Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
DHF210 | ORAL MİKROBİYOLOJİ | 4 | 2 | 2 | 3 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | Türkçe |
Dersin Düzeyi | LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. MAHİR GÜNDAY |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | Öğrenci oral mikrobiyoloji, bakteriyoloji, mikoloji, viroloji ve immünoloji konularını içeren teorik derslerin yanında etkenlerin neden oldukları sistemik hastalıklar hakkında bilgi sahibi olur ve oral mikrobiyolojik hastalıkların tedavi bilgilerini sağlık hizmetlerini yürütürken kullanır. |
İçerik: | Mikroorganizmaların oluşturduğu diş hekimliğini ilgilendiren enfeksiyonlar, ağız mikroflorası, dental plak ve diş çürüğü mikrobiyolojisi, endodontik hastalıkların mikrobiyolojisi, periodontal hastalıkların mikrobiyolojisi, oral hastalıkların diğer sistemik hastalıklarla ilgisi, diş hekimliğinde antibiyotik kullanımı. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
Ağız hastalıklarında görülen mikroorganizmaları sınıflandırılarak anlaşılmasını sağlar. Periodontal hastalıklar, çürük, plak ve ağızla ilgili hastalıklardan sorumlu mikroorganizmaların kolonizasyonu, hastalık yapma mekanizmalarını öğrenir, diğer sistemik hastalıklarla ilgili bağlantılarını ve etkileşimini öğrenir. Bu etkenlerin neden oldukları hastalıkların tedavilerini tıbbi bilgilerle ilişkilendirir. Bu hastalıklarda kullanılan antimikrobik maddeler, temizleme, dezenfeksiyon ve sterilizasyon prensiplerini açıklar. Bu hastalıkların tanısında kullanılan mikrobiyolojik yöntemleri açıklar. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | Literatür tarama, kitaptan okuma | Ağız mikroflorası ve sistemik hastalık ilişkisi-1 | Anlatım, sunum |
2 | Literatür tarama, kitaptan okuma | Ağız mikroflorası ve sistemik hastalık ilişkisi-2 | Anlatım, sunum |
3 | Literatür tarama, kitaptan okuma | İnfektif endokardit ve sepsis sendromu | Anlatım, sunum |
4 | Literatür tarama, kitaptan okuma | İnsan herpes virüsleri ve kan ile bulaşan virüsler. | Anlatım, sunum |
5 | Literatür tarama, kitaptan okuma | Ağız mikroflorası ve diş plağı | Anlatım, sunum |
6 | Literatür tarama, kitaptan okuma | Ağzın savunma mekanızmaları | Anlatım, sunum |
7 | Literatür tarama, kitaptan okuma | Diş çürüğü | Anlatım, sunum |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Literatür tarama, kitaptan okuma | Periodontal hastalıklar | Anlatım, sunum |
10 | Literatür tarama, kitaptan okuma | Pulpa, periapikal dokular ve çene kemiği infeksiyonları | Anlatım, sunum |
11 | Literatür tarama, kitaptan okuma | Tükürük bezi infeksiyonları | Anlatım, sunum |
12 | Literatür tarama, kitaptan okuma | Ağzın mantar infeksiyonları | Anlatım, sunum |
13 | Literatür tarama, kitaptan okuma | Ağız mukozasının bakteri ve virüs infeksiyonları | Anlatım, sunum |
14 | Literatür tarama, kitaptan okuma | Diş hekimliğinde antimikrobik maddeler | Anlatım, sunum |
15 | Literatür tarama, kitaptan okuma | Diş hekimliğinde infeksiyon kontrolü | Anlatım, sunum |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
1-Essentials of Microbiology for Dental Students, J. Bagg, T. W. MacFarlane, I. R. Poxton, A. J. Smith 2nd Edition, 2013, ISBN: 0-19-856489-9 2-Başustaoğlu ve ark.(2020).Diş Hekimliğinde Mikrobiyoloji, Edt:Başustaoğlu, A., Dürdal, U. Ankara, Hipokrat Kitapevi. |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
|||
---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Theoretical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
|
3 | |||||
2 |
|
5 | |||||
3 |
|
5 | |||||
4 |
|
5 | |||||
5 |
|
5 | |||||
6 |
|
5 | |||||
7 |
|
3 | |||||
8 |
|
4 | |||||
9 |
|
5 |
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Factual | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
|
5 | |||||
2 |
|
4 | |||||
3 |
|
5 | |||||
4 |
|
5 | |||||
5 |
|
3 | |||||
6 |
|
4 |
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Cognitive | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
|
3 | |||||
2 |
|
3 | |||||
3 |
|
5 | |||||
4 |
|
5 | |||||
5 |
|
4 | |||||
6 |
|
5 |
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Practical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
|
4 | |||||
2 |
|
4 | |||||
3 |
|
5 | |||||
4 |
|
1 | |||||
5 |
|
1 | |||||
6 |
|
3 | |||||
7 |
|
0 | |||||
8 |
|
2 | |||||
9 |
|
5 | |||||
10 |
|
0 | |||||
11 |
|
4 | |||||
12 |
|
4 | |||||
13 |
|
5 | |||||
14 |
|
5 | |||||
15 |
|
5 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Autonomy & Responsibility | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
|
0 | |||||
2 |
|
3 | |||||
3 |
|
3 | |||||
4 |
|
0 | |||||
5 |
|
3 | |||||
6 |
|
4 | |||||
7 |
|
0 | |||||
8 |
|
2 | |||||
9 |
|
4 | |||||
10 |
|
0 | |||||
11 |
|
3 | |||||
12 |
|
4 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Learning to Learn | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
|
2 | |||||
2 |
|
3 | |||||
3 |
|
4 | |||||
4 |
|
3 | |||||
5 |
|
4 | |||||
6 |
|
4 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Communication & Social | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
|
2 | |||||
2 |
|
2 | |||||
3 |
|
4 | |||||
4 |
|
0 | |||||
5 |
|
1 | |||||
6 |
|
3 | |||||
7 |
|
0 | |||||
8 |
|
3 | |||||
9 |
|
4 | |||||
10 |
|
0 | |||||
11 |
|
1 | |||||
12 |
|
3 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Occupational and/or Vocational | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
|
5 | |||||
2 |
|
4 | |||||
3 |
|
5 | |||||
4 |
|
2 | |||||
5 |
|
4 | |||||
6 |
|
5 | |||||
7 |
|
5 | |||||
8 |
|
5 | |||||
9 |
|
5 | |||||
10 |
|
4 | |||||
11 |
|
4 | |||||
12 |
|
5 | |||||
13 |
|
2 | |||||
14 |
|
3 | |||||
15 |
|
4 | |||||
16 |
|
5 | |||||
17 |
|
5 | |||||
18 |
|
5 |
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 2 | 28 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 14 | 1 | 14 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 14 | 1 | 14 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 5 | 2 | 10 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav Hazırlığı | 4 | 2 | 8 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 53 | 0 | 76 |
Genel Toplam | 76 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 3 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 3,0 |