Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
DHF213 | RESTORATİF DİŞ TEDAVİSİ I | 3 | 6 | 4 | 8 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | Türkçe |
Dersin Düzeyi | LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. MAHİR GÜNDAY |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | Dr.Öğr.Üyesi SEVDE KURŞUN |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | Bu dersin amacı, restoratif diş tedavisinin temel kavramlarını ve dişin sert dokularının histolojisini tanıyarak çürük yada çürük dışı sebeplerden kaynaklanan dişteki sert doku kayıplarının karşılanmasına yönelik tüm tedavi yaklaşımlarını açıklamaktır. Ayrıca Restoratif diş tedavisi (DHF213) Teorik I dersinde teoriği verilen tüm bu bilgileri preklinik ortamında uygulamalı olarak anlatıp, pratik uygulamalar yaptırarak öğrencinin klinik uygulamalara hazırlanmasıdır. |
İçerik: | Bu dersin içeriği; mine-dentin-sement histolojisi, çürük tanımı, etyolojisi, mikrobiyolojisi ve histopatolojisi, tedavide kullanılan aletler, kavite açma prensipleri, simanlar, amalgam, adeziv diş hekimliği, mine ve dentine adezyon, kompozit reçineler, polimerizasyon büzülmesi, tabakalama teknikleri, bitirme, polisaj ve cila. Ayrıca bu dersin içeriği; hazırlanmış sabun modeller üzerinde teorisi anlatılmış olan tüm kavite preparasyonlarının uygulamalı olarak yapılması, daha sonra aynı uygulamaların akrilik çene ve plastik dişler üzerinde tekrarlanması, sonrasında çekilmiş insan dişleri üzerinde kavite açma kurallarına bağlı kalarak uygulamalar yapılması, siman yerleştirme, amalgam uygulanması, kompozit restorasyon uygulamaları ve son olarak bahsedilen tüm bu uygulamaları fantom diş laboratuarında tekrar edilmesi. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
1. Dişin tüm sert dokularını tanır ve histolojisini açıklar. 2. Çürüğün tanımını yapar, etyolojisi, mikrobiyolojisi ve histopatolojisini açıklar. 3. Restoratif diş tedavisinde kullanılan alet ve cihazları sıralar. 4. Kavite açma prensiplerini açıklar. 5. Güncel simanları sıralar. 6. Amalgamın fiziksel ve kimyasal tüm özelliklerini ve uygulanışını açıklar. 7. Adeziv diş hekimliğini açıklar. 8. Mine ve dentine adezyonu tüm mekanizmaları ile birlikte açıklar. 9. Kompozit reçineleri giriş düzeyinde açıklar. 10. Polimerizasyon büzülmesini açıklar ve önlenmesi ile ilgili tüm yaklaşımları sıralar. 11. Bitirme, Polisaj ve cila işlemlerini açıklar. Hazırlanmış sabun modeller üzerinde teorisi bilinen tüm kavite preparasyonlarını uygular. 12. Akrilik çene ve plastik dişler üzerinde teorisi bilinen tüm kavite preparasyonlarını uygular. 13. Çekilmiş insan dişleri üzerinde teorisi bilinen tüm kavite preparasyonlarını uygular. 14. Preparasyonu biten kavitelere güncel tüm siman uygulamalarını başarılı bir şekilde yapar. 15. Amalgam hazırlanması, kaviteye yerleştirilmesi, kondensasyonu, modelajı ve cila işlemlerini başarı ile uygular. 16. Her türlü kaviteye Kompozit Rezin uygulamalarını başarı ile yapar. 17. Pratik uygulamalar ile edindiği tüm bilgi, beceri ve deneyimleri Fantom laboratuarında gerçeğine en yakın bir şekilde başarı ile uygular. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | Literatür Tarama, Bireysel Araştırma, Gerekli malzeme temini | Mine-dentin-sement histolojisi Sınıf I, II ve MOD kaviteler | Anlatım, Sunum Sabun yontusu üzerinde kavite açılması |
2 | Literatür Tarama, Bireysel Araştırma, Gerekli malzeme temini | Çürük tanımı, etyolojisi, mikrobiyolojisi Sınıf III ve V kaviteler | Anlatım, Sunum Sabun yontusu üzerinde kavite açılması |
3 | Literatür Tarama, Bireysel Araştırma, Gerekli malzeme temini | Çürük histopatolojisi Sınıf I, II ve MOD kaviteler | Anlatım, Sunum Akrilik çene modelde kavite açılması |
4 | Literatür Tarama, Bireysel Araştırma, Gerekli malzeme temini | Diş tedavisinde kullanılan alet ve aygıtlar Sınıf III ve V kaviteler | Anlatım, Sunum Akrilik çene modelde kavite açılması |
5 | Literatür Tarama, Bireysel Araştırma, Gerekli malzeme temini | Kavite preparasyonları Sınıf I, II, III, V ve MOD kaviteler | Anlatım, Sunum Akrilik çene modelde kavite açılması |
