vocational |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Dental prosthesis with theoretical and practical knowledge about technology as dental prosthetist its own or in a team can produce all kinds of prosthetic apparatus.
|
|
|
2 |
|
|
|
2 |
This service can open laboratory to produce its own as a profession in the public or private organization is able to perform.
|
|
|
|
|
4 |
|
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü |
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri |
Etkinlik(hafta sayısı) |
Süresi(saat sayısı) |
Toplam İş Yükü |
Ders |
14 |
4 |
56 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme |
14 |
2 |
28 |
Arazi Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Grup Çalışması / Ödevi |
0 |
0 |
0 |
Laboratuvar |
14 |
8 |
112 |
Okuma |
0 |
0 |
0 |
Ödev |
0 |
0 |
0 |
Proje Hazırlama |
0 |
0 |
0 |
Seminer |
0 |
0 |
0 |
Staj |
0 |
0 |
0 |
Teknik Gezi |
0 |
0 |
0 |
Web Tab. Öğrenme |
0 |
0 |
0 |
Uygulama |
0 |
0 |
0 |
Yerinde Uygulama |
0 |
0 |
0 |
Mesleki Faaliyet |
0 |
0 |
0 |
Sosyal Faaliyet |
0 |
0 |
0 |
Tez Hazırlama |
0 |
0 |
0 |
Alan Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Rapor Yazma |
0 |
0 |
0 |
Final Sınavı |
1 |
1 |
1 |
Final Sınavı Hazırlığı |
1 |
5 |
5 |
Ara Sınav |
1 |
1 |
1 |
Ara Sınav Hazırlığı |
0 |
0 |
0 |
Kısa Sınav |
0 |
0 |
0 |
Kısa Sınav Hazırlığı |
0 |
0 |
0 |
TOPLAM |
45 |
0 |
203 |
|
Genel Toplam |
203 |
|
|
Toplam İş Yükü / 25.5 |
8 |
|
|
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi |
8,0 |
|