Kodu |
Dersin Adı |
Yarıyıl |
Süresi(T+U) |
Kredisi |
AKTS Kredisi |
DHF421 |
ÇOCUK DİŞ HEKİMLİĞİ II |
7 |
2 |
2 |
2 |
DERS BİLGİLERİ |
Dersin Öğretim Dili : |
Türkçe |
Dersin Düzeyi |
LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Dersin Türü |
Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli |
- |
Dersin Koordinatörü |
Prof.Dr. MAHİR GÜNDAY |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi |
Dr.Öğr.Üyesi ELİF ECE KALAOĞLU |
Ders Ön Koşulu |
Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
Amaç: |
Bu dersin amacı, çocuk diş hekimliğinde karşılaşılabilecek tüm sistemik, genetik ve dişsel hastalıkları ve tedavi yöntemlerini öğrenerek çürük yada çürük dışı sebeplerden kaynaklanan doku kayıplarının karşılanmasına ve büyüme gelişimin doğru yönlendirilmesine yönelik tüm tedavi yaklaşımlarını açıklamaktır. |
İçerik: |
Bu dersin içeriği; çocuk diş hekimliğinde önemli sistemik ve genetik hastalıklar, çocuk hastalarda lokal anestezi ve diş çekimi, çocuklarda dental enfeksiyon yayılma yolları, çocuklara ilaç kullanımı, çocuk hastalarda görülen periodontal hastalıklar,yer tutucu uygulamaları, süt ve genç daimi dişlerde travma, sedasyon ve genel anestezi, atravmatik restoratif tedavi, dental erozyon ve dişlerde gelişim anomalileridir. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
Çocuk diş hekimliğinde önemli sistemik hastalıkları ve bu hastalıklarda tedavi yaklaşımlarını bilir. |
Çocuk diş hekimliğinde önemli genetik hastalıkları ve bu hastalıklarda tedavi yaklaşımlarını bilir. |
Çocuk hastalarda lokal anestezi tekniklerini açıklar. |
Çocuk hastalarda diş çekimi tekniklerini bilir. |
Çocuklarda dental enfeksiyon yayılma yollarını açıklar. |
Çocuklara antibiyotik/analjezik/antiinflamatuvar ilaç kullanımı hakkında bilgi sahibidir. |
Çocuk hastalarda gingival ve periodontal hastalıkları sınıflar ayırıcı tanılarını açıklar. |
Çocukluk dönemi enfeksiyon hastalıklarını ve belirtilerini açıklar. |
Çocuk hastalarda yer tutucu uygulamalarını bilir. |
Çocuk diş hekimliğinde sedasyon ve genel anestezi farklarını ve detaylarını açıklar. |
Süt ve genç daimi dişlerde travmatik yaralanmalar hakkında bilgi sahibidir. |
Atravmatik restoratif tedavi (art) endikasyonlarını ve uygulamasını bilir. |
Süt ve daimi dişlerde gelişim anomalilerini tanımlar. |
Çocuklarda dental erozyon hakkında bilgilidir. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
Hafta |
Ön Hazırlık |
Konular |
Yöntem |
1 |
Literatür okuma |
Çocuk Diş Hekimliğinde Önemli Sistemik Hastalıklar |
Anlatım, Sunum |
2 |
Literatür okuma |
Çocuk Diş Hekimliğinde Önemli Genetik Hastalıklar |
Anlatım, Sunum |
3 |
Literatür okuma |
Çocuk Hastalarda Lokal Anestezi |
Anlatım, Sunum |
4 |
Literatür okuma |
Çocuk Hastalarda Diş Çekimi |
Anlatım, Sunum |
5 |
Literatür okuma |
Çocuklarda Dental Enfeksiyon Yayılma Yolları |
Anlatım, Sunum |
6 |
Literatür okuma |
Çocuklarda antibiyotik/analjezik/antiinflamatuvar ilaç kullanımı |
Anlatım, Sunum |
7 |
Literatür okuma |
Çocuk hastalarda gingival ve periodontal hastalıklar |
Anlatım, Sunum |
8 |
- |
ARA SINAV |
- |
9 |
Literatür okuma |
Çocukluk dönemi enfeksiyon hastalıkları |
Anlatım, Sunum |
10 |
Literatür okuma |
Çocuk hastalarda yer tutucu uygulamaları |
Anlatım, Sunum |
11 |
Literatür okuma |
Çocuk diş hekimliğinde sedasyon ve genel anestezi |
Anlatım, Sunum |
