Kodu |
Dersin Adı |
Yarıyıl |
Süresi(T+U) |
Kredisi |
AKTS Kredisi |
DHF527 |
ÇOCUK DİŞ HEKİMLİĞİ KLİNİK EĞİTİM II |
9 |
6 |
3 |
3 |
DERS BİLGİLERİ |
Dersin Öğretim Dili : |
Türkçe |
Dersin Düzeyi |
LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Dersin Türü |
Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli |
- |
Dersin Koordinatörü |
Prof.Dr. MAHİR GÜNDAY |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi |
Dr.Öğr.Üyesi ÇAĞLA ŞİMŞEK |
Ders Ön Koşulu |
Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
Amaç: |
Çocuk Diş hekimliği kliniğinde anamnez alma, tedavi planlaması oluşturma, davranış yönlendirme tekniklerinin uygulanması, süt ve daimi dişlerde derin dentin çürüklerinin tedavileridir. |
İçerik: |
Bu dersin içeriği; tedavi planlaması oluşturma, süt ve daimi dişlerde derin dentin çürüklerinin tedavileri restorasyonu, süt dişlerinde pulpa tedavileri ve daimi dişlerde direkt ve indirekt kuafaj uygulamalarıdır. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
Hastalardan ve ebeveynlerinden anamnez alınması ve etkili iletişim |
Davranış yönlendirme tekniklerini uygulayarak çocuk hastanın tedavi için iş birliği sağlaması |
Çocuk hastalarda lokal anestezi uygulamaları |
Minimal invaziv kavite preparasyonu |
Kompozit/ kompomer dolgular |
Koruyucu rezin restorasyonlar |
Fissür örtücü ve yerel fluorid uygualamaları |
Derin dentin çürüklü genç daimi dişlerin restoratif tedavileri |
Derin dentin çürüklü süt dişlerinin pulpa tedavileri ( amputasyon/ süt kanal tedavileri) |
Ağrılı daimi dişlerin endodontik tedavileri |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
Hafta |
Ön Hazırlık |
Konular |
Yöntem |
1 |
literatür taraması |
Panoramik röntgen incelemesi, teşhis ve tedavi planlaması oluşturulması |
Klinik uygulama |
2 |
literatür taraması |
Hasta yaşına uygun davranış yönlendirmesi teknikleri kullanarak hastanın tedavi sürücüne uyum sağlaması |
Klinik uygulama |
3 |
literatür taraması |
Panoramik röntgen incelemesi, En basit işlemlerden zora doğru tedavi işlemlerini sınıflandırma ve veli bilgilendirmesi |
Klinik uygulama |
4 |
literatür taraması |
Çocuk hastalarda dental anestezi uygulamaları |
Klinik uygulama |
5 |
literatür taraması |
Panoramik röntgen incelemesi, koruyucu rezin restorasyonlar |
Klinik uygulama |
6 |
literatür taraması |
Panoramik röntgen incelemesi, derin dentin çürüklü genç daimi dişlerin restorasyonları |
Klinik uygulama |
7 |
literatür taraması |
Panoramik röntgen incelemesi, derin dentin çürüklü genç daimi dişlerde direkt ve indirekt pulpa kuafajı |
Klinik uygulama |
8 |
- |
ARA SINAV |
- |
9 |
literatür taraması |
Fissür örtücü ve yerel fluorid uygulamaları |
Klinik uygulama |
10 |
literatür taraması |
derin dentin çürüklü süt dişlerinin restoratif tedavileri |
Klinik uygulama |
11 |
literatür taraması |
derin dentin çürüklü süt dişlerinin pulpa tedavileri (amputasyon/ süt kanal tedavileri) |
Klinik uygulama |
12 |
literatür taraması |
Derin dentin çürüklü daimi dişlerinin restoratif tedavileri |
Klinik uygulama |
13 |
literatür taraması |
Derin dentin çürüklü daimi dişlerinin direkt/indirekt kuafaj tedavileri |
