Kodu |
Dersin Adı |
Yarıyıl |
Süresi(T+U) |
Kredisi |
AKTS Kredisi |
DHF118 |
DİŞ HEKİMLİĞİ TARİHİ VE ETİK |
2 |
1 |
1 |
2 |
DERS BİLGİLERİ |
Dersin Öğretim Dili : |
Türkçe |
Dersin Düzeyi |
LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Dersin Türü |
Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli |
- |
Dersin Koordinatörü |
Prof.Dr. MAHİR GÜNDAY |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi |
|
Ders Ön Koşulu |
Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
Amaç: |
Diş hekimliği öğrencilerine, diş hekimliğinin tarihsel gelişimi ve klinik aletlerin keşfi ve geliştirilmesi hakkında bilgi vermektir. |
İçerik: |
İlk zamanlarda diş hekimliği, orta çağda diş hekimliği, genel diş hekimliği tarihi, eski zamanlarda diş hekimliği, 7-15. yüzyılda diş hekimliği, 16. yüzyılda diş hekimliği, 17. yüzyılda diş hekimliği, 18. yüzyılda diş hekimliği, 19. yüzyılda diş hekimliği, 20. yüzyılda diş hekimliği, yakın zamanda diş hekimliği tarihi, diş hekimliği dallara göre gelişimi, diş hekimliğinde kullanılan aletlerin gelişimi, diş hekimliği Gametpgenez, fecondasyon, genital siklus, ilk bölünmeler, blastokist aşaması ve implantasyon mekanizması, embriyolojik terimler. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
Dental aletlerin gelişimini öğreneceklerdir. Yakın zaman diş hekimliği tarihini bileceklerdir. Diş hekimliği tarihi hakkında genel bir anlayışa sahip olacaklardır. Öğrenciler diş hekimliği tarihinin başlangıcını öğreneceklerdir. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
Hafta |
Ön Hazırlık |
Konular |
Yöntem |
1 |
Giriş ve genel kavramlar |
Başlangıç ve genel kavramlar |
- |
2 |
İlk çağ diş hekimliği |
İlk çağ diş hekimliği tarihi I |
- |
3 |
İlk çağ diş hekimliği |
İlk çağ diş hekimliği tarihi II |
- |
4 |
İlk çağ diş hekimliği |
İlk çağ diş hekimliği tarihi III |
- |
5 |
İlk çağ diş hekimliği |
İlk çağ diş hekimliği tarihi IV |
- |
6 |
İslam dünyasında diş hekimliği |
İslam dünyasında diş hekimliği tarihi I |
- |
7 |
İslam dünyasında diş hekimliği |
İslam dünyasında diş hekimliği tarihi II |
- |
8 |
- |
ARA SINAV |
- |
9 |
Avrupa ortaçağında diş hekimliği |
Avrupa ortaçağında diş hekimliği tarihi I |
- |
10 |
Yeni çağda diş hekimliği |
Yeni çağda diş hekimliği tarihi I |
- |
11 |
Yeni çağda diş hekimliği |
Yeni çağda diş hekimliği tarihi II |
- |
12 |
Modern zamanlarda diş hekimliği |
Modern zamanlarda diş hekimliği tarihi I |
- |
13 |
Modern zamanlarda diş hekimliği |
Modern zamanlarda diş hekimliği tarihi II |
- |
14 |
Türkiye diş hekimliği |
Türkiye diş hekimliği tarihi |
- |
15 |
Diş Hekimliğinde gelecek süreçler |
Diş Hekimliğinde gelecek |
- |
16 |
- |
FİNAL |
- |
17 |
- |
FİNAL |
- |
KAYNAKLAR |
Alpaslan, G.(2005). Diş HekimliğiTarihi. Hacettepe Yayınları. Ankara. Uzel, İ. (2018). Diş HekimliğiTarihi. Quintessence yayınları. İstanbul. |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi |
Etkinlik Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
Açıklama |
(0) Etkisiz |
(1) En Düşük |
(2) Düşük |
(3) Orta |
(4) İyi |
(5) Çok İyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI
KNOWLEDGE |
Theoretical |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
|
|
|
|
|
|
5 |
2 |
|
|
|
|
|
|
5 |
3 |
|
|
|
|
|
|
5 |
KNOWLEDGE |
Factual |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
|
|
|
|
|
|
5 |
2 |
|
|
|
|
|
|
5 |
SKILLS |
Cognitive |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
|
|
|
|
|
|
5 |
2 |
|
|
|
|
|
|
5 |
SKILLS |
Practical |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
|
|
|
|
|
|
5 |
2 |
|
|
|
|
|
|
5 |
3 |
|
|
|
|
|
|
5 |
4 |
|
|
|
|
|
|
5 |
5 |
|
|
|
|
|
|
5 |
OCCUPATIONAL |
Autonomy & Responsibility |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
|
|
|
|
|
|
5 |
2 |
|
|
|
|
|
|
5 |
3 |
|
|
|
|
|
|
5 |
4 |
|
|
|
|
|
|
5 |
OCCUPATIONAL |
Learning to Learn |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
|
|
|
|
|
|
5 |
2 |
|
|
|
|
|
|
5 |
OCCUPATIONAL |
Communication & Social |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
|
|
|
|
|
|
5 |
2 |
|
|
|
|
|
|
5 |
3 |
|
|
|
|
|
|
5 |
4 |
|
|
|
|
|
|
5 |
OCCUPATIONAL |
Occupational and/or Vocational |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
|
|
|
|
|
|
5 |
2 |
|
|
|
|
|
|
5 |
3 |
|
|
|
|
|
|
5 |
4 |
|
|
|
|
|
|
5 |
5 |
|
|
|
|
|
|
5 |
6 |
|
|
|
|
|
|
5 |
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü |
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri |
Etkinlik(hafta sayısı) |
Süresi(saat sayısı) |
Toplam İş Yükü |
Ders |
14 |
1 |
14 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme |
14 |
1 |
14 |
Arazi Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Grup Çalışması / Ödevi |
0 |
0 |
0 |
Laboratuvar |
0 |
0 |
0 |
Okuma |
0 |
0 |
0 |
Ödev |
0 |
0 |
0 |
Proje Hazırlama |
0 |
0 |
0 |
Seminer |
0 |
0 |
0 |
Staj |
0 |
0 |
0 |
Teknik Gezi |
0 |
0 |
0 |
Web Tab. Öğrenme |
0 |
0 |
0 |
Uygulama |
0 |
0 |
0 |
Yerinde Uygulama |
0 |
0 |
0 |
Mesleki Faaliyet |
0 |
0 |
0 |
Sosyal Faaliyet |
0 |
0 |
0 |
Tez Hazırlama |
0 |
0 |
0 |
Alan Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Rapor Yazma |
0 |
0 |
0 |
Final Sınavı |
1 |
1 |
1 |
Final Sınavı Hazırlığı |
10 |
1 |
10 |
Ara Sınav |
0 |
0 |
0 |
Ara Sınav Hazırlığı |
7 |
2 |
14 |
Kısa Sınav |
0 |
0 |
0 |
Kısa Sınav Hazırlığı |
0 |
0 |
0 |
TOPLAM |
46 |
0 |
53 |
|
Genel Toplam |
53 |
|
|
Toplam İş Yükü / 25.5 |
2,1 |
|
|
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi |
2,0 |
|