Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
DHF112 | ANATOMİ | 2 | 4 | 3 | 6 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | Türkçe |
Dersin Düzeyi | LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. MAHİR GÜNDAY |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | Teorik anlatım ve laboratuvar uygulamalarıyla; insan anatomisinin sistematik ve fonksiyonel yapısına ilişkin bilgilerin kazandırılması amaçlanmaktadır. |
İçerik: | Anatominin tanımı, anatomiye giriş ve terminoloji, temel kavramlar, anatomik pozisyonlar, vücut bölgeleri, iskelet sistemi, eklemler, kaslar, dolaşım sistemi, sindirim sistemi, endokrin sistemi, solunum sistemi, boşaltım sistemi, üreme sistemi, sinir sistemi ve beş duyu |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
Anatomik terminolojiye hakim olur. |
Vücudu oluşturan organları ve anatomik oluşumları tanınır. |
Organ ve oluşumların normal anatomik özellikleri ve komşulukları öğrenilir. |
Organların ve sistemlerin yapısal organizasyonunu ve işlevlerini öğrenilir. |
İnsan vücudunu topografik olarak bölgelere ayırabilme bilgisi kazanır. |
Anatominin klinik önemi kavranılır. |
Bazı klinik olayları değerlendirmede yardımcı olabilecek temel bilgileri yorumlayabilme bilgisine sahip olur. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | Literatür tarama, Bireysel araştırma, Okuma | Anatomi Terminolojisi, Anatomiye Giriş | Anlatım, Lab. Uygulaması, Sunum |
2 | Literatür tarama, Bireysel araştırma, Okuma | Kemikler ve İskelet Sistemi | Anlatım, Lab. Uygulaması, Sunum |
3 | Literatür tarama, Bireysel araştırma, Okuma | Kemikler ve İskelet Sistemi | Anlatım, Lab. Uygulaması, Sunum |
4 | Literatür tarama, Bireysel araştırma, Okuma | Eklemler | Anlatım, Lab. Uygulaması, Sunum |
5 | Literatür tarama, Bireysel araştırma, Okuma | Kas Sistemi | Anlatım, Lab. Uygulaması, Sunum |
6 | Literatür tarama, Bireysel araştırma, Okuma | Sindirim Sistemi | Anlatım, Lab. Uygulaması, Sunum |
7 | Literatür tarama, Bireysel araştırma, Okuma | Dolaşım Sistemi | Anlatım, Lab. Uygulaması, Sunum |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Literatür tarama, Bireysel araştırma, Okuma | Solunum Sistemi | Anlatım, Lab. Uygulaması, Sunum |
10 | Literatür tarama, Bireysel araştırma, Okuma | Erkek ve Kadın Genital Sistem | Anlatım, Lab. Uygulaması, Sunum |
11 | Literatür tarama, Bireysel araştırma, Okuma | Üriner Sistem | Anlatım, Lab. Uygulaması, Sunum |
12 | Literatür tarama, Bireysel araştırma, Okuma | Endokrin Sistem | Anlatım, Lab. Uygulaması, Sunum |
13 | Literatür tarama, Bireysel araştırma, Okuma | Sinir Sistemi | Anlatım, Lab. Uygulaması, Sunum |
14 | Literatür tarama, Bireysel araştırma, Okuma | Sinir Sistemi | Anlatım, Lab. Uygulaması, Sunum |
15 | Literatür tarama, Bireysel araştırma, Okuma | Özel Duyu Organları | Anlatım, Lab. Uygulaması, Sunum |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
Agur, A. M. R., Dalley, A. F. (2020): Moore Temel Klinik Anatomisi. Çeviri Editörleri: Gülekon, İ. N., Peker, T. V.: Ankara Nobel Tıp Kitabevleri |
Arifoğlu, Y. (2019): Her Yönüyle Anatomi. İstanbul Tıp Kitabevi, İstanbul |
Fehrenbach, M.J., Herring, S.W. (2018). Resimli Baş ve Boyun Anatomisi. Çeviri Editörleri: Peker, T. V., Gülekon, İ. N. 5. Baskı. Ankara Nobel Tıp Kitabevleri, Ankara |
Mutuş, R., Pehlevan, F. (2019): Sağlık Bilimleri İçin Tıbbi Terminoloji. Ankara Nobel Tıp Kitabevleri,Ankara |