6 | Literatür Tarama, Bireysel Araştırma, Gerekli malzeme temini | Kavite preparasyonları Çinkooksit ojenol, fosfat siman, Polikarboksilat ve cam iyonomer simanlar | Anlatım, Sunum Açılan kavitelere siman uygulanması |
7 | Literatür Tarama, Bireysel Araştırma, Gerekli malzeme temini | Simanlar Kaviteler ve Simanlar | Anlatım, Sunum Çekilmiş insan dişleri üzerinde kavite açılması ve siman uygulanması |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Literatür Tarama, Bireysel Araştırma, Gerekli malzeme temini | Amalgam Amalgam restorasyonlar | Anlatım, Sunum Açılan kavitelere amalgam uygulanması |
10 | Literatür Tarama, Bireysel Araştırma, Gerekli malzeme temini | Adeziv Diş Hekimliği Kompozit restorasyonlar | Anlatım, Sunum Açılan kavitelere kompozit uygulanması |
11 | Literatür Tarama, Bireysel Araştırma, Gerekli malzeme temini | Mine ve dentine adezyon Sınıf I, II, III, V ve MOD kaviteler | Anlatım, Sunum Kavite açılması, siman uygulanması ve daimi restorasyonların yapılması |
12 | Literatür Tarama, Bireysel Araştırma, Gerekli malzeme temini | Kompozitler Simanlar | Anlatım, Sunum Kavite açılması, siman uygulanması ve daimi restorasyonların yapılması |
13 | Literatür Tarama, Bireysel Araştırma, Gerekli malzeme temini | Polimerizasyon büzülmesi ve Tabakalama teknikleri Amalgam restorasyonlar | Anlatım, Sunum Kavite açılması, siman uygulanması ve daimi restorasyonların yapılması |
14 | Literatür Tarama, Bireysel Araştırma, Gerekli malzeme temini | Bitirme, Polisaj ve Cila Kompozit restorasyonlar | Anlatım, Sunum Kavite açılması, siman uygulanması ve daimi restorasyonların yapılması |
15 | Literatür Tarama, Bireysel Araştırma, Gerekli malzeme temini | Genel tekrar | Anlatım, Pratik uygulama |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
Harald O. Heymann, Sturdevant's Art and Science of Operative Dentistry, 7th Edition |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
|||
---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Theoretical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
|
4 | |||||
2 |
|
4 | |||||
3 |
|
3 | |||||
4 |
|
3 | |||||
5 |
|
3 | |||||
6 |
|
3 |
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Factual | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
|
3 | |||||
2 |
|
3 | |||||
3 |
|
4 | |||||
4 |
|
4 |
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Cognitive | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
|
4 | |||||
2 |
|
4 | |||||
3 |
|
4 | |||||
4 |
|
4 |
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Practical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
|
5 | |||||
2 |
|
5 | |||||
3 |
|
1 | |||||
4 |
|
1 | |||||
5 |
|
2 | |||||
6 |
|
2 | |||||
7 |
|
4 | |||||
8 |
|
4 | |||||
9 |
|
4 | |||||
10 |
|
4 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Autonomy & Responsibility | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
|
3 | |||||
2 |
|
3 | |||||
3 |
|
4 | |||||
4 |
|
4 | |||||
5 |
|
4 | |||||
6 |
|
4 | |||||
7 |
|
3 | |||||
8 |
|
3 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Learning to Learn | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
|
5 | |||||
2 |
|
5 | |||||
3 |
|
5 | |||||
4 |
|
5 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Communication & Social | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
|
4 | |||||
2 |
|
4 | |||||
3 |
|
1 | |||||
4 |
|
1 | |||||
5 |
|
4 | |||||
6 |
|
4 | |||||
7 |
|
1 | |||||
8 |
|
1 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Occupational and/or Vocational | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
|
5 | |||||
2 |
|
5 | |||||
3 |
|
3 | |||||
4 |
|
3 | |||||
5 |
|
5 | |||||
6 |
|
5 | |||||
7 |
|
4 | |||||
8 |
|
4 | |||||
9 |
|
5 | |||||
10 |
|
5 | |||||
11 |
|
1 | |||||
12 |
|
0 |
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 15 | 3 | 45 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 15 | 3 | 45 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 15 | 3 | 45 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 8 | 5 | 40 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav Hazırlığı | 7 | 4 | 28 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 62 | 0 | 205 |
Genel Toplam | 205 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 8 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 8,0 |