TR EN

KLİNİĞE GİRİŞ DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
ODP106 KLİNİĞE GİRİŞ 2 8 4 10

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : Türkçe
Dersin Düzeyi ÖNLİSANS, TYY: + 5.Düzey, EQF-LLL: 5.Düzey, QF-EHEA: Kısa Düzey
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Öğr.Gör. FADİME AYBÜKE KILIÇ
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Saf ses odyometri, konuşma odyometrisi ve davranışsal test yöntemleri gibi işitme ölçümünde kullanılan sübjektif test yöntemleri hakkında bilgi vermektir.
İçerik: İşitmenin değerlendirilmesinde, çeşitli test yöntemlerinin doğru ve etkin bir şekilde uygulanmasını hedefler.

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

Odyometrik muayene prensiplerini hayata geçirir.
Normal ve patolojik olan anatomik oluşumları ayırt eder ve karşılaştırır.
Maskeleme prensiplerini analiz eder ve uygun durumlarda uygular.
Gürültüye bağlı işitme kayıplarını test etmek için farklı yöntemleri birleştirir ve uygular.
Saf ses kavramı ve odyometri ile ilgili testleri uygular.
İşitme test yöntemlerini açıklar.
Ayırıcı tanı yöntemlerinin neler olduğunu açıklar.

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 LİTERATÜR TARAMA Odyometrik muayene prensipleri UYGULAMA
2 LİTERATÜR TARAMA Anamnez Alma, Odyometrist hasta ilişkileri UYGULAMA
3 LİTERATÜR TARAMA Odyometrenin kullanılışı UYGULAMA
4 LİTERATÜR TARAMA Odyometrede Uygulanacak Testler UYGULAMA
5 LİTERATÜR TARAMA Hava yolu değerlendirmesi UYGULAMA
6 LİTERATÜR TARAMA Kemik yolu değerlendirmesi UYGULAMA
7 LİTERATÜR TARAMA Konuşma Odyometrisi -
8 - ARA SINAV -
9 LİTERATÜR TARAMA Hava yolu maskeleme UYGULAMA
10 LİTERATÜR TARAMA Kemik yolu maskeleme UYGULAMA
11 LİTERATÜR TARAMA Konuşma maskeleme UYGULAMA
12 LİTERATÜR TARAMA Akustik immitansmetrik incelemeler UYGULAMA
13 LİTERATÜR TARAMA Otoakustik Emisyon UYGULAMA
14 LİTERATÜR TARAMA İşitme kaybı türleri ve bulguları UYGULAMA
15 LİTERATÜR TARAMA Genel tekrar UYGULAMA
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

Katz,j.,Chasin, M., English, K.M.,Hood, L.J. ve Tillery, K.L.(2015).Handbook of clinical audiology. (7th. ed.).Wolters Kluwer Health.
Belgin, E. ve Şahlı, A.S. (2016). Temel Odyoloji. (2th. ed). Güneş Kitapevi.

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

KNOWLEDGE
Theoretical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
The program contains up to date information about basic theoretical and practical knowledge in the field of audiometry
5
2
Have the knowledge of accessing to basic scientific knowledge, assessment and apply.
5
KNOWLEDGE
Factual
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Having the knowledge about the basic structure and functions of the human body
2
2
Describing medical terms in the field of Audiometry.
5
SKILLS
Cognitive
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
The basic problem of the lack of security in the area of ​​missing detects and searches for solutions.
4
2
Numerical organize data and prepare promotional material with ready-made templates; communicate in the internet makes applying for a job.
0
SKILLS
Practical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Areas with basic computer programs / technologies / devices / instruments and equipment / techniques and methods of use.
4
2
Main economic indicators by analyzing the idea of ​​setting creates workplace. Opens workplace activity.
1
OCCUPATIONAL
Autonomy & Responsibility
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Basic knowledge and skills acquired in the field of use, to face any problems as a team member is involved.
2
2
Have a basic knowledge related to the field using the given task are executed independently.
4
3
Collect data for research, prepare reports, making presentations.
0
OCCUPATIONAL
Learning to Learn
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
The acquired basic knowledge and skills to critically evaluate compliance with the advancing technology of the time and constantly updates the inertia away from the comments.
4
2
Lifelong learning regarding area is conscious.
4
OCCUPATIONAL
Communication & Social
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Oral and written communication using the methods of organizational communication.
1
2
Areas that require a basic level of computer software, information and communication technologies are used.
4
OCCUPATIONAL
Occupational and/or Vocational
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Gain awareness of professional ethics, professional regarding the collection, interpretation and dissemination of the results of scientific and moral stage play by the rules.
0
2
Establishes the infrastructure for creating a quality management system. Statistical quality control methods are applied.
1
3
Individual and public health, environmental protection and work safety issues are conscious enough.
5

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 8 112
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 14 6 84
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 3 4 12
Okuma 0 0 0
Ödev 0 0 0
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 6 6 36
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 0 0 0
Final Sınavı Hazırlığı 0 0 0
Ara Sınav 0 0 0
Ara Sınav Hazırlığı 0 0 0
Kısa Sınav 3 3 9
Kısa Sınav Hazırlığı 3 1 3
TOPLAM 43 0 256
Genel Toplam 256
Toplam İş Yükü / 25.5 10
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 10,0