Norton, N. S. (2019). Netter Diş Hekimleri için Baş ve Boyun Anatomisi, Çeviri Editörleri: Yıldırım, M, Balcıoğlu, A. H.; 3. Baskı, Güneş Tıp Kitabevleri |
Özbağ, D. (2021). İnsan Anatomisi. 2. Baskı. İstanbul Tıp Kitabevleri, İstanbul |
Sobotta, J. (2019): İnsan Anatomisi Atlası (22. Baskı). Hacettepe Taş Kitabevi, Ankara |
Süzen, B. (2018). İnsan Anatomisi’ne Giriş (2.Baskı). Nobel Tıp Kitabevi, İstanbul |
Yıldırım, M.(2015) İnsan Anatomisi (7.Baskı). Nobel Tıp Kitabevi, İstanbul |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
|||
---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Theoretical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
|
3 | |||||
2 |
|
3 | |||||
3 |
|
5 | |||||
4 |
|
5 | |||||
5 |
|
5 | |||||
6 |
|
2 | |||||
7 |
|
3 | |||||
8 |
|
3 | |||||
9 |
|
2 |
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Factual | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
|
4 | |||||
2 |
|
4 | |||||
3 |
|
5 | |||||
4 |
|
3 | |||||
5 |
|
3 | |||||
6 |
|
4 |
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Cognitive | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
|
3 | |||||
2 |
|
3 | |||||
3 |
|
3 | |||||
4 |
|
4 | |||||
5 |
|
4 | |||||
6 |
|
4 |
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Practical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
|
4 | |||||
2 |
|
4 | |||||
3 |
|
3 | |||||
4 |
|
2 | |||||
5 |
|
2 | |||||
6 |
|
1 | |||||
7 |
|
2 | |||||
8 |
|
2 | |||||
9 |
|
1 | |||||
10 |
|
3 | |||||
11 |
|
3 | |||||
12 |
|
0 | |||||
13 |
|
3 | |||||
14 |
|
3 | |||||
15 |
|
0 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Autonomy & Responsibility | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
|
3 | |||||
2 |
|
3 | |||||
3 |
|
0 | |||||
4 |
|
4 | |||||
5 |
|
4 | |||||
6 |
|
0 | |||||
7 |
|
4 | |||||
8 |
|
4 | |||||
9 |
|
0 | |||||
10 |
|
3 | |||||
11 |
|
3 | |||||
12 |
|
0 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Learning to Learn | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
|
3 | |||||
2 |
|
3 | |||||
3 |
|
1 | |||||
4 |
|
4 | |||||
5 |
|
4 | |||||
6 |
|
1 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Communication & Social | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
|
3 | |||||
2 |
|
3 | |||||
3 |
|
0 | |||||
4 |
|
1 | |||||
5 |
|
1 | |||||
6 |
|
0 | |||||
7 |
|
3 | |||||
8 |
|
3 | |||||
9 |
|
0 | |||||
10 |
|
1 | |||||
11 |
|
1 | |||||
12 |
|
2 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Occupational and/or Vocational | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
|
3 | |||||
2 |
|
3 | |||||
3 |
|
0 | |||||
4 |
|
3 | |||||
5 |
|
3 | |||||
6 |
|
0 | |||||
7 |
|
4 | |||||
8 |
|
4 | |||||
9 |
|
0 | |||||
10 |
|
4 | |||||
11 |
|
0 | |||||
12 |
|
1 | |||||
13 |
|
3 | |||||
14 |
|
3 | |||||
15 |
|
0 | |||||
16 |
|
4 | |||||
17 |
|
4 | |||||
18 |
|
0 |
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 2 | 28 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 14 | 1 | 14 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 14 | 2 | 28 |
Okuma | 14 | 1 | 14 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 14 | 3 | 42 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav Hazırlığı | 7 | 3 | 21 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 79 | 0 | 149 |
Genel Toplam | 149 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 5,8 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 6,0 |