Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
DHF335 | PROTETİK DİŞ TEDAVİSİ III | 5 | 8 | 5 | 7 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | Türkçe |
Dersin Düzeyi | LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. MAHİR GÜNDAY |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | Dr.Öğr.Üyesi SÜMEYYE CANSEVER KEŞKÜŞ |
Ders Ön Koşulu | DHF212 - PROTETİK DİŞ TEDAVİSİ II |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | Tam ve Hareketli Bölümlü Protez uygulamaları ve planlamalarını öğrenmeleri, endikasyon koyabilmeleri, hareketli tam ve bölümlü protezin yapım aşamalarını uygulama ve kavrayabilmeleri amaçlanmaktadır. |
İçerik: | Tam ve Hareketli Bölümlü Protezlerin tanımları, sınıflamaları. Kaide plağı hazırlama, mum duvar yapma, dikey boyut tespiti ve kapanış alma. Modelleri artikülatöre bağlama. Diş dizimi. Oklüzyon kavramı. Tam ve Hareketli Bölümlü Protezlerde uygulanan oklüzyon çeşitleri. Hareketli Bölümlü Protezleri oluşturan parçaların incelenmesi. Tutucu parçaların laboratuar uygulamaları. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
Tam ve hareketli bölümlü protezin temel ilkeleri ile ilgili bilgi sahibi olur. |
Tam ve kısmi dişsizliklerde hareketli protez planlaması yapabilir, eksik dişleri ve dayanak dişleri ilişkilendirebilir. |
Hareketli protez yapımı hakkında bilgi sahibi olur. |
Hareketli protez çeşitlerini öğrenir, uygulama alanlarını hastanın gereksinimleri ile ilişkilendirebilir. |
Oklüzyon hakkında bilgi sahibi olur ve protez çeşidine göre oklüzyon seçimini ilişkilendirebilir. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | Literatür Tarama, Bireysel Araştırma | Tam Protezlere Giriş Tam Protezleri Etkileyen Çevre Dokular | Anlatım, Sunum, Uygulama |
2 | Literatür Tarama, Bireysel Araştırma | Tam Protezlerle İlgili Genel ve Estetik Düşünceler Protetik Tedavinin Amaçları Tam Protez Yapım Aşamasında Mum Duvarlar | Anlatım, Sunum, Uygulama |
3 | Literatür Tarama, Bireysel Araştırma | Yaşlılarda Görülen Fizyolojik Değişiklikler Tam Protezlerde Destek Dokularının Karşılaştıkları Basınçlara Göre Sınıflandırılması | Anlatım, Sunum, Uygulama |
4 | Literatür Tarama, Bireysel Araştırma | TME Anatomisi Çiğneme Sisteminin Fonksiyonel Anatomisi | Anlatım, Sunum, Uygulama |
5 | Literatür Tarama, Bireysel Araştırma | Çiğneme Sistemi Kasları Tam protezleri etkileyen kaslar ve diğer yapılar | Anlatım, Sunum, Uygulama |
6 | Literatür Tarama, Bireysel Araştırma | Tam Protezlerde Kullanılan Ölçü Materyalleri ve Ölçü Teknikleri | Anlatım, Sunum, Uygulama |
7 | Literatür Tarama, Bireysel Araştırma | Genel Tekrar | Anlatım, Sunum, Uygulama |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Literatür Tarama, Bireysel Araştırma | Hareketli Bölümlü Protezlere Giriş Hareketli Bölümlü Protez Elemanları Ana Bağlayıcılar | Anlatım, Sunum, Uygulama |
10 | Literatür Tarama, Bireysel Araştırma | Hareketli Bölümlü Protez Elemanları Küçük Bağlayıcılar Tırnaklar | Anlatım, Sunum, Uygulama |
11 | Literatür Tarama, Bireysel Araştırma | Hareketli Bölümlü Protez Elemanları İndirekt Tutucular Stabilize Eden veya Karşılayıcı Unsurlar | Anlatım, Sunum, Uygulama |
12 | Literatür Tarama, Bireysel Araştırma | Hareketli Bölümlü Protez Elemanları Direk Tutucular Kaide Plağı Tutucu Elemanları, Kaide Plakları ve Yapay Dişler | Anlatım, Sunum, Uygulama |
13 | Literatür Tarama, Bireysel Araştırma | Hareketli Bölümlü Protezlerde Planlama | Anlatım, Sunum, Uygulama |
14 | Literatür Tarama, Bireysel Araştırma | Hareketli Bölümlü Protezlerde Oklüzyon | Anlatım, Sunum, Uygulama |
15 | Literatür Tarama, Bireysel Araştırma | Final Sınavı | Anlatım, Sunum, Uygulama |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
Tam Protezler – Senih Çalıkkocaoğlu |
Carr A, McGivney GP, Brown DT. McCracken’s Removable Partial Prosthodontics, 33. Edn. Elsevier Mosby, St. Louis, Missouri, 2005 |
Can G, Akaltan F. Hareketli Bölümlü Protezler Planlama. Yurtmim Yayınevi, 4. Baskı, 2018. |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
|||
---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Theoretical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
|
5 | |||||
2 |
|
5 | |||||
3 |
|
4 |
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Factual | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
|
5 | |||||
2 |
|
5 |
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Cognitive | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
|
4 | |||||
2 |
|
5 |
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Practical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
|
3 | |||||
2 |
|
1 | |||||
3 |
|
2 | |||||
4 |
|
0 | |||||
5 |
|
3 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Autonomy & Responsibility | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
|
1 | |||||
2 |
|
4 | |||||
3 |
|
3 | |||||
4 |
|
4 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Learning to Learn | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
|
4 | |||||
2 |
|
3 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Communication & Social | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
|
1 | |||||
2 |
|
0 | |||||
3 |
|
5 | |||||
4 |
|
0 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Occupational and/or Vocational | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
|
3 | |||||
2 |
|
4 | |||||
3 |
|
2 | |||||
4 |
|
3 | |||||
5 |
|
4 | |||||
6 |
|
5 |
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 15 | 2 | 30 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 15 | 2 | 30 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 15 | 2 | 30 |
Okuma | 15 | 2 | 30 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 10 | 4 | 40 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav Hazırlığı | 5 | 4 | 20 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 77 | 0 | 182 |
Genel Toplam | 182 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 7,1 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 7,0 |