Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
ORP102 | MESLEKİ TEKNOLOJİ II | 2 | 8 | 4 | 10 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | Türkçe |
Dersin Düzeyi | ÖNLİSANS, TYY: + 5.Düzey, EQF-LLL: 5.Düzey, QF-EHEA: Kısa Düzey |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. TUBA YILDIZ |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | Ortez protez teknikerinin kullanabildiği makinaları aletleri öğrenebilmesi ve ortopedi tekniğinde kullanılan malzemeleri tanıyabilmesi amaçlanmaktadır. |
İçerik: | Ortopedik protez ve ortez atölyesinde makine, el aletleri ve kimyasal malzemeleri iş güvenliği kurallarına uygun bir şekilde kullanılır. Alçılı sargı bezi ile negatif model oluşturur. Negatif modelden toz alçı ile pozitif model elde eder. Polietilen, polipropilen ve throlen termoplastiklerden ortez elde eder. Velkro, kolon, perçin, rivet ve toka gibi saraciye malzemelerinin uygulamasını yapar. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
Ortopedik protez ve ortez atölyelerinde kullanılan ekipmanlar, klasik ve teknolojik makineleri kullanılır. |
Ortopedi tekniğinde kullanılan çelik, alüminyum, titanyum ve bakır gibi metalleri mengene ve grifa kullanarak büker. |
Toz ve alçı sargı bezi hakkında bilgi edinir ve uygulamasını yapar. |
Hasta üzerinden alçı sargı bezi ile negatif model oluşturur. |
Plastik çekimini yapar. |
Pozitif model üzerinde raspa kullanarak modelaj yöntemlerini uygular. |
Ortopedi tekniğinde kullanılan deri çeşitleri, tekstil malzemelerini istenilen ölçülerde kesip birleştirir. |
Termoplastikler, reçineler, yapıştırıcılar ve kimyasallar hakkında bilgi sahibi olur. |
Kliniklerde kullanılan freze cihazlarını kullanır. |
Velkro, kolon, perçin, rivet, tokalar ve saraciye malzemelerinin uygulamasını yapar. |
Ortopedi tekniğinde kullanılan deri çeşitleri, tekstil malzemeleri bilir ve kullanır. |
Ortopedi tekniğinde kullanılan ortez parçalarını (eklemler, üzengiler, yan bar) ve protez parçalarını (eklemler, ayaklar, adaptörler) kullanır. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | Kaynaklardan okuma | Ortopedi tekniğinde kullanılan makineler, teknolojik makine ve ekipmanlar | İnteraktif Sunum, Pratik Çalışma |
2 | Kaynaklardan okuma | Freze makineleri, zımpara makineleri, vakum makineleri, kompresörler | İnteraktif Sunum, Pratik Çalışma |
3 | Kaynaklardan okuma | Plaka fırın, alçı kurutma fırını, Saraciye ve dikiş makineleri | İnteraktif Sunum, Pratik Çalışma |
4 | Kaynaklardan okuma | Ortopedi tekniğinde kullanılan metaller, (çelik, aluminyum, titanyum, bakır) | İnteraktif Sunum, Pratik Çalışma |
5 | Kaynaklardan okuma | Velkro, kolon, perçin, rivet, tokalar ve saraciye malzemeleri | İnteraktif Sunum, Pratik Çalışma |
6 | Kaynaklardan okuma | Plaka mantar, poliüretan köpük ve dolgu malzemeleri | İnteraktif Sunum, Pratik Çalışma |
7 | Kaynaklardan okuma | Ortopedi tekniğinde kullanılan deri çeşitleri, tekstil malzemeleri | İnteraktif Sunum, Pratik Çalışma |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Kaynaklardan okuma | Termoplastikler, reçineler, yapıştırıcılar ve kimyasallar | İnteraktif Sunum, Pratik Çalışma |
10 | Kaynaklardan okuma | Ortopedi tekniğinde kullanılan ortez parçaları, (eklemler, üzengiler, yan bar) | İnteraktif Sunum, Pratik Çalışma |
11 | Kaynaklardan okuma | Ortopedi tekniğinde kullanılan protez parçaları,(eklemler, ayaklar, adaptörler) | İnteraktif Sunum, Pratik Çalışma |
12 | Kaynaklardan okuma | Teknolojik protez ve ortez malzemeleri ve özellikleri | İnteraktif Sunum, Pratik Çalışma |
13 | Kaynaklardan okuma | Toz alçı ve alçılı sargı bezi özellikleri | İnteraktif Sunum, Pratik Çalışma |
14 | Kaynaklardan okuma | Alçı sargı sarma ve alçı kalıp alma yöntemleri, alçı kesme motoru | İnteraktif Sunum, Pratik Çalışma |
15 | Kaynaklardan okuma | Pozitif alçı model ve modelaj yöntemleri, alçı raspası ve raspalama uygulamaları | İnteraktif Sunum, Pratik Çalışma |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
Şener G., Erbahçeci F.(2015). Protezler. Pelikan Kitabevi. |
Atlas of Orthoses and Assistive Devices (2019) Fifth Edition |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
|||
---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Theoretical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Containing up to date information in the field of orthopedic prostheses and orthoses lecture notes, application tools, visual-basic level, supported by objective source of information acquired in the theoretical and practical courses as a professional can evaluate and implement.
|
4 |
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Factual | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Orthopedic prostheses and orthoses basic knowledge and skills acquired in the field, using the ability to interpret and evaluate data, identify problems, analyze the evidence-based solutions can be developed.
|
4 |
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Cognitive | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Orthopedic prostheses and orthoses related to the field of theoretical and practical information you can use on a basic level.
|
3 |
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Practical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
All applications related to the field of Orthopedic prostheses and orthoses according to the technique can.
|
3 | |||||
2 |
Gained in the field of Orthopedic prostheses and orthoses, using basic knowledge and skills to interpret and evaluate data, identify problems, analyze and solutions can take part in the planned work.
|
4 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Autonomy & Responsibility | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Orthopedic prostheses and orthoses is related to the field with a basic knowledge of using a given task can be carried out independently.
|
3 | |||||
2 |
Orthopedic prostheses and orthoses encountered in applications related to the field to solve complex and unpredictable problems can work as a team member.
|
2 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Learning to Learn | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Basic knowledge acquired in the field of orthopedic prostheses and orthoses and skills to critically evaluate them.
|
2 | |||||
2 |
Identify learning needs and can guide learning.
|
2 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Communication & Social | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Issues related to the field of Orthopedic prostheses and orthoses have the basic knowledge and skills in using information about the people and institutions; ideas and proposals for solutions to the problems of written and oral transfer.
|
1 | |||||
2 |
A foreign language at least at the level of European Language Portfolio A2 marks in the field using information and can communicate with colleagues.
|
3 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Occupational and/or Vocational | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Orthopedic prostheses and orthoses related to the field of data collection, interpretation and dissemination stages of implementation and results of the social, scientific, cultural and ethical values according to contribute.
|
3 | |||||
2 |
As an individual duties, rights and responsibilities related laws, regulations, legislation and can act according to the rules of professional ethics.
|
2 | |||||
3 |
It may work with other health care disciplines.
|
2 |
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 8 | 112 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 14 | 2 | 28 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 6 | 6 | 36 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 7 | 12 | 84 |
Ara Sınav | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 42 | 0 | 261 |
Genel Toplam | 261 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 10,2 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 10,0 |