Klinik uygulama |
14 |
literatür taraması |
Hasta takibi, oral hijyen eğitimi |
Klinik uygulama |
15 |
literatür taraması |
Genel değerlendirme |
Klinik uygulama |
16 |
- |
FİNAL |
- |
17 |
- |
FİNAL |
- |
KAYNAKLAR |
1. Pinkham JR, Cassamassimo PS, Fields JH, McTigue DM, & Nowak A (2013) Pediatric Dentistry: Infancy Through Adolescence (5th ed.). Elsevier Health Science. |
2. Cameron CA, Widmer R (2008) The Handbook of Pediatric dentistry (3rd ed.). Elsevier Health Science. |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi |
Etkinlik Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
Açıklama |
(0) Etkisiz |
(1) En Düşük |
(2) Düşük |
(3) Orta |
(4) İyi |
(5) Çok İyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI
KNOWLEDGE |
Theoretical |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
|
|
|
|
|
4 |
|
2 |
|
|
|
|
3 |
|
|
3 |
|
|
|
|
|
4 |
|
KNOWLEDGE |
Factual |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
|
|
|
|
|
4 |
|
2 |
|
|
|
|
|
4 |
|
SKILLS |
Cognitive |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
|
|
|
|
|
4 |
|
2 |
|
|
|
|
|
4 |
|
SKILLS |
Practical |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
|
|
|
|
3 |
|
|
2 |
|
|
|
|
|
4 |
|
3 |
|
|
|
|
|
4 |
|
4 |
|
|
|
|
3 |
|
|
5 |
|
|
|
|
|
4 |
|
OCCUPATIONAL |
Autonomy & Responsibility |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
|
|
|
|
3 |
|
|
2 |
|
|
|
|
|
4 |
|
3 |
|
|
|
|
|
4 |
|
4 |
|
|
|
|
|
4 |
|
OCCUPATIONAL |
Learning to Learn |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
|
|
|
|
|
4 |
|
2 |
|
|
|
|
|
4 |
|
OCCUPATIONAL |
Communication & Social |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
|
|
|
|
3 |
|
|
2 |
|
|
|
|
3 |
|
|
3 |
|
|
|
|
|
4 |
|
4 |
|
|
|
|
|
4 |
|
OCCUPATIONAL |
Occupational and/or Vocational |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
|
|
|
2 |
|
|
|
2 |
|
|
|
|
3 |
|
|
3 |
|
|
|
|
3 |
|
|
4 |
|
|
|
|
|
4 |
|
5 |
|
|
|
|
|
4 |
|
6 |
|
|
|
|
|
4 |
|
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü |
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri |
Etkinlik(hafta sayısı) |
Süresi(saat sayısı) |
Toplam İş Yükü |
Ders |
14 |
4 |
56 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme |
0 |
0 |
0 |
Arazi Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Grup Çalışması / Ödevi |
1 |
1 |
1 |
Laboratuvar |
0 |
0 |
0 |
Okuma |
0 |
0 |
0 |
Ödev |
0 |
0 |
0 |
Proje Hazırlama |
0 |
0 |
0 |
Seminer |
0 |
0 |
0 |
Staj |
0 |
0 |
0 |
Teknik Gezi |
0 |
0 |
0 |
Web Tab. Öğrenme |
0 |
0 |
0 |
Uygulama |
14 |
1 |
14 |
Yerinde Uygulama |
0 |
0 |
0 |
Mesleki Faaliyet |
0 |
0 |
0 |
Sosyal Faaliyet |
0 |
0 |
0 |
Tez Hazırlama |
0 |
0 |
0 |
Alan Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Rapor Yazma |
0 |
0 |
0 |
Final Sınavı |
1 |
1 |
1 |
Final Sınavı Hazırlığı |
1 |
2 |
2 |
Ara Sınav |
1 |
1 |
1 |
Ara Sınav Hazırlığı |
1 |
2 |
2 |
Kısa Sınav |
0 |
0 |
0 |
Kısa Sınav Hazırlığı |
0 |
0 |
0 |
TOPLAM |
33 |
0 |
77 |
|
Genel Toplam |
77 |
|
|
Toplam İş Yükü / 25.5 |
3 |
|
|
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi |
3,0 |
|