Kodu |
Dersin Adı |
Yarıyıl |
Süresi(T+U) |
Kredisi |
AKTS Kredisi |
DHF108 |
BİYOFİZİK |
2 |
2 |
2 |
3 |
DERS BİLGİLERİ |
Dersin Öğretim Dili : |
Türkçe |
Dersin Düzeyi |
LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Dersin Türü |
Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli |
- |
Dersin Koordinatörü |
Prof.Dr. MAHİR GÜNDAY |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi |
|
Ders Ön Koşulu |
Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
Amaç: |
Bu dersin amacı canlı organizmada gerçekleşen biyolojik süreçlerin fizik kanunları ile aydınlatılmasını analiz etme bilgi ve becerisi kazandırmaktır. |
İçerik: |
Bu dersin içeriği, Canlının biyofiziksel özellikleri,Makromoleküller, Moleküler Bİyofizik, Radyasyon Biyofiziği, Bioenerjetik,Bilgi kuramı konularını kapsamaktadır. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
Biyolojik süreçleri oluşum mekanizmalarını yorumlayabilir.(interpret). |
Biyolojik süreçleri etkileyen fiziksel değişkenleri ilişkilendirir.(relate). |
Fiziksel değişkenlerin canlı organizmada meydana getirdiği etkileri değerlendirir(evaluate) |
Biyofiziğin diğer disiplinlerle ilişkisini kendi cümleleri ile ifade edebilir.(compare) |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
Hafta |
Ön Hazırlık |
Konular |
Yöntem |
1 |
Kaynak tarama |
Biyofiziğe giriş,temel kavramlar,biyolojik iç ortam.Canlı sistemlerin temel yapısı |
Anlatım
Soru Cevap |
2 |
Kaynak tarama |
Radyoaktiflik ve ışın biyofiziği,radyoaktivitenin tıpta uygulanması |
Anlatım
Soru Cevap |
3 |
Kaynak tarama |
Işın biyofiziği, soğurum, ışıltı, ışıltı spektrofotometresi, nükleer magnetik rezonans |
Anlatım
Soru Cevap |
4 |
Kaynak tarama |
Hücre yapıtaşları- Kimyasal bağlar,molekülsel hiyerarşi |
Anlatım
Soru Cevap |
5 |
Kaynak tarama |
Yaşam ortamı olarak suyun biyofiziksel özellikleri |
Anlatım
Soru Cevap |
6 |
Kaynak tarama |
Makromoleküller- Biyomoleküllerin yapı işlevleri,Proteinler, hemoglobin örneğinde yapı işlev ilişkileri |
Anlatım
Soru Cevap |
7 |
Kaynak tarama |
Nükleik asitler, yapı ve çeşitleri-DNA molekülü- Lipitler ve karbonhidratlar |
Anlatım
Soru Cevap |
8 |
- |
ARA SINAV |
- |
9 |
Kaynak tarama |
Biyoenerjetik- Biyoenerjetiğe giriş, kavram ve tanımları, hücresel enerji transferinin ilkeleri |
Anlatım
Soru Cevap |
10 |
Kaynak tarama |
Biyolojik sistemler açısından termodinamik kurallar-Serbest enerji ve entropi kavramı, enerji transfer ilkeleri |
Anlatım
Soru Cevap |
11 |
Kaynak tarama |
ATP ve kimyasal enerji transferi, oksitlenme ve indirgenme mekanizmaları- Hücre solunumu, ATP’nin mitokondride aerobik oluşumu-Enerji iletimi ve ortak ürünü ilkesi |
Anlatım
Soru Cevap |
12 |
Kaynak tarama |
Biyolojik işler-Membran yapısı-Biyoenerjetik ilkeleri ve moleküllerin membrandan iletisi-Difüzlenme ve ozmoz |
Anlatım
Soru Cevap |
13 |
Kaynak tarama |
Gibbs-Donnan dengesi-Membran potansiyeli -Difüzlenme potansiyelleri-Membran dinlenim potansiyeli- Aksiyon potansiyeli-Mekanik iş |
Anlatım
