Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
ORP201 | PROTEZ I | 3 | 7 | 4 | 7 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | Türkçe |
Dersin Düzeyi | ÖNLİSANS, TYY: + 5.Düzey, EQF-LLL: 5.Düzey, QF-EHEA: Kısa Düzey |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. TUBA YILDIZ |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | Öğr.Gör. TUBA YILDIZ |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | Alt ekstremite amputasyonlarından sonra, amputasyon seviyesi ile uyumlu olarak uygulanacak alt ekstremite protezleri konusunda temel bilgi kazandırmak, protezleri uygulayabilme konusunda bilgi ve beceri kazandırmak amaçlanmaktadır. |
İçerik: | Alt ekstremite amputasyon nedenleri ve seviyeleri, alt ekstremite ampütasyon seviyelerine göre yapılacak protez uygulamaları konusunda temel bilgiler, farklı protez uygulamaları, doğru protez uygulamaları, yanlış protez uygulamalarında görülen temel problemler ve problemlere yönelik yapılacak uygulamaları içermektedir. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
Protezle ilgili temel kavramları açıklar. |
Alt ekstremite amputasyon nedenlerini tanımlar. |
Alt ekstremite amputasyon seviyelerini sıralar. |
Alt ekstremite amputasyon seviyelerine göre uygulanabilecek protez uygulamalarını açıklar. |
Alt ekstremite amputasyon seviyelerine göre uygulanan protez komponentlerini bilir. |
Alt ekstremite amputasyon seviyelerine yönelik uygulanan farklı protez tiplerini karşılaştırır. |
Alt ekstremite protez uygulamaları açısından örnekler verir. |
Alt ekstremite protezlerinin statik ve dinamik ayarını yapar. |
Alt ekstremitede; protez kaynaklı ortaya çıkan problemleri açıklar. |
Protez kaynaklı ortaya çıkan problemlere çözüm önerileri sunar. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | Kaynaklardan okuma | Alt ekstremite amputasyon nedenleri ve seviyeleri | İnteraktif Sunum, pratik çalışma |
2 | Kaynaklardan okuma | Parsiyel ayak amputasyonları ve protez uygulamaları | İnteraktif Sunum, pratik çalışma |
3 | Kaynaklardan okuma | Syme amputasyonu, avantajları, dezavantajları | İnteraktif Sunum, pratik çalışma |
4 | Kaynaklardan okuma | Syme protezi, model işleme, döküm ve bitiş | İnteraktif Sunum, pratik çalışma |
5 | Kaynaklardan okuma | Diz altı (transtibial) amputasyonu ve protez uygulamaları | İnteraktif Sunum, pratik çalışma |
6 | Kaynaklardan okuma | Diz altı (transtibial) seviyesi için ölçü alma, model işleme, döküm, statik ve dinamik ayar, bitiş | İnteraktif Sunum, pratik çalışma |
7 | Kaynaklardan okuma | Diz dezartikülasyon amputasyonu ve protez uygulamaları | İnteraktif Sunum, pratik çalışma |
8 | - | ARA SINAV | - |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Kaynaklardan okuma | Diz dezartikülasyon seviyesi için ölçü alma, model işleme, döküm, statik ve dinamik ayar, bitiş | İnteraktif Sunum, pratik çalışma |
10 | Kaynaklardan okuma | Diz üstü (transfemoral) amputasyonu ve protez uygulamaları | İnteraktif Sunum, pratik çalışma |
11 | Kaynaklardan okuma | Diz üstü (transfemoral) seviyesi için ölçü alma, model işleme, döküm, statik ve dinamik ayar, bitiş | İnteraktif Sunum, Pratik Çalışma |
12 | Kaynaklardan okuma | Kalça dezartikülasyon amputasyonu ve protez uygulamaları | İnteraktif Sunum, pratik çalışma |
13 | Kaynaklardan okuma | Kalça dezartikülasyon seviyesi için ölçü alma, model işleme, döküm, statik ve dinamik ayar, bitiş | İnteraktif Sunum, Pratik Çalışma |
14 | Kaynaklardan okuma | Protez kaynaklı problemler ve çözüm önerileri, hastaya özel farklı protez uygulamalarına örnekler | İnteraktif Sunum, Pratik Çalışma |
15 | Kaynaklardan okuma | Farklı protez uygulamalarına örnekler | İnteraktif Sunum, Pratik Çalışma |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
Kaya Ö. (2019). Endikasyondan Pratiğe Ortez Protez. Hipokrat Kitabevi. |
Şener G., Erbahçeci F.(2015). Protezler. Pelikan Kitabevi. |
Kevin K Chui, Milagros Jorge, Sheng-Che Yen, Michelle M. Lusardi. (2019). Orthotics and Prosthetics in Rehabilitation. Elsevier. |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
|||
---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Theoretical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Containing up to date information in the field of orthopedic prostheses and orthoses lecture notes, application tools, visual-basic level, supported by objective source of information acquired in the theoretical and practical courses as a professional can evaluate and implement.
|
5 |
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Factual | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Orthopedic prostheses and orthoses basic knowledge and skills acquired in the field, using the ability to interpret and evaluate data, identify problems, analyze the evidence-based solutions can be developed.
|
4 |
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Cognitive | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Orthopedic prostheses and orthoses related to the field of theoretical and practical information you can use on a basic level.
|
5 |
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Practical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
All applications related to the field of Orthopedic prostheses and orthoses according to the technique can.
|
5 | |||||
2 |
Gained in the field of Orthopedic prostheses and orthoses, using basic knowledge and skills to interpret and evaluate data, identify problems, analyze and solutions can take part in the planned work.
|
5 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Autonomy & Responsibility | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Orthopedic prostheses and orthoses is related to the field with a basic knowledge of using a given task can be carried out independently.
|
5 | |||||
2 |
Orthopedic prostheses and orthoses encountered in applications related to the field to solve complex and unpredictable problems can work as a team member.
|
5 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Learning to Learn | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Basic knowledge acquired in the field of orthopedic prostheses and orthoses and skills to critically evaluate them.
|
4 | |||||
2 |
Identify learning needs and can guide learning.
|
5 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Communication & Social | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Issues related to the field of Orthopedic prostheses and orthoses have the basic knowledge and skills in using information about the people and institutions; ideas and proposals for solutions to the problems of written and oral transfer.
|
5 | |||||
2 |
A foreign language at least at the level of European Language Portfolio A2 marks in the field using information and can communicate with colleagues.
|
3 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Occupational and/or Vocational | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Orthopedic prostheses and orthoses related to the field of data collection, interpretation and dissemination stages of implementation and results of the social, scientific, cultural and ethical values according to contribute.
|
4 | |||||
2 |
As an individual duties, rights and responsibilities related laws, regulations, legislation and can act according to the rules of professional ethics.
|
3 | |||||
3 |
It may work with other health care disciplines.
|
4 |
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 7 | 98 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 14 | 1 | 14 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 10 | 6 | 60 |
Okuma | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav Hazırlığı | 1 | 1 | 1 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 42 | 0 | 176 |
Genel Toplam | 176 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 6,9 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 7,0 |