TR EN

SES FİZİĞİ VE AKUSTİK PRENSİPLER DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
ODP101 SES FİZİĞİ VE AKUSTİK PRENSİPLER 1 2 2 5

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : Türkçe
Dersin Düzeyi ÖNLİSANS, TYY: + 5.Düzey, EQF-LLL: 5.Düzey, QF-EHEA: Kısa Düzey
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Öğr.Gör. FADİME AYBÜKE KILIÇ
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi Dr.Öğr.Üyesi NİHAN ÜNLÜ
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Öğrencilerin dalga hareketlerinin oluşumunu, davcranışlarını, özelliklerini ve sesin ne olduğunu, nasıl oluşturulduğunu, özelliklerini, dış ve orta kulakta ilerleyişini öğrenmesi amaçlanmaktadır.
İçerik: Fizikte ölçme ve Büyüklükler, Vektörler, Dalga Hareketi, İlerleyen Sinüssel Dalgalar, Ses Dalgalarının Özellikleri, Ses Dalgalarının Hızı, Ses Dalgaları ve Basınç İlişkisi, Ses Şiddeti, Enerjisi ve Ses Şiddet Düzeyi, Ses Dalgalarının Girişimi ve Vuru, Doopler Etkisi ve Şok Dalgaları, Ses Dalgalarında Rezonans, Ses Dalgalarında Yansıma, Kırılma ve Kırınım, Karmaşık Ses Dalgalarıve İşitme-Kulak Yapısı-İşitme Kayıpları gibi konular bu dersin içeriği niteliğindedir.

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

Dalganın ne olduğunu, nasıl oluşturulduklarını ve dalganın kaç çeşit olduğunu açıklar.
Dalgalar hangi ortamlarda yayılır, yayılma hızlarının nelere bağlı olduğu tanımlar.
Ses dalgalarının davranışlarını ifade eder.
Ses şiddeti, sesin niteliği ve tınıkavramlarını tanımlar.
Kulak yapısını ve işleyişini açıklar.
İşitme fonksiyonlarını tanımlar.

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 - Fizikte ölçme ve Büyüklükler -
2 - Vektörler -
3 - Dalga Hareketi -
4 - İlerleyen Sinüssel Dalgalar -
5 - Ses Dalgalarının Özellikleri -
6 - Ses Dalgalarının Hızı -
7 - Ses Dalgaları ve Basınç İlişkisi -
8 - ARA SINAV -
9 - Ses Şiddeti, Enerjisi ve Ses Şiddet Düzeyi -
10 - Ses Dalgalarının Girişimi ve Vuru -
11 - Doopler Etkisi ve Şok Dalgaları -
12 - Ses Dalgalarında Rezonans -
13 - Ses Dalgalarında Yansıma, Kırılma ve Kırınım -
14 - Karmaşık Ses Dalgaları -
15 - İşitme-Kulak Yapısı-İşitme Kayıpları -
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

AKSI, S. F. SES FİZİĞİ ve PSİKOAKUSTİK.
Rigden, J. S. (1985). Physics and the Sound of Music (p. 368).

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

KNOWLEDGE
Theoretical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
The program contains up to date information about basic theoretical and practical knowledge in the field of audiometry
1
2
Have the knowledge of accessing to basic scientific knowledge, assessment and apply.
3
KNOWLEDGE
Factual
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Having the knowledge about the basic structure and functions of the human body
2
2
Describing medical terms in the field of Audiometry.
3
SKILLS
Cognitive
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
The basic problem of the lack of security in the area of ​​missing detects and searches for solutions.
3
2
Numerical organize data and prepare promotional material with ready-made templates; communicate in the internet makes applying for a job.
4
SKILLS
Practical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Areas with basic computer programs / technologies / devices / instruments and equipment / techniques and methods of use.
2
2
Main economic indicators by analyzing the idea of ​​setting creates workplace. Opens workplace activity.
2
OCCUPATIONAL
Autonomy & Responsibility
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Basic knowledge and skills acquired in the field of use, to face any problems as a team member is involved.
0
2
Have a basic knowledge related to the field using the given task are executed independently.
5
3
Collect data for research, prepare reports, making presentations.
3
OCCUPATIONAL
Learning to Learn
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
The acquired basic knowledge and skills to critically evaluate compliance with the advancing technology of the time and constantly updates the inertia away from the comments.
3
2
Lifelong learning regarding area is conscious.
5
OCCUPATIONAL
Communication & Social
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Oral and written communication using the methods of organizational communication.
2
2
Areas that require a basic level of computer software, information and communication technologies are used.
4
OCCUPATIONAL
Occupational and/or Vocational
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Gain awareness of professional ethics, professional regarding the collection, interpretation and dissemination of the results of scientific and moral stage play by the rules.
2
2
Establishes the infrastructure for creating a quality management system. Statistical quality control methods are applied.
0
3
Individual and public health, environmental protection and work safety issues are conscious enough.
0

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 3 42
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 20 2 40
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 0 0 0
Ödev 0 0 0
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 2 10 20
Ara Sınav 1 1 1
Ara Sınav Hazırlığı 1 10 10
Kısa Sınav 2 1 2
Kısa Sınav Hazırlığı 2 5 10
TOPLAM 43 0 126
Genel Toplam 126
Toplam İş Yükü / 25.5 4,9
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 5,0