Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
DHF109 | MİKROBİYOLOJİ | 1 | 2 | 2 | 4 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | Türkçe |
Dersin Düzeyi | LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. MAHİR GÜNDAY |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | Dr.Öğr.Üyesi HASAN DEĞİRMENCİ |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | Öğrenci genel mikrobiyoloji, bakteriyoloji, mikoloji, viroloji ve temel immünoloji konularını içeren teorik dersleri öğrenir ve bu bilgileri sağlık hizmetlerini yürütürken kullanır. |
İçerik: | Mikrobiyolojinin temel kavramları, tıbbi açıdan önemli mikroorganizmaların sınıflandırılması ve özellikleri, bakterilerin yapısı ve fizyolojisi, taksonomisi, patojenitesi, epidemiyolojisi, genetiği ve moleküler biyolojisi, virüsler ve mantarların sınıflandırılması, konak savunması ve bağışıklama mekanizmalarının açıklanması, antimikrobik maddeler, temizleme, dezenfeksiyon ve sterilizasyonun temel prensipleri ve tanı mikrobiyolojisinin yöntemleri. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
1. Mikrobiyolojinin temel kavramlarını açıklar. 2. Tıbbi açıdan önemli mikroorganizmaların sınıflandırılması ve özelliklerini açıklayabilir. 3. Bakterilerin yapısı ve fizyolojisi, taksonomisi, patojenitesi, epidemiyolojisi, genetiği ve moleküler biyolojisi’ni açıklar. 4. Virüsler ve mantarlar’ı sınıflandırır ve özelliklerini açıklar. 5. Konak savunması ve bağışıklama mekanizmalarını açıklar. 6. Antimikrobik maddeler, temizleme, dezenfeksiyon ve sterilizasyon temel prensiplerini açıklar. 7. Tanı mikrobiyolojisi yöntemlerini açıklar. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | Literatür tarama, kitaptan okuma | Mikrobiyolojiye Giriş | Anlatım, sunum |
2 | Literatür tarama, kitaptan okuma | Mikroorganizmalar | Anlatım, sunum |
3 | Literatür tarama, kitaptan okuma | Bakterilerin Yapısı Ve Fizyolojisi | Anlatım, sunum |
4 | Literatür tarama, kitaptan okuma | Bakterilerin Taksonomisi | Anlatım, sunum |
5 | Literatür tarama, kitaptan okuma | Bakteri Patojenitesi Ve Epidemiyolojisi | Anlatım, sunum |
6 | Literatür tarama, kitaptan okuma | Bakteri Genetiği Ve Moleküler Biyolojisi | Anlatım, sunum |
7 | Literatür tarama, kitaptan okuma | Virüsler | Anlatım, sunum |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Literatür tarama, kitaptan okuma | Mantarlar | Anlatım, sunum |
10 | Literatür tarama, kitaptan okuma | Konak Savunması | Anlatım, sunum |
11 | Literatür tarama, kitaptan okuma | Konak Savunması | Anlatım, sunum |
12 | Literatür tarama, kitaptan okuma | Bağışıklama | Anlatım, sunum |
13 | Literatür tarama, kitaptan okuma | Antimikrobik Maddeler | Anlatım, sunum |
14 | Literatür tarama, kitaptan okuma | Temizleme, Dezenfeksiyon Ve Sterilizasyon | Anlatım, sunum |
15 | Literatür tarama, kitaptan okuma | Tanı Mikrobiyolojisi | Anlatım, sunum |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
1-Essentials of Microbiology for Dental Students, J. Bagg, T. W. MacFarlane, I. R. Poxton, A. J. Smith 2nd Edition, 2013, ISBN: 0-19-856489-9 2-Başustaoğlu ve ark.(2020).Diş Hekimliğinde Mikrobiyoloji, Edt:Başustaoğlu, A., Dürdal, U. Ankara, Hipokrat Kitapevi. |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
|||
---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Theoretical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
|
3 | |||||
2 |
|
4 | |||||
3 |
|
5 | |||||
4 |
|
5 | |||||
5 |
|
4 | |||||
6 |
|
5 | |||||
7 |
|
3 | |||||
8 |
|
4 | |||||
9 |
|
5 |
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Factual | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
|
5 | |||||
2 |
|
5 | |||||
3 |
|
5 | |||||
4 |
|
5 | |||||
5 |
|
4 | |||||
6 |
|
4 |
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Cognitive | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
|
3 | |||||
2 |
|
3 | |||||
3 |
|
4 | |||||
4 |
|
5 | |||||
5 |
|
3 | |||||
6 |
|
5 |
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Practical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
|
4 | |||||
2 |
|
4 | |||||
3 |
|
4 | |||||
4 |
|
1 | |||||
5 |
|
1 | |||||
6 |
|
3 | |||||
7 |
|
0 | |||||
8 |
|
1 | |||||
9 |
|
4 | |||||
10 |
|
0 | |||||
11 |
|
4 | |||||
12 |
|
4 | |||||
13 |
|
5 | |||||
14 |
|
5 | |||||
15 |
|
5 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Autonomy & Responsibility | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
|
0 | |||||
2 |
|
2 | |||||
3 |
|
3 | |||||
4 |
|
0 | |||||
5 |
|
2 | |||||
6 |
|
3 | |||||
7 |
|
0 | |||||
8 |
|
3 | |||||
9 |
|
4 | |||||
10 |
|
0 | |||||
11 |
|
1 | |||||
12 |
|
4 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Learning to Learn | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
|
2 | |||||
2 |
|
2 | |||||
3 |
|
4 | |||||
4 |
|
3 | |||||
5 |
|
3 | |||||
6 |
|
4 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Communication & Social | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
|
0 | |||||
2 |
|
3 | |||||
3 |
|
4 | |||||
4 |
|
0 | |||||
5 |
|
1 | |||||
6 |
|
2 | |||||
7 |
|
0 | |||||
8 |
|
3 | |||||
9 |
|
4 | |||||
10 |
|
0 | |||||
11 |
|
1 | |||||
12 |
|
4 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Occupational and/or Vocational | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
|
5 | |||||
2 |
|
4 | |||||
3 |
|
4 | |||||
4 |
|
2 | |||||
5 |
|
4 | |||||
6 |
|
5 | |||||
7 |
|
5 | |||||
8 |
|
4 | |||||
9 |
|
4 | |||||
10 |
|
4 | |||||
11 |
|
4 | |||||
12 |
|
4 | |||||
13 |
|
2 | |||||
14 |
|
3 | |||||
15 |
|
4 | |||||
16 |
|
5 | |||||
17 |
|
4 | |||||
18 |
|
4 |
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 2 | 28 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 14 | 2 | 28 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 14 | 2 | 28 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 5 | 2 | 10 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav Hazırlığı | 5 | 1 | 5 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 54 | 0 | 101 |
Genel Toplam | 101 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 4 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 4,0 |