12 |
Literatür okuma |
Süt ve genç daimi dişlerde travmatik yaralanmalar |
Anlatım, Sunum |
13 |
Literatür okuma |
Atravmatik restoratif tedavi (ART) |
Anlatım, Sunum |
14 |
Literatür okuma |
Süt ve daimi dişlerde gelişim anomalileri |
Anlatım, Sunum |
15 |
Literatür okuma |
Çocuklarda dental erozyon |
Anlatım, Sunum |
16 |
- |
FİNAL |
- |
17 |
- |
FİNAL |
- |
KAYNAKLAR |
Soxman JA, Barsamian P, Wunsch CM, Haberland AM. (2019). Anomalies of the Developing Dentition: A Clinical Guide to Diagnosis and Management. (Section 4) Springer. https://doi.org/10.1007/978-3-030-03164-0 (eBook) |
Pinkham, J.R. and Cassmassimo, P.S. (2005) Pediatric Dentistry Infancy through Adolescence. 4th Edition, W.B. Saunders Co., Philadelphia, 394-413. |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi |
Etkinlik Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
Açıklama |
(0) Etkisiz |
(1) En Düşük |
(2) Düşük |
(3) Orta |
(4) İyi |
(5) Çok İyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI
KNOWLEDGE |
Theoretical |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
|
|
|
|
|
4 |
|
2 |
|
|
|
|
|
4 |
|
3 |
|
|
|
|
|
4 |
|
KNOWLEDGE |
Factual |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
|
|
|
|
|
4 |
|
2 |
|
|
|
|
|
4 |
|
SKILLS |
Cognitive |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
|
|
|
|
3 |
|
|
2 |
|
|
|
|
|
|
5 |
SKILLS |
Practical |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
|
|
|
|
|
4 |
|
2 |
|
|
|
|
|
4 |
|
3 |
|
|
|
|
|
4 |
|
4 |
|
|
|
|
|
4 |
|
5 |
|
|
|
|
|
4 |
|
OCCUPATIONAL |
Autonomy & Responsibility |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
|
|
|
2 |
|
|
|
2 |
|
|
|
2 |
|
|
|
3 |
|
|
|
2 |
|
|
|
4 |
|
|
|
|
3 |
|
|
OCCUPATIONAL |
Learning to Learn |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
|
|
|
|
3 |
|
|
2 |
|
|
|
|
|
4 |
|
OCCUPATIONAL |
Communication & Social |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
|
|
|
|
|
4 |
|
2 |
|
|
|
|
3 |
|
|
3 |
|
|
|
|
3 |
|
|
4 |
|
|
|
|
3 |
|
|
OCCUPATIONAL |
Occupational and/or Vocational |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
|
|
|
|
3 |
|
|
2 |
|
|
|
|
|
4 |
|
3 |
|
|
|
|
|
4 |
|
4 |
|
|
|
|
|
4 |
|
5 |
|
|
|
|
3 |
|
|
6 |
|
|
|
|
3 |
|
|
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü |
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri |
Etkinlik(hafta sayısı) |
Süresi(saat sayısı) |
Toplam İş Yükü |
Ders |
14 |
2 |
28 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme |
0 |
0 |
0 |
Arazi Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Grup Çalışması / Ödevi |
0 |
0 |
0 |
Laboratuvar |
0 |
0 |
0 |
Okuma |
14 |
1 |
14 |
Ödev |
0 |
0 |
0 |
Proje Hazırlama |
0 |
0 |
0 |
Seminer |
0 |
0 |
0 |
Staj |
9 |
1 |
9 |
Teknik Gezi |
0 |
0 |
0 |
Web Tab. Öğrenme |
0 |
0 |
0 |
Uygulama |
0 |
0 |
0 |
Yerinde Uygulama |
0 |
0 |
0 |
Mesleki Faaliyet |
0 |
0 |
0 |
Sosyal Faaliyet |
0 |
0 |
0 |
Tez Hazırlama |
0 |
0 |
0 |
Alan Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Rapor Yazma |
2 |
1 |
2 |
Final Sınavı |
1 |
1 |
1 |
Final Sınavı Hazırlığı |
0 |
0 |
0 |
Ara Sınav |
1 |
1 |
1 |
Ara Sınav Hazırlığı |
0 |
0 |
0 |
Kısa Sınav |
0 |
0 |
0 |
Kısa Sınav Hazırlığı |
0 |
0 |
0 |
TOPLAM |
41 |
0 |
55 |
|
Genel Toplam |
55 |
|
|
Toplam İş Yükü / 25.5 |
2,2 |
|
|
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi |
2,0 |
|