TR EN

KONUŞMA VE SES ANATOMİ-FİZYOLOJİSİ DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
ODP105 KONUŞMA VE SES ANATOMİ-FİZYOLOJİSİ 1 3 3 7

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : Türkçe
Dersin Düzeyi ÖNLİSANS, TYY: + 5.Düzey, EQF-LLL: 5.Düzey, QF-EHEA: Kısa Düzey
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Öğr.Gör. FADİME AYBÜKE KILIÇ
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi Öğr.Gör. BEGÜM SULTAN AKAR
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Öğrenciye temel seviyede işitme ve konuşma ile ilgili anatomik kısımları ve fizyolojik olayların öğretilmesi amaçlanmaktadır.
İçerik: Solunum Anatomisi ve Fizyolojisi, Konuşma Anatomisi ve Fizyolojisi, Çiğneme ve Yutma Anatomisi ve Fizyolojisi, İşitme Anatomisi ve Fizyolojisi, Sinir Anatomisi ve Fizyolojisi ile ilgili bilgileri içermektedir.

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

Konuşma Fizyolojisini açıklar.
Periferik işitme sistemi organlarının anatomisini ve işlevlerini açıklar.
Merkezi işitme sistemi yapılarının anatomik ve fizyolojik özelliklerini değerlendirir.
Periferik ve merkezi konuşma organlarının anatomi ve fizyolojisini değerlendirir.
İşitme ve konuşma arasındaki anatomik ve fizyolojik ilişkiyi değerlendirir.
İşitme Fizyolojisini açıklar.
Çiğneme Fizyolojisini açıklar.
Yutma Fizyolojisini açıklar.

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 Literatür tarama, bireysel araştırma. Anatomi ve Fizyolojiye Giriş - I Konu anlatımı, soru-cevap, sunum, beyin fırtınası
2 Literatür tarama, bireysel araştırma. Anatomi ve Fizyolojiye Giriş - II Konu anlatımı, soru-cevap, sunum, beyin fırtınası
3 Literatür tarama, bireysel araştırma. Solunum Anatomisi Konu anlatımı, soru-cevap, sunum, beyin fırtınası
4 Literatür tarama, bireysel araştırma. Solunum Fizyolojisi Konu anlatımı, soru-cevap, sunum, beyin fırtınası
5 Literatür tarama, bireysel araştırma. Konuşma Anatomisi Konu anlatımı, soru-cevap, sunum, beyin fırtınası
6 Literatür tarama, bireysel araştırma. Konuşma Fizyolojisi Konu anlatımı, soru-cevap, sunum, beyin fırtınası
7 Literatür tarama, bireysel araştırma. Eklem ve Rezonans Anatomisi Konu anlatımı, soru-cevap, sunum, beyin fırtınası
8 - ARA SINAV -
9 Literatür tarama, bireysel araştırma. Eklem ve Rezonans Fizyolojisi Konu anlatımı, soru-cevap, sunum, beyin fırtınası
10 Literatür tarama, bireysel araştırma. Çiğneme ve Yutma Anatomisi Konu anlatımı, soru-cevap, sunum, beyin fırtınası
11 Literatür tarama, bireysel araştırma. Çiğneme ve Yutma Fizyolojisi Konu anlatımı, soru-cevap, sunum, beyin fırtınası
12 Literatür tarama, bireysel araştırma. İşitme Anatomisi Konu anlatımı, soru-cevap, sunum, beyin fırtınası
13 Literatür tarama, bireysel araştırma. İşitme Fizyolojisi Konu anlatımı, soru-cevap, sunum, beyin fırtınası
14 Literatür tarama, bireysel araştırma. Sinir Anatomisi Konu anlatımı, soru-cevap, sunum, beyin fırtınası
15 Literatür tarama, bireysel araştırma. Sinir Fizyolojisi Konu anlatımı, soru-cevap, sunum, beyin fırtınası
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

Belgin, E., Şahlı, A.S. (2015). Temel Odyoloji. Güneş Tıp Kitabevleri.
Esmer, N, Akıner, MN, Karasalihoğlu, AR, Saatçi, MR. (1995). Klinik Odyoloji. Bilim Yayınları.
Rose E. Audiology. Aust Fam Physician. 2011 May;40(5):290-2. PMID: 21597546.

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

KNOWLEDGE
Theoretical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
The program contains up to date information about basic theoretical and practical knowledge in the field of audiometry
2
2
Have the knowledge of accessing to basic scientific knowledge, assessment and apply.
1
KNOWLEDGE
Factual
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Having the knowledge about the basic structure and functions of the human body
5
2
Describing medical terms in the field of Audiometry.
1
SKILLS
Cognitive
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
The basic problem of the lack of security in the area of ​​missing detects and searches for solutions.
1
2
Numerical organize data and prepare promotional material with ready-made templates; communicate in the internet makes applying for a job.
1
SKILLS
Practical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Areas with basic computer programs / technologies / devices / instruments and equipment / techniques and methods of use.
1
2
Main economic indicators by analyzing the idea of ​​setting creates workplace. Opens workplace activity.
1
OCCUPATIONAL
Autonomy & Responsibility
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Basic knowledge and skills acquired in the field of use, to face any problems as a team member is involved.
1
2
Have a basic knowledge related to the field using the given task are executed independently.
2
3
Collect data for research, prepare reports, making presentations.
1
OCCUPATIONAL
Learning to Learn
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
The acquired basic knowledge and skills to critically evaluate compliance with the advancing technology of the time and constantly updates the inertia away from the comments.
2
2
Lifelong learning regarding area is conscious.
4
OCCUPATIONAL
Communication & Social
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Oral and written communication using the methods of organizational communication.
2
2
Areas that require a basic level of computer software, information and communication technologies are used.
2
OCCUPATIONAL
Occupational and/or Vocational
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Gain awareness of professional ethics, professional regarding the collection, interpretation and dissemination of the results of scientific and moral stage play by the rules.
2
2
Establishes the infrastructure for creating a quality management system. Statistical quality control methods are applied.
1
3
Individual and public health, environmental protection and work safety issues are conscious enough.
2

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 3 42
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 14 3 42
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 0 0 0
Ödev 0 0 0
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 10 2 20
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 14 3 42
Ara Sınav 1 1 1
Ara Sınav Hazırlığı 10 3 30
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 64 0 178
Genel Toplam 178
Toplam İş Yükü / 25.5 7
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 7,0