TR EN

AĞIZ, DİŞ VE ÇENE RADYOLOJİSİ KLİNİK EĞİTİM I DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
DHF427 AĞIZ, DİŞ VE ÇENE RADYOLOJİSİ KLİNİK EĞİTİM I 7 6 3 4

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : Türkçe
Dersin Düzeyi LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Prof.Dr. MAHİR GÜNDAY
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi Dr.Öğr.Üyesi GÜLFEM ÖZLÜ UÇAN
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Toplumda görülebilecek diş ve ağız sağlığı sorunlarını belirlemeyi, tanı için gereken klinik, radyolojik, biyokimyasal ve diğer testleri talep etme ve değerlendirmeyi, hastaya uygun ve doğru tedavi planlaması yapmayı hedefleyen bu derste dişhekimliği pratik uygulamaları simüle edilmektedir.
İçerik: Hastanın ağız dışı-ağız içi muayene yöntemleri, orofasiyal bölgedeki sert ve yumuşak dokularda gözlenen lokal ve sistemik kaynaklı hastalıklar, tanı için gerekli test ve değerlendirme yöntemleri, elde edilen tüm bilgi ve bulguların sentezi , ayırıcı ve kesin tanı koyulması ve hastanın uygun ve doğru tedavi planlamasının yapılması için gereken değerlendirmeler sunulmaktadır.

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

Hastanın aile öyküsü, medikal öyküsü, ve mevcut tıbbi özellikleri saptanır .
Yakınması ile ilgili belirti ve bulgular toplanır; semptomları kaydedilir; lezyonların başlangıcı, seyri, süresi ve prognozu değerlendirilir.
Muayene yöntemleri kullanılarak (inspeksiyon, palpasyon, perkusyon, oskültasyon, transillüminasyon, sondalama, diaskopi, aspirasyon) hastanın genel özellikleri değerlendirilir. Baş- boyun, sinüs, göz, kulak, burun, TME, lenfler, deri muayenesi yapılır.
Dudaklar, yanak mukozası, damak, orofarenks, ağız tabanı , dil, dişetleri, dişler ve oral yumuşak dokuların muayenesi yapılır.
Orofasiyal bölgede sert ve yumuşak doku lezyonları yaratan lokal ve sistemik etkenler hastanın yakınmasıyla ilişkilendirilir.
Tanıya yönelik radyolojik testler ve diğer yardımcı tanı yöntemleri uygulanır ve değerlendirilir.
Hastaya uygun ve doğru tedavi planlaması yapılır.

