Kodu |
Dersin Adı |
Yarıyıl |
Süresi(T+U) |
Kredisi |
AKTS Kredisi |
DHF524 |
ENDODONTİ KLİNİK EĞİTİM II |
10 |
10 |
5 |
6 |
DERS BİLGİLERİ |
Dersin Öğretim Dili : |
Türkçe |
Dersin Düzeyi |
LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Dersin Türü |
Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli |
- |
Dersin Koordinatörü |
Prof.Dr. MAHİR GÜNDAY |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi |
|
Ders Ön Koşulu |
Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
Amaç: |
Bu dersin amacı endodonti ile ilgili temel kavramları kullanarak
öğrencilere kök kanal tedavisi hakkında laboratuvarda model üzerinde bilgi ve beceri kazandırmaktır. |
İçerik: |
Bu dersin içeriği klinikte kullanılan aletlerin tanıtılması kök kanal morfolojisi, giriş kavitesi, kök kanal
şekillendirmesi, dezenfeksiyonu ve dolumu ile ilgili konuları
kapsamaktadır. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
Endodonti kliniğinde kullanılan alet ve malzemeler hakkında bilgi elde edilir. |
Giriş kavitelerinin dizaynını öğrenir. |
kök kanallarının tespitiyle ilgiler bilgiler öğrenip uygulama yapar. |
Kök kanal boyu tesbiti hakkında bilgi edinir ve uygulama yapar. |
Kök kanal biyomekanik preperasyonu hakkında bilgi alır ve uygulama yapar. |
Kök kanallarının dolumu hakkında bilgi alır ve uygulama yapar |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
Hafta |
Ön Hazırlık |
Konular |
Yöntem |
1 |
- |
Tanışma, Model Hazırlığı |
- |
2 |
- |
Endodontide kullanılan alet ve malzemelerin tanıtımı |
- |
3 |
- |
Kök kanal giriş kavitelerinin dizaynı |
- |
4 |
- |
Kök kanal giriş kavitelerinin dizaynı |
- |
5 |
- |
Kök kanal giriş kavitelerinin dizaynı |
- |
6 |
- |
Kök kanallarının bulunması ve kök kanal tespitinin uygulanması |
- |
7 |
- |
Kök kanallarının biyomekanik preperasyonu |
- |
8 |
- |
ARA SINAV |
- |
9 |
- |
Kök kanallarının biyomekanik preperasyonu |
- |
10 |
- |
Kök kanallarının biyomekanik preperasyonu |
- |
11 |
- |
Kök kanal dolum öncesi biyomekanik preperasyonun radyografide kontrolü |
- |
12 |
- |
Kök kanallarının dolumu |
- |
13 |
- |
Kök kanallarının dolumu |
- |
14 |
- |
Kök kanallarının dolumu |
- |
15 |
- |
Telafiler |
- |
16 |
- |
FİNAL |
- |
17 |
- |
FİNAL |
- |
KAYNAKLAR |
Pathways of the Pulp, Cohen |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi |
Etkinlik Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
Açıklama |
(0) Etkisiz |
(1) En Düşük |
(2) Düşük |
(3) Orta |
(4) İyi |
(5) Çok İyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI
KNOWLEDGE |
Theoretical |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
|
|
|
|
|
|
5 |
2 |
|
|
|
|
|
|
5 |
3 |
|
|
|
|
|
|
5 |
KNOWLEDGE |
Factual |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
|
|
|
|
|
4 |
|
2 |
|
|
|
|
|
4 |
|
SKILLS |
Cognitive |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
|
|
|
|
|
|
5 |
2 |
|
|
|
|
|
4 |
|
SKILLS |
Practical |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
|
|
|
|
|
|
5 |
2 |
|
|
|
|
|
|
5 |
3 |
|
|
|
|
|
|
5 |
4 |
|
|
|
|
|
|
5 |
5 |
|
|
|
|
|
|
5 |
OCCUPATIONAL |
Autonomy & Responsibility |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
|
|
|
|
|
4 |
|
2 |
|
|
|
|
|
|
5 |
3 |
|
|
|
|
|
|
5 |
4 |
|
|
|
|
|
|
5 |
OCCUPATIONAL |
Learning to Learn |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
|
|
|
|
|
|
5 |
2 |
|
|
|
|
|
|
5 |
OCCUPATIONAL |
Communication & Social |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
|
|
|
|
3 |
|
|
2 |
|
|
|
|
3 |
|
|
3 |
|
|
|
|
|
4 |
|
4 |
|
|
|
|
|
4 |
|
OCCUPATIONAL |
Occupational and/or Vocational |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
|
|
|
|
3 |
|
|
2 |
|
|
|
|
|
4 |
|
3 |
|
|
|
|
|
4 |
|
4 |
|
|
|
|
|
|
5 |
5 |
|
|
|
|
|
|
5 |
6 |
|
|
|
|
|
4 |
|
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü |
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri |
Etkinlik(hafta sayısı) |
Süresi(saat sayısı) |
Toplam İş Yükü |
Ders |
13 |
8 |
104 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme |
0 |
0 |
0 |
Arazi Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Grup Çalışması / Ödevi |
0 |
0 |
0 |
Laboratuvar |
0 |
0 |
0 |
Okuma |
0 |
0 |
0 |
Ödev |
0 |
0 |
0 |
Proje Hazırlama |
0 |
0 |
0 |
Seminer |
1 |
9 |
9 |
Staj |
1 |
9 |
9 |
Teknik Gezi |
0 |
0 |
0 |
Web Tab. Öğrenme |
0 |
0 |
0 |
Uygulama |
0 |
0 |
0 |
Yerinde Uygulama |
0 |
0 |
0 |
Mesleki Faaliyet |
0 |
0 |
0 |
Sosyal Faaliyet |
0 |
0 |
0 |
Tez Hazırlama |
0 |
0 |
0 |
Alan Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Rapor Yazma |
0 |
0 |
0 |
Final Sınavı |
1 |
1 |
1 |
Final Sınavı Hazırlığı |
5 |
5 |
25 |
Ara Sınav |
5 |
1 |
5 |
Ara Sınav Hazırlığı |
1 |
1 |
1 |
Kısa Sınav |
0 |
0 |
0 |
Kısa Sınav Hazırlığı |
0 |
0 |
0 |
TOPLAM |
27 |
0 |
154 |
|
Genel Toplam |
154 |
|
|
Toplam İş Yükü / 25.5 |
6 |
|
|
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi |
6,0 |
|