Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
ODP204 | ODYOLOJİDE İLERİ TEST YÖNTEMLERİ II | 4 | 4 | 3 | 4 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | Türkçe |
Dersin Düzeyi | ÖNLİSANS, TYY: + 5.Düzey, EQF-LLL: 5.Düzey, QF-EHEA: Kısa Düzey |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. FADİME AYBÜKE KILIÇ |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | Öğrencinin, odyolojik ölçüm ve değerlendirmeye ait tanı ve değerlendirme yöntemlerini öğrenmesini sağlar. İşitmenin değerlendirilmesinde kullanılan yöntemler konusunda temel bilgi verir. |
İçerik: | Bu ders kapsamında, iletim, mikst ve sensorinöral işitme kayıplarının tanı yöntemlerinin ayrıntılı bir şekilde anlatılmasının yanı sıra, bu işitme kayıplarının ayırıcı tanısına yönelik olarak kullanılan çeşitli klinik testler de ele alınmaktadır. Ayrıca, işitme sisteminin fizyolojik ve santral bölümlerine ilişkin işitme kayıpları konusunda da kapsamlı bilgi verilmektedir.Santral işitme kayıplarının nedenleri, belirtileri ve tanı süreçleri incelenmekte; fizyolojik işitme kayıplarının değerlendirilmesi için gerekli olan tanı yöntemleri ve testlerin uygulanması üzerinde durulmaktadır. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
İşitme test yöntemlerini açıklar. |
Ayırıcı tanı yöntemlerinin neler olduğunu belirler. |
Hastalığa uygun test yöntemlerini belirleyebilmeyi kazandırır. |
Öğrencinin test sırasında hasta ile olan iletişimini tanımlar. |
Hastaya ve hastalığa uygun raporu yazar. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | LİTERATÜR TARAMA | Pediatrik Odyoloji ve Değerlendirme Yöntemleri | Konu anlatımı, soru-cevap, sunum, beyin fırtınası |
2 | LİTERATÜR TARAMA | Akustik immitansmetrik değerlendirme yöntemleri ve hastalığa göre yorumlanması | Konu anlatımı, soru-cevap, sunum, beyin fırtınası |
3 | LİTERATÜR TARAMA | Geniş bant timpanometrisi | Konu anlatımı, soru-cevap, sunum, beyin fırtınası |
4 | LİTERATÜR TARAMA | Otoakustik Emisyon Ölçüm yöntemi ve odyolojik tanıdaki yeri | Konu anlatımı, soru-cevap, sunum, beyin fırtınası |
5 | LİTERATÜR TARAMA | Hava yolu ABR değerlendirme Yöntemleri | Konu anlatımı, soru-cevap, sunum, beyin fırtınası |
6 | LİTERATÜR TARAMA | Kemik yolu ABR değerlendirme Yöntemleri | Konu anlatımı, soru-cevap, sunum, beyin fırtınası |
7 | LİTERATÜR TARAMA | Patolojilere göre ABR bulgularının yorumlanması | Konu anlatımı, soru-cevap, sunum, beyin fırtınası |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | LİTERATÜR TARAMA | ECocG değerlendirme prensipleri | Konu anlatımı, soru-cevap, sunum, beyin fırtınası |
10 | LİTERATÜR TARAMA | ASSR değerlendirme prensipleri | Konu anlatımı, soru-cevap, sunum, beyin fırtınası |
11 | LİTERATÜR TARAMA | MLR değerlendirme prensipleri | Konu anlatımı, soru-cevap, sunum, beyin fırtınası |
12 | LİTERATÜR TARAMA | Geç latans değerlendirmeleri prensipleri | Konu anlatımı, soru-cevap, sunum, beyin fırtınası |
13 | LİTERATÜR TARAMA | Santral işitsel Sistem | Konu anlatımı, soru-cevap, sunum, beyin fırtınası |
14 | LİTERATÜR TARAMA | Santral işitsel işlemleme bozukluğu | Konu anlatımı, soru-cevap, sunum, beyin fırtınası |
15 | LİTERATÜR TARAMA | Genel tekrar | Konu anlatımı, soru-cevap, sunum, beyin fırtınası |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
Katz,j.,Chasin, M., English, K.M.,Hood, L.J. ve Tillery, K.L.(2015).Handbook of clinical audiology. (7th. ed.).Wolters Kluwer Health. |
Belgin, E ve Şahlı, A.S. (2016). Temel Odyoloji.(2th. ed.).Güneş Kitapevi. |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
|||
---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Theoretical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
The program contains up to date information about basic theoretical and practical knowledge in the field of audiometry
|
4 | |||||
2 |
Have the knowledge of accessing to basic scientific knowledge, assessment and apply.
|
5 |
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Factual | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Having the knowledge about the basic structure and functions of the human body
|
3 | |||||
2 |
Describing medical terms in the field of Audiometry.
|
5 |
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Cognitive | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
The basic problem of the lack of security in the area of missing detects and searches for solutions.
|
5 | |||||
2 |
Numerical organize data and prepare promotional material with ready-made templates; communicate in the internet makes applying for a job.
|
5 |
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Practical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Areas with basic computer programs / technologies / devices / instruments and equipment / techniques and methods of use.
|
4 | |||||
2 |
Main economic indicators by analyzing the idea of setting creates workplace. Opens workplace activity.
|
5 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Autonomy & Responsibility | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Basic knowledge and skills acquired in the field of use, to face any problems as a team member is involved.
|
4 | |||||
2 |
Have a basic knowledge related to the field using the given task are executed independently.
|
5 | |||||
3 |
Collect data for research, prepare reports, making presentations.
|
5 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Learning to Learn | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
The acquired basic knowledge and skills to critically evaluate compliance with the advancing technology of the time and constantly updates the inertia away from the comments.
|
5 | |||||
2 |
Lifelong learning regarding area is conscious.
|
4 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Communication & Social | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Oral and written communication using the methods of organizational communication.
|
5 | |||||
2 |
Areas that require a basic level of computer software, information and communication technologies are used.
|
4 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Occupational and/or Vocational | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Gain awareness of professional ethics, professional regarding the collection, interpretation and dissemination of the results of scientific and moral stage play by the rules.
|
4 | |||||
2 |
Establishes the infrastructure for creating a quality management system. Statistical quality control methods are applied.
|
3 | |||||
3 |
Individual and public health, environmental protection and work safety issues are conscious enough.
|
5 |
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 4 | 56 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 14 | 1 | 14 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 14 | 1 | 14 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav Hazırlığı | 10 | 1 | 10 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 54 | 0 | 96 |
Genel Toplam | 96 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 3,8 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 4,0 |