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 Öğretim üyesinin belirlediği literatürün taranması Öğrenci, rastgele bir hastanın gerekli muayenelerini ve değerlendirmelerini öğretim üye ve yardımcılarının gözetiminde yapar. İşlemler sırasında öğretim üye ve yardımcıları gerekli düzeltmeleri yapar ve öğrenciye gösterir. Öğrenci hastanın tanısını koyar ve tedavi planlamasını tamamlar. Uygulama- Bu işlemler öğretim üye ve yardımcıları tarafından tekrar değerlendirilir. Öğrenciye gereken uyarılar yapılır, bilgilendirilir. Uygulama
2 Öğretim üyesinin belirlediği literatürün taranması Öğrenci, rastgele bir hastanın gerekli muayenelerini ve değerlendirmelerini öğretim üye ve yardımcılarının gözetiminde yapar. İşlemler sırasında öğretim üye ve yardımcıları gerekli düzeltmeleri yapar ve öğrenciye gösterir. Öğrenci hastanın tanısını koyar ve tedavi planlamasını tamamlar. Uygulama- Bu işlemler öğretim üye ve yardımcıları tarafından tekrar değerlendirilir. Öğrenciye gereken uyarılar yapılır, bilgilendirilir. Uygulama
3 Öğretim üyesinin belirlediği literatürün taranması Öğrenci, rastgele bir hastanın gerekli muayenelerini ve değerlendirmelerini öğretim üye ve yardımcılarının gözetiminde yapar. İşlemler sırasında öğretim üye ve yardımcıları gerekli düzeltmeleri yapar ve öğrenciye gösterir. Öğrenci hastanın tanısını koyar ve tedavi planlamasını tamamlar. Uygulama- Bu işlemler öğretim üye ve yardımcıları tarafından tekrar değerlendirilir. Öğrenciye gereken uyarılar yapılır, bilgilendirilir. Uygulama
4 Öğretim üyesinin belirlediği literatürün taranması Öğrenci, rastgele bir hastanın gerekli muayenelerini ve değerlendirmelerini öğretim üye ve yardımcılarının gözetiminde yapar. İşlemler sırasında öğretim üye ve yardımcıları gerekli düzeltmeleri yapar ve öğrenciye gösterir. Öğrenci hastanın tanısını koyar ve tedavi planlamasını tamamlar. Uygulama- Bu işlemler öğretim üye ve yardımcıları tarafından tekrar değerlendirilir. Öğrenciye gereken uyarılar yapılır, bilgilendirilir. Uygulama
5 Öğretim üyesinin belirlediği literatürün taranması Öğrenci, rastgele bir hastanın gerekli muayenelerini ve değerlendirmelerini öğretim üye ve yardımcılarının gözetiminde yapar. İşlemler sırasında öğretim üye ve yardımcıları gerekli düzeltmeleri yapar ve öğrenciye gösterir. Öğrenci hastanın tanısını koyar ve tedavi planlamasını tamamlar. Uygulama- Bu işlemler öğretim üye ve yardımcıları tarafından tekrar değerlendirilir. Öğrenciye gereken uyarılar yapılır, bilgilendirilir. Uygulama
6 Öğretim üyesinin belirlediği literatürün taranması Öğrenci, rastgele bir hastanın gerekli muayenelerini ve değerlendirmelerini öğretim üye ve yardımcılarının gözetiminde yapar. İşlemler sırasında öğretim üye ve yardımcıları gerekli düzeltmeleri yapar ve öğrenciye gösterir. Öğrenci hastanın tanısını koyar ve tedavi planlamasını tamamlar. Uygulama- Bu işlemler öğretim üye ve yardımcıları tarafından tekrar değerlendirilir. Öğrenciye gereken uyarılar yapılır, bilgilendirilir. Uygulama
7 Öğretim üyesinin belirlediği literatürün taranması Öğrenci, rastgele bir hastanın gerekli muayenelerini ve değerlendirmelerini öğretim üye ve yardımcılarının gözetiminde yapar. İşlemler sırasında öğretim üye ve yardımcıları gerekli düzeltmeleri yapar ve öğrenciye gösterir. Öğrenci hastanın tanısını koyar ve tedavi planlamasını tamamlar. Uygulama- Bu işlemler öğretim üye ve yardımcıları tarafından tekrar değerlendirilir. Öğrenciye gereken uyarılar yapılır, bilgilendirilir. Uygulama
8 - ARA SINAV -
9 Öğretim üyesinin belirlediği literatürün taranması Öğrenci, rastgele bir hastanın gerekli muayenelerini ve değerlendirmelerini öğretim üye ve yardımcılarının gözetiminde yapar. İşlemler sırasında öğretim üye ve yardımcıları gerekli düzeltmeleri yapar ve öğrenciye gösterir. Öğrenci hastanın tanısını koyar ve tedavi planlamasını tamamlar. Uygulama- Bu işlemler öğretim üye ve yardımcıları tarafından tekrar değerlendirilir. Öğrenciye gereken uyarılar yapılır, bilgilendirilir. Uygulama
10 Öğretim üyesinin belirlediği literatürün taranması Öğrenci, rastgele bir hastanın gerekli muayenelerini ve değerlendirmelerini öğretim üye ve yardımcılarının gözetiminde yapar. İşlemler sırasında öğretim üye ve yardımcıları gerekli düzeltmeleri yapar ve öğrenciye gösterir. Öğrenci hastanın tanısını koyar ve tedavi planlamasını tamamlar. Uygulama- Bu işlemler öğretim üye ve yardımcıları tarafından tekrar değerlendirilir. Öğrenciye gereken uyarılar yapılır, bilgilendirilir. Uygulama
11 Öğretim üyesinin belirlediği literatürün taranması Öğrenci, rastgele bir hastanın gerekli muayenelerini ve değerlendirmelerini öğretim üye ve yardımcılarının gözetiminde yapar. İşlemler sırasında öğretim üye ve yardımcıları gerekli düzeltmeleri yapar ve öğrenciye gösterir. Öğrenci hastanın tanısını koyar ve tedavi planlamasını tamamlar. Uygulama- Bu işlemler öğretim üye ve yardımcıları tarafından tekrar değerlendirilir. Öğrenciye gereken uyarılar yapılır, bilgilendirilir. Uygulama
12 Öğretim üyesinin belirlediği literatürün taranması Öğrenci, rastgele bir hastanın gerekli muayenelerini ve değerlendirmelerini öğretim üye ve yardımcılarının gözetiminde yapar. İşlemler sırasında öğretim üye ve yardımcıları gerekli düzeltmeleri yapar ve öğrenciye gösterir. Öğrenci hastanın tanısını koyar ve tedavi planlamasını tamamlar. Uygulama- Bu işlemler öğretim üye ve yardımcıları tarafından tekrar değerlendirilir. Öğrenciye gereken uyarılar yapılır, bilgilendirilir. Uygulama
13 Öğretim üyesinin belirlediği literatürün taranması Öğrenci, rastgele bir hastanın gerekli muayenelerini ve değerlendirmelerini öğretim üye ve yardımcılarının gözetiminde yapar. İşlemler sırasında öğretim üye ve yardımcıları gerekli düzeltmeleri yapar ve öğrenciye gösterir. Öğrenci hastanın tanısını koyar ve tedavi planlamasını tamamlar. Uygulama- Bu işlemler öğretim üye ve yardımcıları tarafından tekrar değerlendirilir. Öğrenciye gereken uyarılar yapılır, bilgilendirilir. Uygulama
14 Öğretim üyesinin belirlediği literatürün taranması Öğrenci, rastgele bir hastanın gerekli muayenelerini ve değerlendirmelerini öğretim üye ve yardımcılarının gözetiminde yapar. İşlemler sırasında öğretim üye ve yardımcıları gerekli düzeltmeleri yapar ve öğrenciye gösterir. Öğrenci hastanın tanısını koyar ve tedavi planlamasını tamamlar. Uygulama- Bu işlemler öğretim üye ve yardımcıları tarafından tekrar değerlendirilir. Öğrenciye gereken uyarılar yapılır, bilgilendirilir. Uygulama
15 Öğretim üyesinin belirlediği literatürün taranması Öğrenci, rastgele bir hastanın gerekli muayenelerini ve değerlendirmelerini öğretim üye ve yardımcılarının gözetiminde yapar. İşlemler sırasında öğretim üye ve yardımcıları gerekli düzeltmeleri yapar ve öğrenciye gösterir. Öğrenci hastanın tanısını koyar ve tedavi planlamasını tamamlar. Uygulama- Bu işlemler öğretim üye ve yardımcıları tarafından tekrar değerlendirilir. Öğrenciye gereken uyarılar yapılır, bilgilendirilir. Uygulama
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

