TR EN

İŞİTME VE ÖLÇÜMÜ DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
ODP103 İŞİTME VE ÖLÇÜMÜ 1 3 3 7

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : Türkçe
Dersin Düzeyi ÖNLİSANS, TYY: + 5.Düzey, EQF-LLL: 5.Düzey, QF-EHEA: Kısa Düzey
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Öğr.Gör. FADİME AYBÜKE KILIÇ
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi Öğr.Gör. FADİME AYBÜKE KILIÇ
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Bu dersin amacı, subjektif odyolojik testlerin uygulanmasında esas olan tekniklerin tartışılması ve bu tekniklerin kuramsal olarak kavranması ve uygulamasının yapılmasıdır.
İçerik: İşitmenin doğru olarak ölçülmesinde önemli olan teknikler ve bu tekniklerin uygulanmasını hedefler.

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

İşitme ölçümünde önemli olan kavramları tanır.
Hava ve kemik yolu işitme eşiklerinin doğru olarak ölçülmesi yapar.
Konuşma testlerini tanımlar ve ölçümünde önemli olan basamakları uygular.
Subjektif test yöntemleri arasındaki korelâsyonu tanır ve test sonucunda bu korelâsyonun varlığını değerlendirir.
Kuramsal olarak öğrendiklerinin uygulamasını yapar.

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 LİTERATÜR TARAMA Odyometriye Giriş Konu anlatımı, soru-cevap, sunum, beyin fırtınası
2 LİTERATÜR TARAMA İşitmede fizyolojinin periferik sistemin önemi Konu anlatımı, soru-cevap, sunum, beyin fırtınası
3 LİTERATÜR TARAMA İşitmede fizyolojinin santral sistemin önemi Konu anlatımı, soru-cevap, sunum, beyin fırtınası
4 LİTERATÜR TARAMA Ses ve sesin fiziksel özellikleri Konu anlatımı, soru-cevap, sunum, beyin fırtınası
5 LİTERATÜR TARAMA Odyometre ve test odasının özelliklerinin tanımlanması Konu anlatımı, soru-cevap, sunum, beyin fırtınası
6 LİTERATÜR TARAMA Odyometrik değerlendirme yöntemlerine giriş Konu anlatımı, soru-cevap, sunum, beyin fırtınası
7 LİTERATÜR TARAMA İşitme kaybının tipi ve derecelerinin tanınması Konu anlatımı, soru-cevap, sunum, beyin fırtınası
8 - ARA SINAV -
9 LİTERATÜR TARAMA Konfigürasyonun ve iletişim üzerine etkileri Konu anlatımı, soru-cevap, sunum, beyin fırtınası
10 LİTERATÜR TARAMA Diyapozon Değerlendirmeleri Konu anlatımı, soru-cevap, sunum, beyin fırtınası
11 LİTERATÜR TARAMA Hava yolu değerlendirmeleri Konu anlatımı, soru-cevap, sunum, beyin fırtınası
12 LİTERATÜR TARAMA Kemik yolu değerlendirmeleri Konu anlatımı, soru-cevap, sunum, beyin fırtınası
13 LİTERATÜR TARAMA Konuşma odyometrisi Konu anlatımı, soru-cevap, sunum, beyin fırtınası
14 LİTERATÜR TARAMA Hava yolu işitme eşikleri ile konuşma testleri arasındaki korelasyonun tanımlanması Konu anlatımı, soru-cevap, sunum, beyin fırtınası
15 LİTERATÜR TARAMA Genel Tekrar Konu anlatımı, soru-cevap, sunum, beyin fırtınası
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

Katz,j.,Chasin, M., English, K.M.,Hood, L.J. ve Tillery, K.L.(2015).Handbook of clinical audiology. (7th. ed.).Wolters Kluwer Health.
Belgin, E. ve Şahlı, A.S. (2016). Temel Odyoloji. (2th. ed). Güneş Kitapevi.

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

KNOWLEDGE
Theoretical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
The program contains up to date information about basic theoretical and practical knowledge in the field of audiometry
5
2
Have the knowledge of accessing to basic scientific knowledge, assessment and apply.
4
KNOWLEDGE
Factual
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Having the knowledge about the basic structure and functions of the human body
4
2
Describing medical terms in the field of Audiometry.
3
SKILLS
Cognitive
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
The basic problem of the lack of security in the area of ​​missing detects and searches for solutions.
5
2
Numerical organize data and prepare promotional material with ready-made templates; communicate in the internet makes applying for a job.
5
SKILLS
Practical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Areas with basic computer programs / technologies / devices / instruments and equipment / techniques and methods of use.
2
2
Main economic indicators by analyzing the idea of ​​setting creates workplace. Opens workplace activity.
5
OCCUPATIONAL
Autonomy & Responsibility
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Basic knowledge and skills acquired in the field of use, to face any problems as a team member is involved.
4
2
Have a basic knowledge related to the field using the given task are executed independently.
4
3
Collect data for research, prepare reports, making presentations.
5
OCCUPATIONAL
Learning to Learn
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
The acquired basic knowledge and skills to critically evaluate compliance with the advancing technology of the time and constantly updates the inertia away from the comments.
3
2
Lifelong learning regarding area is conscious.
2
OCCUPATIONAL
Communication & Social
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Oral and written communication using the methods of organizational communication.
2
2
Areas that require a basic level of computer software, information and communication technologies are used.
5
OCCUPATIONAL
Occupational and/or Vocational
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Gain awareness of professional ethics, professional regarding the collection, interpretation and dissemination of the results of scientific and moral stage play by the rules.
3
2
Establishes the infrastructure for creating a quality management system. Statistical quality control methods are applied.
4
3
Individual and public health, environmental protection and work safety issues are conscious enough.
5

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 3 42
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 14 4 56
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 0 0 0
Ödev 0 0 0
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 14 4 56
Ara Sınav 1 1 1
Ara Sınav Hazırlığı 7 3 21
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 51 0 177
Genel Toplam 177
Toplam İş Yükü / 25.5 6,9
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 7,0