Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
DHF423 | AĞIZ DİŞ VE ÇENE CERRAHİSİ II | 7 | 2 | 2 | 2 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | Türkçe |
Dersin Düzeyi | LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. MAHİR GÜNDAY |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | Doç.Dr. SİNEM YENİYOL |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | Bu dersin amacı, baş-boyun bölgesinin temel hastalıklarını ve patojen oluşumlarını tanımlayarak bunların teşhisi ve tedavi yöntemleri hususunda öğrencilerin bu temel bilgileri kullanarak bu vakalarda ilgili çözümleri saptamaları ve önlemleri almalarında katkıda bulunmaktır. |
İçerik: | Bu dersin içeriği, maksiller enfeksiyonları, odontojen-nonodontojen kistler ve odontojen tümörleri, tükürük bezi hastalıklarını, maksiller sinüs hastalıklarını, pereprotetik cerrahiyi, çene kemiklerindeki osteonekroz sebeplerini, apikal rezeksiyon tekniğini, reimplantasyon yöntemlerini, distraksiyon osteogenezini, oral implantoloji uygulamalarını ve maksiller sinüs tabanını kaldırma yöntemlerini kapsamaktadır. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
Öğrenciler maksillofasiyal enfeksiyonlar hakkında bilgi sahibi olarak bu enfeksiyonların yayılma yollarını yorumlar. |
Öğrenciler baş-boyun bölgesinin odontojen-nonodontojen kistleri ve tedavi yöntemleri hakkında bilgi sahibi olur. |
Öğrenciler odontojen tümörler ve tedavi yöntemleri hakkında bilgi sahibi olur. |
Öğrenciler tükürük bezleri hastalıkları ve bunlarla ilgili sendromların tedavi yöntemleri hakkında bilgi sahibi olur. |
Öğrenciler maksiller sinüs hastalıklarının tanı ve tedavisi hakkında bilgi sahibi olup açıklar. |
Öğrenciler protez öncesi cerrahi işlemleri kapsayan preprotetik cerrahi işlemler hakkında bilgi sahibi olur ve bu tedavi yöntemlerini yapabilir. |
Öğrenciler çene kemiğinin ostemiyelitine ve nekrozuna neden olan faktörler hakkında bilgi sahibi olur ve açıklar. |
Öğrencileri, apikal rezeksiyon endikasyonları, kontraendikasyonları ve uygulama tekniği hakkında yeterli bilgiye sahip olup açıklar. |
Öğrenciler reimplantasyon koşulları ve şartları hakkında bilgi sahibi olur ve açıklar. |
Öğrenciler distraksiyon osteogenezi hakkında bilgi sahibi olur. |
Öğrenciler oral implantoloji uygulamaları hakkında bilgi sahibi olur ve bu uygulamalarda dikkat edilmesi gereken kuralları bilir. |
Öğrenciler maksiller sinüs tabanı kaldırma işlemi yöntemlerini bilir ve bu uygulamalarda dikkat edilmesi gereken kuralları bilir. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | Literatür tarama, Bireysel araştırma | Maksillofasiyal enfeksiyonlar ve yayılma yolları | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
2 | Literatür tarama, Bireysel araştırma | Baş-boyun bölgesinin odontojen-nonodontojen kistleri | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
3 | Literatür tarama, Bireysel araştırma | Odontojen tümörler | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
4 | Literatür tarama, Bireysel araştırma | Tükürük bezi hastalıkları ve ilgili sendromları | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
5 | Literatür tarama, Bireysel araştırma | Maksiller sinüs hastalıkları, tanı ve tedavisi | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
6 | Literatür tarama, Bireysel araştırma | Preprotetik cerrahi | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
7 | Literatür tarama, Bireysel araştırma | Çene kemiklerinde osteomiyelit-osteonekroz-osteoradyonekroz, MRONJ, BRONJ, tüberküloz | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Literatür tarama, Bireysel araştırma | Apikal rezeksiyon | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
10 | Literatür tarama, Bireysel araştırma | Reimplantasyon | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
11 | Literatür tarama, Bireysel araştırma | Distraksiyon osteogenezi | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
12 | Literatür tarama, Bireysel araştırma | Oral İmplantoloji- 1. Bölüm | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
13 | Literatür tarama, Bireysel araştırma | Oral İmplantoloji- 2. Bölüm | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
14 | Literatür tarama, Bireysel araştırma | Oral İmplantoloji- 3. Bölüm | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
15 | Literatür tarama, Bireysel araştırma | Maksiller sinüs tabanını kaldırma işlemi | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
Ağız, Diş ve Çene Hastalıkları ve Cerrahisi - Prof. Dr. Mustafa Türker ve Prof. Dr. Şule Yücetaş |
Diş Hekimliği Cerrahisi – Prof.Dr. Tülin Özbayrak |
Peterson’s Principles of Oral and Maxillofacial Surgery - Michael Miloro, G. E. Ghali, Peter E. Larsen, Peter Waite |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
|||
---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Theoretical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
|
5 | |||||
2 |
|
5 | |||||
3 |
|
5 |
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Factual | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
|
5 | |||||
2 |
|
5 |
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Cognitive | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
|
5 | |||||
2 |
|
5 |
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Practical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
|
5 | |||||
2 |
|
2 | |||||
3 |
|
5 | |||||
4 |
|
3 | |||||
5 |
|
5 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Autonomy & Responsibility | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
|
5 | |||||
2 |
|
2 | |||||
3 |
|
3 | |||||
4 |
|
4 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Learning to Learn | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
|
4 | |||||
2 |
|
4 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Communication & Social | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
|
4 | |||||
2 |
|
0 | |||||
3 |
|
5 | |||||
4 |
|
2 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Occupational and/or Vocational | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
|
4 | |||||
2 |
|
2 | |||||
3 |
|
4 | |||||
4 |
|
5 | |||||
5 |
|
5 | |||||
6 |
|
5 |
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 2 | 28 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 6 | 2 | 12 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav Hazırlığı | 7 | 2 | 14 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 29 | 0 | 56 |
Genel Toplam | 56 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 2,2 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 2,0 |