Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
ODP203 | ODYOLOJİDE İLERİ TEST YÖNTEMLERİ I | 3 | 4 | 3 | 4 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | Türkçe |
Dersin Düzeyi | ÖNLİSANS, TYY: + 5.Düzey, EQF-LLL: 5.Düzey, QF-EHEA: Kısa Düzey |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. FADİME AYBÜKE KILIÇ |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | Öğr.Gör. FADİME AYBÜKE KILIÇ |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | İletim, Koklear ve Retrokoklear işitme kayıplarında ayırıcı tanı gerekliliğinin kavranmasını ve ayırcı tanı testlerinin temel düzeyde yapılmasını sağlamaktır. |
İçerik: | İletim, koklear ve retrokoklear işitme kayıplarının özellikleri, ayrıntılı ayırıcı tanı testleri aracılığıyla belirlenir. Bu süreçte, her bir işitme kaybı türünün kendine özgü klinik belirtileri ve işitme testleri ile ortaya çıkan farklılıkları incelenir. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
İletim, koklear ve retrokoklear işitme kayıplarının özelliklerini belirlemek için uygun testleri uygular. |
İstenilen testleri doğru ve eksiksiz yaparken karşılaşılan sorunları analiz eder ve çözümler önerir. |
Hastalığa uygun test yöntemlerini analiz eder. |
Ayırıcı tanı yöntemlerini belirleyerek ilgili durumlarda uygular. |
İşitme test yöntemlerini kullanarak uygulama yapar. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | LİTERATÜR TARAMA | Derse genel giriş | Konu anlatımı, soru-cevap, sunum, beyin fırtınası |
2 | LİTERATÜR TARAMA | Periferik işitme sistemi | Konu anlatımı, soru-cevap, sunum, beyin fırtınası |
3 | LİTERATÜR TARAMA | Santral işitme sistemi | Konu anlatımı, soru-cevap, sunum, beyin fırtınası |
4 | LİTERATÜR TARAMA | Anemnez alma | Konu anlatımı, soru-cevap, sunum, beyin fırtınası |
5 | LİTERATÜR TARAMA | İşitme kayıplarının türleri | Konu anlatımı, soru-cevap, sunum, beyin fırtınası |
6 | LİTERATÜR TARAMA | Patoloji ile işitme kaybı arasındaki ilişki | Konu anlatımı, soru-cevap, sunum, beyin fırtınası |
7 | LİTERATÜR TARAMA | İmmitasmetrik değerlendirme | Konu anlatımı, soru-cevap, sunum, beyin fırtınası |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | LİTERATÜR TARAMA | Akustik reflex | Konu anlatımı, soru-cevap, sunum, beyin fırtınası |
10 | LİTERATÜR TARAMA | Östaki tüpü fonksiyon testleri | Konu anlatımı, soru-cevap, sunum, beyin fırtınası |
11 | LİTERATÜR TARAMA | Otoakustik emisyon | Konu anlatımı, soru-cevap, sunum, beyin fırtınası |
12 | LİTERATÜR TARAMA | Retrokoklear patoloji | Konu anlatımı, soru-cevap, sunum, beyin fırtınası |
13 | LİTERATÜR TARAMA | Supraliminer Testler | Konu anlatımı, soru-cevap, sunum, beyin fırtınası |
14 | LİTERATÜR TARAMA | Rekruitment Testleri | Konu anlatımı, soru-cevap, sunum, beyin fırtınası |
15 | LİTERATÜR TARAMA | Genel Tekrar & Değerlendirme | Konu anlatımı, soru-cevap, sunum, beyin fırtınası |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
Katz,j.,Chasin, M., English, K.M.,Hood, L.J. ve Tillery, K.L.(2015).Handbook of clinical audiology. (7th. ed.).Wolters Kluwer Health. |
Belgin, E. ve Şahlı, A.S. (2016). Temel Odyoloji. (2th. ed). Güneş Kitapevi. |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
|||
---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Theoretical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
The program contains up to date information about basic theoretical and practical knowledge in the field of audiometry
|
3 | |||||
2 |
Have the knowledge of accessing to basic scientific knowledge, assessment and apply.
|
3 |
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Factual | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Having the knowledge about the basic structure and functions of the human body
|
1 | |||||
2 |
Describing medical terms in the field of Audiometry.
|
1 |
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Cognitive | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
The basic problem of the lack of security in the area of missing detects and searches for solutions.
|
4 | |||||
2 |
Numerical organize data and prepare promotional material with ready-made templates; communicate in the internet makes applying for a job.
|
4 |
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Practical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Areas with basic computer programs / technologies / devices / instruments and equipment / techniques and methods of use.
|
5 | |||||
2 |
Main economic indicators by analyzing the idea of setting creates workplace. Opens workplace activity.
|
1 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Autonomy & Responsibility | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Basic knowledge and skills acquired in the field of use, to face any problems as a team member is involved.
|
2 | |||||
2 |
Have a basic knowledge related to the field using the given task are executed independently.
|
2 | |||||
3 |
Collect data for research, prepare reports, making presentations.
|
0 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Learning to Learn | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
The acquired basic knowledge and skills to critically evaluate compliance with the advancing technology of the time and constantly updates the inertia away from the comments.
|
3 | |||||
2 |
Lifelong learning regarding area is conscious.
|
4 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Communication & Social | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Oral and written communication using the methods of organizational communication.
|
0 | |||||
2 |
Areas that require a basic level of computer software, information and communication technologies are used.
|
2 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Occupational and/or Vocational | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Gain awareness of professional ethics, professional regarding the collection, interpretation and dissemination of the results of scientific and moral stage play by the rules.
|
0 | |||||
2 |
Establishes the infrastructure for creating a quality management system. Statistical quality control methods are applied.
|
1 | |||||
3 |
Individual and public health, environmental protection and work safety issues are conscious enough.
|
2 |
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 4 | 56 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 14 | 1 | 14 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 14 | 1 | 14 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav Hazırlığı | 7 | 2 | 14 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 51 | 0 | 100 |
Genel Toplam | 100 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 3,9 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 4,0 |