Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
DHF114 | FİZYOLOJİ | 2 | 2 | 2 | 4 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | Türkçe |
Dersin Düzeyi | LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. MAHİR GÜNDAY |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | Fizyolojinin temel kavramlarını ve insan organizmasını oluşturan organ sistemlerinin fonksiyonlarını ve düzenleme mekanizmalarını açıklamak amaçlanmaktadır. |
İçerik: | Fizyolojiye giriş, homeostasis, düzenleme mekanizmaları, hücre fizyolojisi, vücut sıvıları, kas fizyolojisi, kan, kalp ve dolaşım fizyolojisi, solunum, gastrointestinal, endokrin, reproduktif, uriner ve sinir sistemi fizyolojisi. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
Kas yorgunluğu ve ağrı olaylarını açıklar |
Kanama ve pıhtılaşma olaylarını açıklar |
Solunum ve dolaşım sistemleri arasındaki iletişimi açıklar |
Çiğneme, yutma ve gastrointestinal organların çalışmalarını açıklar |
Üriner sistemin çalışmasını açıklar |
Endokrin sisteminin tüm vücuda yaptığı etkileri açıklar |
Üreme sistemlerinin çalışmalarını açıklar |
Duyu organlarının çalışmalarını açıklar |
Merkezi ve otonom sinir sistemlerinin çalışmalarını açıklar |
Aksiyon potansiyellerinin işlevlerini açıklar |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | Kitaplardan okuma, web araştırması | Fizyolojiye Giriş, Homeostasis, Biyoelektrik, | İnteraktif sunum, soru/yanıt |
2 | Kitaplardan okuma, web araştırması | Membran potansiyeli, aksiyon potansiyeli | İnteraktif sunum, soru/yanıt |
3 | Kitaplardan okuma, web araştırması | Kas Fizyolojisi | İnteraktif sunum, soru/yanıt |
4 | Kitaplardan okuma, web araştırması | Kas Fizyolojisi | İnteraktif sunum, soru/yanıt |
5 | Kitaplardan okuma, web araştırması | Dolaşım Sistemi Fizyolojisi | İnteraktif sunum, soru/yanıt |
6 | Kitaplardan okuma, web araştırması | Dolaşım Sistemi Fizyolojisi | İnteraktif sunum, soru/yanıt |
7 | Kitaplardan okuma, web araştırması | Solunum Sistemi Fizyolojisi | İnteraktif sunum, soru/yanıt |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Kitaplardan okuma, web araştırması | Gastrointestinal Sistemi Fizyolojisi | İnteraktif sunum, soru/yanıt |
10 | Kitaplardan okuma, web araştırması | Üriner Sistem Fizyolojisi | İnteraktif sunum, soru/yanıt |
11 | Kitaplardan okuma, web araştırması | Endokrin Sistem Fizyolojisi | İnteraktif sunum, soru/yanıt |
12 | Kitaplardan okuma, web araştırması | Reproduktif Sistem Fizyolojisi | İnteraktif sunum, soru/yanıt |
13 | Kitaplardan okuma, web araştırması | Nörofizyoloji | İnteraktif sunum, soru/yanıt |
14 | Kitaplardan okuma, web araştırması | Nörofizyoloji | İnteraktif sunum, soru/yanıt |
15 | Kitaplardan okuma, web araştırması | Nörofizyoloji | İnteraktif sunum, soru/yanıt |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
Hall, J. E. Guyton H.E.(2016). Guyton and Hall Tıbbi Fizyoloji (13. ed). Elsevier. |
Ganong, W. (2016) Ganong Tıbbi Fizyoloji (25. ed). McGraw Hill Ed. |
Yeğen B.Ç. (2018) Yüksek okullar için fizyoloji (5. baskı) Hacettepe Taş yayınları (Yüce yayın) |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
|||
---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Theoretical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
|
5 | |||||
2 |
|
4 | |||||
3 |
|
4 | |||||
4 |
|
5 | |||||
5 |
|
4 | |||||
6 |
|
3 | |||||
7 |
|
1 | |||||
8 |
|
1 | |||||
9 |
|
4 |
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Factual | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
|
5 | |||||
2 |
|
3 | |||||
3 |
|
4 | |||||
4 |
|
2 | |||||
5 |
|
2 | |||||
6 |
|
2 |
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Cognitive | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
|
0 | |||||
2 |
|
2 | |||||
3 |
|
2 | |||||
4 |
|
5 | |||||
5 |
|
4 | |||||
6 |
|
4 |
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Practical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
|
1 | |||||
2 |
|
3 | |||||
3 |
|
2 | |||||
4 |
|
0 | |||||
5 |
|
3 | |||||
6 |
|
2 | |||||
7 |
|
0 | |||||
8 |
|
1 | |||||
9 |
|
2 | |||||
10 |
|
0 | |||||
11 |
|
2 | |||||
12 |
|
2 | |||||
13 |
|
0 | |||||
14 |
|
2 | |||||
15 |
|
3 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Autonomy & Responsibility | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
|
0 | |||||
2 |
|
1 | |||||
3 |
|
1 | |||||
4 |
|
0 | |||||
5 |
|
3 | |||||
6 |
|
2 | |||||
7 |
|
0 | |||||
8 |
|
2 | |||||
9 |
|
2 | |||||
10 |
|
0 | |||||
11 |
|
2 | |||||
12 |
|
2 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Learning to Learn | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
|
1 | |||||
2 |
|
4 | |||||
3 |
|
3 | |||||
4 |
|
1 | |||||
5 |
|
4 | |||||
6 |
|
3 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Communication & Social | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
|
0 | |||||
2 |
|
2 | |||||
3 |
|
2 | |||||
4 |
|
0 | |||||
5 |
|
0 | |||||
6 |
|
1 | |||||
7 |
|
0 | |||||
8 |
|
2 | |||||
9 |
|
2 | |||||
10 |
|
0 | |||||
11 |
|
0 | |||||
12 |
|
1 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Occupational and/or Vocational | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
|
0 | |||||
2 |
|
0 | |||||
3 |
|
0 | |||||
4 |
|
0 | |||||
5 |
|
2 | |||||
6 |
|
3 | |||||
7 |
|
0 | |||||
8 |
|
3 | |||||
9 |
|
4 | |||||
10 |
|
0 | |||||
11 |
|
3 | |||||
12 |
|
3 | |||||
13 |
|
0 | |||||
14 |
|
2 | |||||
15 |
|
2 | |||||
16 |
|
0 | |||||
17 |
|
4 | |||||
18 |
|
3 |
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 2 | 28 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 14 | 2 | 28 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 14 | 1 | 14 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı Hazırlığı | 6 | 2 | 12 |
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Ara Sınav Hazırlığı | 5 | 3 | 15 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 55 | 0 | 101 |
Genel Toplam | 101 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 4 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 4,0 |