Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
DHF522 | PERİODONTOLOJİ KLİNİN EĞİTİM II | 10 | 6 | 3 | 4 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | Türkçe |
Dersin Düzeyi | LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. MAHİR GÜNDAY |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | Öğrencilerin klinik düzeni içerisinde periodontal tedavi işlemlerini uygulatmak amaçlanmaktadır |
İçerik: | Hasta ilişkilerini, hasta onam formunu, hijyen işlemlerini, hastanın anamnezini almayı, radyografi yorumlamayı, intraoral muayene yapmayı, klinik ölçümleri yapabilmeyi, diş eti hastalıklarını, tedavi fazlarını, periodontal el aletlerini, periodontal tedaviyi uygulamayı, hastaya oral hijyen eğitimi verip hasta motivasyonunu sağlamayı |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
Hasta ilişkilerini, hasta onam formunu, hijyen işlemlerini bilir. K |
Hastanın anamnezini almayı, radyografi yorumlamayı, intraoral muayene yapmayı, klinik ölçümleri(plak indeksi, gingival indeks, cep derinliği, sondalamada kanama, ataşman seviyesi, mobilite, fremitus, diş eti çekilme miktarı, keratinize diş eti genişliği ve kalınlığı, mukogingival stres, furkasyon muayenesi) yapabilmeyi öğrenir |
Diş eti hastalıklarını( gingivitis, periodontitis vb.), tedavi fazlarını(faz III-III-idame), periodontal el aletlerini bilir. |
Periodontal tedaviyi( diş yüzey temizliği) uygular. Hastaya oral hijyen eğitimi verip hasta motivasyonunu sağlayabilir. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | - | Periodontal indeks alabilme ve değerlendirme Hasta karşılama ve iletişim kurabilme Hasta konumlandırmak ve ergonomik çalışmak Tedavi sırasında kullanılan el aletlerini tanımak ve kullanmak Sistemik-dental anamnez alma ve yorumlama Diş yüzey temizliği yapabilme Ağız bakımı düzeyini değerlendirebilme ve ağız bakım eğitimi verebilme | - |
2 | - | Periodontal indeks alabilme ve değerlendirme Hasta karşılama ve iletişim kurabilme Hasta konumlandırmak ve ergonomik çalışmak Tedavi sırasında kullanılan el aletlerini tanımak ve kullanmak Sistemik-dental anamnez alma ve yorumlama Diş yüzey temizliği yapabilme Ağız bakımı düzeyini değerlendirebilme ve ağız bakım eğitimi verebilme | - |
3 | - | Periodontal indeks alabilme ve değerlendirme Hasta karşılama ve iletişim kurabilme Hasta konumlandırmak ve ergonomik çalışmak Tedavi sırasında kullanılan el aletlerini tanımak ve kullanmak Sistemik-dental anamnez alma ve yorumlama Diş yüzey temizliği yapabilme Ağız bakımı düzeyini değerlendirebilme ve ağız bakım eğitimi verebilme | - |
4 | - | Periodontal indeks alabilme ve değerlendirme Hasta karşılama ve iletişim kurabilme Hasta konumlandırmak ve ergonomik çalışmak Tedavi sırasında kullanılan el aletlerini tanımak ve kullanmak Sistemik-dental anamnez alma ve yorumlama Diş yüzey temizliği yapabilme Ağız bakımı düzeyini değerlendirebilme ve ağız bakım eğitimi verebilme | - |
5 | - | Periodontal indeks alabilme ve değerlendirme Hasta karşılama ve iletişim kurabilme Hasta konumlandırmak ve ergonomik çalışmak Tedavi sırasında kullanılan el aletlerini tanımak ve kullanmak Sistemik-dental anamnez alma ve yorumlama Diş yüzey temizliği yapabilme Ağız bakımı düzeyini değerlendirebilme ve ağız bakım eğitimi verebilme | - |
6 | - | Periodontal indeks alabilme ve değerlendirme Hasta karşılama ve iletişim kurabilme Hasta konumlandırmak ve ergonomik çalışmak Tedavi sırasında kullanılan el aletlerini tanımak ve kullanmak Sistemik-dental anamnez alma ve yorumlama Diş yüzey temizliği yapabilme Ağız bakımı düzeyini değerlendirebilme ve ağız bakım eğitimi verebilme | - |
7 | - | Periodontal indeks alabilme ve değerlendirme Hasta karşılama ve iletişim kurabilme Hasta konumlandırmak ve ergonomik çalışmak Tedavi sırasında kullanılan el aletlerini tanımak ve kullanmak Sistemik-dental anamnez alma ve yorumlama Diş yüzey temizliği yapabilme Ağız bakımı düzeyini değerlendirebilme ve ağız bakım eğitimi verebilme | - |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | - | Periodontal indeks alabilme ve değerlendirme Hasta karşılama ve iletişim kurabilme Hasta konumlandırmak ve ergonomik çalışmak Tedavi sırasında kullanılan el aletlerini tanımak ve kullanmak Sistemik-dental anamnez alma ve yorumlama Diş yüzey temizliği yapabilme Ağız bakımı düzeyini değerlendirebilme ve ağız bakım eğitimi verebilme | - |
