Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
DHF212 | PROTETİK DİŞ TEDAVİSİ II | 4 | 8 | 5 | 11 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | Türkçe |
Dersin Düzeyi | LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. MAHİR GÜNDAY |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | |
Ders Ön Koşulu | DHF111 - PROTETİK DİŞ TEDAVİSİ I |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | Diş hekimliği 2. sınıf öğrencilere tam dişssiz ve kısmı dişsiz hastalarda tedavi gerçekleştirebilmek için gerekli teorik olarak bilgi ve pratik olarak becerinin kazandırılması. |
İçerik: | Hastalarda tam ve kısmı diş kayıplarında tedavi yöntemlerini ve dikkat edilmesi gerekenleri öğrenciye teorik olarak aktarılıp laboratuvar işlemlerinin uygulamalı olarak öğretilmesi. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
Hastalarda diş eksikliği nedeni ile oluşan problemleri ve sorunları bilir. |
Hastaya tam ve bölümlü protez endikasyonu koyabilir ve tedavi planı yapabilir. |
Tam ve bölümlü protezleri tanıyabilir ve diğer protez türleriyle karşılaştıdığından bu protezleri ayırt edebilir. |
Ağzın tam protez ve bölümlü protez için hazırlanması işleminin prensiplerini kavrar. |
Tam ve bölümlü protezlerin yapım aşamalarını öğrenir. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | Literatür Tarama, Bireysel Araştırma | Tam protezlere giriş (tanım ve yapım amacı) ve Tam protezlerde teşhis ve tedavi planlaması | Anlatım, Sunum, Uygulama |
2 | Literatür Tarama, Bireysel Araştırma | Tam protezlerde destek yapıların anatomisi | Anlatım, Sunum, Uygulama |
3 | Literatür Tarama, Bireysel Araştırma | Tam protezlerde model eldesi, kaşık ve kaide plağı hazırlanması | Anlatım, Sunum, Uygulama |
4 | Literatür Tarama, Bireysel Araştırma | Tam protezlerde mum duvar hazırlanması | Anlatım, Sunum, Uygulama |
5 | Literatür Tarama, Bireysel Araştırma | Tam protezlerde artikülatör kullanımı ve artikülatöre alma | Anlatım, Sunum, Uygulama |
6 | Literatür Tarama, Bireysel Araştırma | Tam protezlerde anterior diş dizimi ve Tam protezlerde posterior dizimi | Anlatım, Sunum, Uygulama |
7 | Literatür Tarama, Bireysel Araştırma | Total protezlerde okluzyon | Anlatım, Sunum, Uygulama |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Literatür Tarama, Bireysel Araştırma | Tam Protezlerde modelasyon ve muflalama teknikleri | Anlatım, Sunum, Uygulama |
10 | Literatür Tarama, Bireysel Araştırma | Tam protezlerde akrilik rezin uygulaması, tesviye, polisaj | Anlatım, Sunum, Uygulama |
11 | Literatür Tarama, Bireysel Araştırma | 1. Total protezlerin teslimi ve bakımı 2. Hareketli protezlerde kırık tamiri | Anlatım, Sunum, Uygulama |
12 | Literatür Tarama, Bireysel Araştırma | 1. Hareketli bölümlü protezlere giriş 2. Hareketli bölümlü protezlerde destek yapıların anatomisi 3. Kennedy sınıflaması ve modifikasyonlar | Anlatım, Sunum, Uygulama |
13 | Literatür Tarama, Bireysel Araştırma | 1. Hareketli bölümü protezlerin parçaları 2. Kroşe bükümü | Anlatım, Sunum, Uygulama |
14 | Literatür Tarama, Bireysel AraştırmaLiteratür Tarama, Bireysel Araştırma | 1.Hareketli bölümlü protezlerde model eldesi, kaşık ve kaide yapımı 2.HBP mum duvar hazırlanması ve arikülatöre alma 3. HBP de diş dizimi | Anlatım, Sunum, Uygulama |
15 | Literatür Tarama, Bireysel Araştırma | HBP de muflalama teknikleri ve akrilik rezin uygulama teknikleri | Anlatım, Sunum, Uygulama |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
Dişsiz Hastaların Protetik Tedavisi Klasik Tam Protezler- Prof. Dr. Senih Çalıkkocaoğlu |
Total Protezlerin Temel İlkeleri ve Pratiği : Protezlerin Zihinde Canlandırılması- Iwao Hayakawa |
Bölümlü Protezler-Prof. Dr Suna Toksavul,Prof.Dr. Gökhan Yılmaz-Ege Üniversitesi Diş Hekimliği Fakültesi Yayınları |
Oklüzyon-Prof.Dr.Hüsnü Yavuzyılmaz |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
|||
---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Theoretical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
|
5 | |||||
2 |
|
5 | |||||
3 |
|
5 |
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Factual | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
|
4 | |||||
2 |
|
5 |
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Cognitive | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
|
4 | |||||
2 |
|
4 |
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Practical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
|
4 | |||||
2 |
|
5 | |||||
3 |
|
5 | |||||
4 |
|
5 | |||||
5 |
|
4 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Autonomy & Responsibility | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
|
5 | |||||
2 |
|
4 | |||||
3 |
|
5 | |||||
4 |
|
5 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Learning to Learn | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
|
5 | |||||
2 |
|
5 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Communication & Social | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
|
4 | |||||
2 |
|
3 | |||||
3 |
|
5 | |||||
4 |
|
5 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Occupational and/or Vocational | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
|
5 | |||||
2 |
|
5 | |||||
3 |
|
4 | |||||
4 |
|
5 | |||||
5 |
|
5 | |||||
6 |
|
5 |
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 8 | 112 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 14 | 2 | 28 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 14 | 2 | 28 |
Ödev | 14 | 1 | 14 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 14 | 2 | 28 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 14 | 3 | 42 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav Hazırlığı | 7 | 3 | 21 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 93 | 0 | 275 |
Genel Toplam | 275 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 10,8 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 11,0 |