Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
DHF334 | ÇOCUK DİŞ HEKİMLİĞİ I | 6 | 2 | 2 | 4 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | Türkçe |
Dersin Düzeyi | LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. MAHİR GÜNDAY |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | Bu dersin amacı, öğrencilere, çocuk diş hekimliği ile ilgili temel bilgileri öğreterek, öğrencilerin çocuk hastalarda karşılaşılan dental hastalıklar ve tedavi yöntemleri hakkında bilgi ve becerisi kazandırmaktır. |
İçerik: | Bu dersin içeriği, süt dişlerinin özellikleri, çocuk diş hekimliğinde kullanılan dental materyaller, süt dişlerinde restoratif ve endodontik tedaviler konularını kapsamaktadır. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
Çocuk diş hekimliği ile ilişkili kavramları açıklar. |
Çocuk diş hekimliği uygulamalarını analiz eder. |
Diş gelişimi hakkında bilgi sahibi olur. |
Diş çürüğünü ve özelliklerini tanımlar. |
Çocuklarda restoratif ve endodontik tedaviler tanımlar, çocuk hastada hangi tedaviyi uygulayacağını seçer. |
Çocuk diş hekimliğinde kullanılan materyalleri isimlendirir. Malzemeleri kullanım alanına göre sınıflandırır. |
Hastaların fiziksel muayenesi, tıbbi durumların semptom ve işaretlerinin tanımlanıp değerlendirilmesi, uygun teşhis ve laboratuvar çalışmalarının seçilip analiz edilmesi, koruyucu hekimlik yöntemleri ve ilgili tedavi yöntemleri gibi klinik konularda bilgi sahibidir, etik yaklaşım sergiler. |
Diş çürüğü teşhisini ve ayrımını yapar. |
Diş gelişimi hakkında bilgi sahibi olur. |
Süt dişlerinde kavite prensiplerini tanımlar. |
Süt ve sürekli dişlerin özelliklerini tanımlar. |
Çocuk hasta davranışlarını ve muayenesini öğrenir |
Süt dişi pulpa hastalıkları ve tedavi uygulamalarını bilir. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | Litaratür okuma | Çocuk diş hekimliğinin tanımı ve ders içeriği | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
2 | Litaratür okuma | Diş gelişimi ve sürme teorileri | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
3 | Litaratür okuma | Süt ve sürekli dişlerinin özellikleri | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
4 | Litaratür okuma | Anamnez ve muayene | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
5 | Litaratür okuma | Diş çürüğü/çürük riski/ Çürük tespit yöntemleri | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
6 | Litaratür okuma | Erken çocukluk çağı çürükleri | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
7 | Litaratür okuma | Çocuk hastada davranış yönlendirmesi | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Litaratür okuma | Çocuk diş hekimliğinde kullanılan materyaller ve malzemeler | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
10 | Litaratür okuma | Sistemik ve lokal fluor uygulamaları | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
11 | Litaratür okuma | Fissür örtücüler ve koruyucu rezin restorasyonlar | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
12 | Litaratür okuma | Süt dişlerinde restoratif tedaviler | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
13 | Litaratür okuma | Süt dişlerinde endodontik tedaviler I | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
14 | Litaratür okuma | Süt dişlerinde endodontik tedaviler II | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
15 | Litaratür okuma | Genel ders tekrarı vaka tartışması | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
McDonald, R.E. Avery, D.R. Dean, J.A. (2004). Dentistry for the Child and Adolescent. Eighth Edition, Mosby Co. |
Pinkham, J. R. Casamassimo, P. S. McTique, D. J. Fields, H. W. Nowak, A. J. (2009). Çocuk Diş Hekimliği. Ankara: Atlas Kitapçılık |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
|||
---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Theoretical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
|
4 | |||||
2 |
|
4 | |||||
3 |
|
4 | |||||
4 |
|
3 | |||||
5 |
|
5 | |||||
6 |
|
4 |
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Factual | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
|
4 | |||||
2 |
|
1 | |||||
3 |
|
4 | |||||
4 |
|
3 |
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Cognitive | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
|
4 | |||||
2 |
|
3 | |||||
3 |
|
4 | |||||
4 |
|
3 |
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Practical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
|
4 | |||||
2 |
|
3 | |||||
3 |
|
4 | |||||
4 |
|
4 | |||||
5 |
|
5 | |||||
6 |
|
4 | |||||
7 |
|
5 | |||||
8 |
|
4 | |||||
9 |
|
5 | |||||
10 |
|
3 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Autonomy & Responsibility | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
|
5 | |||||
2 |
|
3 | |||||
3 |
|
4 | |||||
4 |
|
3 | |||||
5 |
|
4 | |||||
6 |
|
3 | |||||
7 |
|
4 | |||||
8 |
|
1 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Learning to Learn | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
|
4 | |||||
2 |
|
1 | |||||
3 |
|
4 | |||||
4 |
|
4 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Communication & Social | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
|
4 | |||||
2 |
|
3 | |||||
3 |
|
1 | |||||
4 |
|
3 | |||||
5 |
|
3 | |||||
6 |
|
4 | |||||
7 |
|
2 | |||||
8 |
|
4 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Occupational and/or Vocational | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
|
1 | |||||
2 |
|
4 | |||||
3 |
|
5 | |||||
4 |
|
1 | |||||
5 |
|
5 | |||||
6 |
|
4 | |||||
7 |
|
5 | |||||
8 |
|
4 | |||||
9 |
|
4 | |||||
10 |
|
3 | |||||
11 |
|
3 | |||||
12 |
|
3 |
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 15 | 2 | 30 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 14 | 2 | 28 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 14 | 1 | 14 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 14 | 1 | 14 |
Ödev | 2 | 2 | 4 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 4 | 2 | 8 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav Hazırlığı | 1 | 1 | 1 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 66 | 0 | 101 |
Genel Toplam | 101 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 4 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 4,0 |