Kodu |
Dersin Adı |
Yarıyıl |
Süresi(T+U) |
Kredisi |
AKTS Kredisi |
DHF429 |
PROTETİK DİŞ TEDAVİSİ KLİNİK EĞİTİM I |
7 |
10 |
5 |
6 |
DERS BİLGİLERİ |
Dersin Öğretim Dili : |
Türkçe |
Dersin Düzeyi |
LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Dersin Türü |
Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli |
- |
Dersin Koordinatörü |
Prof.Dr. MAHİR GÜNDAY |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi |
Dr.Öğr.Üyesi SÜMEYYE CANSEVER KEŞKÜŞ |
Ders Ön Koşulu |
Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
Amaç: |
Tam, hareketli ve sabit protezlerin yapım aşamaları, tanı ve tedavi planlaması öğretilmesi amaçlanmıştır. |
İçerik: |
Tam protezler, bölümlü protezler, sabit protezler ve bu protez yapım aşamalarımve klinik uygulamar dersin genel içeriğidir. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
Hastayı protetik açıdan değerlendirir. |
Hastanın tedavi planını yapar. |
Sabit restorasyonların yapım aşamalarını doğru bir şekilde uygular. |
Tam ve hareketli bölümlü protez yapım aşamalarını doğru bir şekilde uygular. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
Hafta |
Ön Hazırlık |
Konular |
Yöntem |
1 |
Gerekli malzeme temini |
Klinik Endikasyon Değerlendirilmesi |
Uygulamanın Takibi |
2 |
Gerekli malzeme temini |
Klinik Endikasyon Değerlendirilmesi |
Uygulamanın Takibi |
3 |
Gerekli malzeme temini |
Klinik Endikasyon Değerlendirilmesi |
Uygulamanın Takibi |
4 |
Gerekli malzeme temini |
Klinik Endikasyon Değerlendirilmesi |
Uygulamanın Takibi |
5 |
Gerekli malzeme temini |
Klinik Endikasyon Değerlendirilmesi |
Uygulamanın Takibi |
6 |
Gerekli malzeme temini |
Klinik Endikasyon Değerlendirilmesi |
Uygulamanın Takibi |
7 |
Gerekli malzeme temini |
Klinik Endikasyon Değerlendirilmesi |
Uygulamanın Takibi |
8 |
- |
ARA SINAV |
- |
9 |
Gerekli malzeme temini |
Klinik Endikasyon Değerlendirilmesi |
Uygulamanın Takibi |
10 |
Gerekli malzeme temini |
Klinik Endikasyon Değerlendirilmesi |
Uygulamanın Takibi |
11 |
Gerekli malzeme temini |
Klinik Endikasyon Değerlendirilmesi |
Uygulamanın Takibi |
12 |
Gerekli malzeme temini |
Klinik Endikasyon Değerlendirilmesi |
Uygulamanın Takibi |
13 |
Gerekli malzeme temini |
Klinik Endikasyon Değerlendirilmesi |
Uygulamanın Takibi |
14 |
Gerekli malzeme temini |
Klinik Endikasyon Değerlendirilmesi |
Uygulamanın Takibi |
15 |
Gerekli malzeme temini |
Klinik Endikasyon Değerlendirilmesi |
Uygulamanın Takibi |
16 |
- |
FİNAL |
- |
17 |
- |
FİNAL |
- |
KAYNAKLAR |
Dişsiz Hastaların Protetik Tedavisi:Klasik Tam Protezler-Prof. Dr. Senih Çalıkkocaoğlu |
Sabit Protezin Temelleri-Çeviri editörleri: Prof. Dr. M. Kemal Ünsal Doç. Dr. Aslıhan Üşümez Yazarlar: Herbert T. Shillingburg,Sumiya Hobo, Lowell D. Whitsett, Richard Jacobi, Susan E. Brackett |
Diş Hekimliğinde Hareketli Bölümlü Protezler:M. Mutahhar Ulusoy,Kevser Aydın |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi |
Etkinlik Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
Açıklama |
(0) Etkisiz |
(1) En Düşük |
(2) Düşük |
(3) Orta |
(4) İyi |
(5) Çok İyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI
KNOWLEDGE |
Theoretical |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
|
|
|
|
|
|
5 |
2 |
|
|
|
|
|
|
5 |
3 |
|
|
|
|
|
|
5 |
KNOWLEDGE |
Factual |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
|
|
|
|
|
|
5 |
2 |
|
|
|
|
|
|
5 |
SKILLS |
Cognitive |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
|
|
|
|
|
|
5 |
2 |
|
|
|
|
|
|
5 |
SKILLS |
Practical |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
|
|
|
|
|
|
5 |
2 |
|
|
|
|
3 |
|
|
3 |
|
|
|
|
|
|
5 |
4 |
|
|
|
|
|
4 |
|
5 |
|
|
|
|
|
|
5 |
OCCUPATIONAL |
Autonomy & Responsibility |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
|
|
|
|
|
|
5 |
2 |
|
|
|
|
|
|
5 |
3 |
|
|
|
|
|
|
5 |
4 |
|
|
|
|
|
|
5 |
OCCUPATIONAL |
Learning to Learn |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
|
|
|
|
|
|
5 |
2 |
|
|
|
|
|
|
5 |
OCCUPATIONAL |
Communication & Social |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
|
|
|
|
|
4 |
|
2 |
|
|
|
|
3 |
|
|
3 |
|
|
|
|
|
|
5 |
4 |
|
|
|
|
|
4 |
|
OCCUPATIONAL |
Occupational and/or Vocational |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
|
|
|
|
|
|
5 |
2 |
|
|
|
|
|
|
5 |
3 |
|
|
|
|
|
|
5 |
4 |
|
|
|
|
|
|
5 |
5 |
|
|
|
|
|
|
5 |
6 |
|
|
|
|
|
|
5 |
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü |
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri |
Etkinlik(hafta sayısı) |
Süresi(saat sayısı) |
Toplam İş Yükü |
Ders |
14 |
8 |
112 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme |
0 |
0 |
0 |
Arazi Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Grup Çalışması / Ödevi |
0 |
0 |
0 |
Laboratuvar |
0 |
0 |
0 |
Okuma |
0 |
0 |
0 |
Ödev |
0 |
0 |
0 |
Proje Hazırlama |
0 |
0 |
0 |
Seminer |
0 |
0 |
0 |
Staj |
14 |
1 |
14 |
Teknik Gezi |
0 |
0 |
0 |
Web Tab. Öğrenme |
0 |
0 |
0 |
Uygulama |
0 |
0 |
0 |
Yerinde Uygulama |
0 |
0 |
0 |
Mesleki Faaliyet |
0 |
0 |
0 |
Sosyal Faaliyet |
0 |
0 |
0 |
Tez Hazırlama |
0 |
0 |
0 |
Alan Çalışması |
7 |
3 |
21 |
Rapor Yazma |
0 |
0 |
0 |
Final Sınavı |
1 |
1 |
1 |
Final Sınavı Hazırlığı |
0 |
0 |
0 |
Ara Sınav |
0 |
0 |
0 |
Ara Sınav Hazırlığı |
0 |
0 |
0 |
Kısa Sınav |
0 |
0 |
0 |
Kısa Sınav Hazırlığı |
0 |
0 |
0 |
TOPLAM |
36 |
0 |
148 |
|
Genel Toplam |
148 |
|
|
Toplam İş Yükü / 25.5 |
5,8 |
|
|
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi |
6,0 |
|