Soru Cevap |
14 |
Kaynak tarama |
İnformasyon (bilgi) kuramı |
Anlatım
Soru Cevap |
15 |
Kaynak tarama |
Enzimler-Fiziksel ilkeler- Molekülsel Biyofizik |
Anlatım
Soru Cevap |
16 |
- |
FİNAL |
- |
17 |
- |
FİNAL |
- |
KAYNAKLAR |
Pehlivan, F. (2009). Biyofizik. Hacettepe Taş Kitapçılık Limited Şti. |
Biyofizik Ders Notları(2012). Cerrahpaşa Tıp Fakültesi,Biyofizik Anabilim Dalı |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi |
Etkinlik Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
Açıklama |
(0) Etkisiz |
(1) En Düşük |
(2) Düşük |
(3) Orta |
(4) İyi |
(5) Çok İyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI
KNOWLEDGE |
Theoretical |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
|
|
|
|
|
4 |
|
2 |
|
|
|
|
|
4 |
|
3 |
|
|
1 |
|
|
|
|
KNOWLEDGE |
Factual |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
|
|
|
|
3 |
|
|
2 |
|
|
|
2 |
|
|
|
SKILLS |
Cognitive |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
|
|
|
2 |
|
|
|
2 |
|
|
|
2 |
|
|
|
SKILLS |
Practical |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
|
|
|
|
3 |
|
|
2 |
|
|
|
|
3 |
|
|
3 |
|
|
|
|
|
4 |
|
4 |
|
|
1 |
|
|
|
|
5 |
|
|
1 |
|
|
|
|
OCCUPATIONAL |
Autonomy & Responsibility |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
|
|
|
|
3 |
|
|
2 |
|
|
|
|
3 |
|
|
3 |
|
|
|
|
|
|
5 |
4 |
|
|
1 |
|
|
|
|
OCCUPATIONAL |
Learning to Learn |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
|
|
|
|
3 |
|
|
2 |
|
|
|
|
|
4 |
|
OCCUPATIONAL |
Communication & Social |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
|
|
|
|
3 |
|
|
2 |
|
0 |
|
|
|
|
|
3 |
|
0 |
|
|
|
|
|
4 |
|
0 |
|
|
|
|
|
OCCUPATIONAL |
Occupational and/or Vocational |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
|
|
|
|
3 |
|
|
2 |
|
|
1 |
|
|
|
|
3 |
|
|
|
2 |
|
|
|
4 |
|
|
1 |
|
|
|
|
5 |
|
|
|
|
3 |
|
|
6 |
|
|
1 |
|
|
|
|
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü |
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri |
Etkinlik(hafta sayısı) |
Süresi(saat sayısı) |
Toplam İş Yükü |
Ders |
14 |
1 |
14 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme |
14 |
1 |
14 |
Arazi Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Grup Çalışması / Ödevi |
0 |
0 |
0 |
Laboratuvar |
0 |
0 |
0 |
Okuma |
0 |
0 |
0 |
Ödev |
0 |
0 |
0 |
Proje Hazırlama |
0 |
0 |
0 |
Seminer |
0 |
0 |
0 |
Staj |
0 |
0 |
0 |
Teknik Gezi |
0 |
0 |
0 |
Web Tab. Öğrenme |
0 |
0 |
0 |
Uygulama |
0 |
0 |
0 |
Yerinde Uygulama |
0 |
0 |
0 |
Mesleki Faaliyet |
0 |
0 |
0 |
Sosyal Faaliyet |
0 |
0 |
0 |
Tez Hazırlama |
0 |
0 |
0 |
Alan Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Rapor Yazma |
0 |
0 |
0 |
Final Sınavı |
1 |
1 |
1 |
Final Sınavı Hazırlığı |
7 |
2 |
14 |
Ara Sınav |
1 |
1 |
1 |
Ara Sınav Hazırlığı |
7 |
1 |
7 |
Kısa Sınav |
0 |
0 |
0 |
Kısa Sınav Hazırlığı |
0 |
0 |
0 |
TOPLAM |
44 |
0 |
51 |
|
Genel Toplam |
51 |
|
|
Toplam İş Yükü / 25.5 |
2 |
|
|
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi |
2,0 |
|