10 | - | Periodontal indeks alabilme ve değerlendirme Hasta karşılama ve iletişim kurabilme Hasta konumlandırmak ve ergonomik çalışmak Tedavi sırasında kullanılan el aletlerini tanımak ve kullanmak Sistemik-dental anamnez alma ve yorumlama Diş yüzey temizliği yapabilme Ağız bakımı düzeyini değerlendirebilme ve ağız bakım eğitimi verebilme | - |
11 | - | Periodontal indeks alabilme ve değerlendirme Hasta karşılama ve iletişim kurabilme Hasta konumlandırmak ve ergonomik çalışmak Tedavi sırasında kullanılan el aletlerini tanımak ve kullanmak Sistemik-dental anamnez alma ve yorumlama Diş yüzey temizliği yapabilme Ağız bakımı düzeyini değerlendirebilme ve ağız bakım eğitimi verebilme | - |
12 | - | Periodontal indeks alabilme ve değerlendirme Hasta karşılama ve iletişim kurabilme Hasta konumlandırmak ve ergonomik çalışmak Tedavi sırasında kullanılan el aletlerini tanımak ve kullanmak Sistemik-dental anamnez alma ve yorumlama Diş yüzey temizliği yapabilme Ağız bakımı düzeyini değerlendirebilme ve ağız bakım eğitimi verebilme | - |
13 | - | Periodontal indeks alabilme ve değerlendirme Hasta karşılama ve iletişim kurabilme Hasta konumlandırmak ve ergonomik çalışmak Tedavi sırasında kullanılan el aletlerini tanımak ve kullanmak Sistemik-dental anamnez alma ve yorumlama Diş yüzey temizliği yapabilme Ağız bakımı düzeyini değerlendirebilme ve ağız bakım eğitimi verebilme | - |
14 | - | Periodontal indeks alabilme ve değerlendirme Hasta karşılama ve iletişim kurabilme Hasta konumlandırmak ve ergonomik çalışmak Tedavi sırasında kullanılan el aletlerini tanımak ve kullanmak Sistemik-dental anamnez alma ve yorumlama Diş yüzey temizliği yapabilme Ağız bakımı düzeyini değerlendirebilme ve ağız bakım eğitimi verebilme | - |
15 | - | Periodontal indeks alabilme ve değerlendirme Hasta karşılama ve iletişim kurabilme Hasta konumlandırmak ve ergonomik çalışmak Tedavi sırasında kullanılan el aletlerini tanımak ve kullanmak Sistemik-dental anamnez alma ve yorumlama Diş yüzey temizliği yapabilme Ağız bakımı düzeyini değerlendirebilme ve ağız bakım eğitimi verebilme | - |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
Newman and Carranza's Clinical Periodontology and Implantology, 14th Edition, 2023 |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
|||
---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Theoretical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
|
5 | |||||
2 |
|
5 | |||||
3 |
|
5 |
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Factual | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
|
5 | |||||
2 |
|
5 |
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Cognitive | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
|
5 | |||||
2 |
|
5 |
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Practical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
|
5 | |||||
2 |
|
5 | |||||
3 |
|
5 | |||||
4 |
|
5 | |||||
5 |
|
5 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Autonomy & Responsibility | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
|
5 | |||||
2 |
|
5 | |||||
3 |
|
5 | |||||
4 |
|
5 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Learning to Learn | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
|
5 | |||||
2 |
|
5 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Communication & Social | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
|
5 | |||||
2 |
|
5 | |||||
3 |
|
5 | |||||
4 |
|
5 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Occupational and/or Vocational | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
|
5 | |||||
2 |
|
5 | |||||
3 |
|
5 | |||||
4 |
|
5 | |||||
5 |
|
5 | |||||
6 |
|
4 |
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 6 | 84 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 14 | 1 | 14 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 29 | 0 | 99 |
Genel Toplam | 99 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 3,9 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 4,0 |