TR EN

ENDODONTİ KLİNİK EĞİTİM I DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
DHF434 ENDODONTİ KLİNİK EĞİTİM I 8 6 3 4

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : Türkçe
Dersin Düzeyi LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Prof.Dr. MAHİR GÜNDAY
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Kök kanallarının başarılı bir şekilde dezenfeksiyonu ve dolumu hedeflenmektedir.
İçerik: Kök kanal tedavisi gerektiren dişlerin giriş kavitesinden obturasyonuna kadar olan tüm adımları içerir.

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

Öğrenci kök kanal tedavisi gereksinimi olup olmadığını radyolojik inceleme sonucunda belirler.
Tanı ve teşhis koyar. Endikasyonu belirler.
Kök kanalının giriş kavitesini uygun form ve şekilde açar.
Kök kanallarının biyomekanik preparasyonunu adım adım ve güvenli bir şekilde uygular.
Kök kanallarının obturasyonunu uygun materyalleri kullanarak yapar ve kanal tedavisini başarılı bir şekilde tamamlar.

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 Endodontik gereçlerin hazırlanması. Giriş kavitesi açılarak, kök kanallarının biyomekanik olarak temizlenmesi ve obturasyon yapılması. Kök kanal tedavisi.
2 Endodontik gereçlerin hazırlanması. Giriş kavitesi açılarak, kök kanallarının biyomekanik olarak temizlenmesi ve obturasyon yapılması. Kök kanal tedavisi.
3 Endodontik gereçlerin hazırlanması. Giriş kavitesi açılarak, kök kanallarının biyomekanik olarak temizlenmesi ve obturasyon yapılması. Kök kanal tedavisi.
4 Endodontik gereçlerin hazırlanması. Giriş kavitesi açılarak, kök kanallarının biyomekanik olarak temizlenmesi ve obturasyon yapılması. Kök kanal tedavisi.
5 Endodontik gereçlerin hazırlanması. Giriş kavitesi açılarak, kök kanallarının biyomekanik olarak temizlenmesi ve obturasyon yapılması. Kök kanal tedavisi.
6 Endodontik gereçlerin hazırlanması. Giriş kavitesi açılarak, kök kanallarının biyomekanik olarak temizlenmesi ve obturasyon yapılması. Kök kanal tedavisi.
7 Endodontik gereçlerin hazırlanması. Giriş kavitesi açılarak, kök kanallarının biyomekanik olarak temizlenmesi ve obturasyon yapılması. Kök kanal tedavisi.
8 - ARA SINAV -
9 Endodontik gereçlerin hazırlanması. Giriş kavitesi açılarak, kök kanallarının biyomekanik olarak temizlenmesi ve obturasyon yapılması. Kök kanal tedavisi.
10 Endodontik gereçlerin hazırlanması. Giriş kavitesi açılarak, kök kanallarının biyomekanik olarak temizlenmesi ve obturasyon yapılması. Kök kanal tedavisi.
11 Endodontik gereçlerin hazırlanması. Giriş kavitesi açılarak, kök kanallarının biyomekanik olarak temizlenmesi ve obturasyon yapılması. Kök kanal tedavisi.
12 Endodontik gereçlerin hazırlanması. Giriş kavitesi açılarak, kök kanallarının biyomekanik olarak temizlenmesi ve obturasyon yapılması. Kök kanal tedavisi.
13 Endodontik gereçlerin hazırlanması. Giriş kavitesi açılarak, kök kanallarının biyomekanik olarak temizlenmesi ve obturasyon yapılması. Kök kanal tedavisi.
14 Endodontik gereçlerin hazırlanması. Giriş kavitesi açılarak, kök kanallarının biyomekanik olarak temizlenmesi ve obturasyon yapılması. Kök kanal tedavisi.
15 Endodontik gereçlerin hazırlanması. Giriş kavitesi açılarak, kök kanallarının biyomekanik olarak temizlenmesi ve obturasyon yapılması. Kök kanal tedavisi.
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

Pathways of the Pulp, Cohen

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

KNOWLEDGE
Theoretical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
4
2
4
3
4
KNOWLEDGE
Factual
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
4
2
5
SKILLS
Cognitive
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
4
2
4
SKILLS
Practical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
4
2
4
3
4
4
4
5
4
OCCUPATIONAL
Autonomy & Responsibility
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
3
2
4
3
4
4
4
OCCUPATIONAL
Learning to Learn
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
4
2
3
OCCUPATIONAL
Communication & Social
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
4
2
3
3
3
4
4
OCCUPATIONAL
Occupational and/or Vocational
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
3
2
4
3
3
4
3
5
3
6
3

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 6 84
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 0 0 0
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 0 0 0
Ödev 0 0 0
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 14 1 14
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 0 0 0
Ara Sınav 0 0 0
Ara Sınav Hazırlığı 0 0 0
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 29 0 99
Genel Toplam 99
Toplam İş Yükü / 25.5 3,9
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 4,0