Oral radiology : principles and interpretation / [edited by] Stuart C. White, Michael J. Pharoah. yazarWhite, Stuart C [editors.] | Pharoah, Michael J. Baskı: 6th ed.
Sistemik yaklaşımlarla oral diagnoz / Ed. İlknur Özcan. yazarÖzcan, İlknur. Yayın ayrıntıları:İstanbul : Nobel Tıp, 2007
Diş hekimliğinde muayene ve oral diagnoz / O. Murat Bilge, H. Murat Akgül, Saadettin Dağistan. yazarBilge, Murat O | Akgül, H. Murat | Dağistan, Saadettin.
Multidisipliner prensiplerle oral diagnoz / Ed. İlknur Özcan ; yardımcı editör : Ahmet Faruk Ertürk, Merve Yelken Kendirci. yazarÖzcan, İlknur [editör.] | Ertürk, Ahmet Faruk [editör.] | Kendirci, Merve Yelken [editör.].
Oral mukoza ve hastalıkları / Semih Özbayrak yazarÖzbayrak, Semih.

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

KNOWLEDGE
Theoretical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
5
2
5
3
4
KNOWLEDGE
Factual
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
4
2
5
SKILLS
Cognitive
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
5
2
4
SKILLS
Practical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
4
2
5
3
4
4
4
5
5
OCCUPATIONAL
Autonomy & Responsibility
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
5
2
5
3
5
4
4
OCCUPATIONAL
Learning to Learn
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
5
2
5
OCCUPATIONAL
Communication & Social
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
4
2
3
3
5
4
5
OCCUPATIONAL
Occupational and/or Vocational
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
5
2
5
3
4
4
5
5
5
6
5

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 7 98
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 1 1 1
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 1 1 1
Ödev 0 0 0
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 0 0 0
Ara Sınav 1 1 1
Ara Sınav Hazırlığı 0 0 0
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 18 0 102
Genel Toplam 102
Toplam İş Yükü / 25.5 4
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 4,0