Kodu |
Dersin Adı |
Yarıyıl |
Süresi(T+U) |
Kredisi |
AKTS Kredisi |
DHF529 |
RESTORATİF DİŞ TEDAVİSİ KLİNİK EĞİTİM II |
9 |
10 |
5 |
6 |
DERS BİLGİLERİ |
Dersin Öğretim Dili : |
Türkçe |
Dersin Düzeyi |
LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Dersin Türü |
Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli |
- |
Dersin Koordinatörü |
Prof.Dr. MAHİR GÜNDAY |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi |
Dr.Öğr.Üyesi ANIL ÇETİN-Dr.Öğr.Üyesi SEVDE KURŞUN |
Ders Ön Koşulu |
Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
Amaç: |
Bu dersin amacı, restoratif diş tedavisinin temel kavramlarını ve dişin sert dokuları üzerinde çürük yada çürük dışı sebeplerden kaynaklanan dişteki sert doku kayıplarının karşılanmasına yönelik tüm tedavi yaklaşımlarını ve bu amaçla kullanılan restoratif malzeme, ekipman ve teknikleri kullanarak öğrencilerimizin klinik ortamda hastalara uygulanmasını ve takibini sağlamaktır. |
İçerik: |
Önceki dönemlerde Restoratif Diş Tedavisi I (DHF 213) ve Restoratif diş tedavisi II (DHF 332) derslerinde teorik olarak verilmiş olan bilgiler doğrultusunda ve bir önceki yarıyılda almış olduğu RESTORATİF DİŞ TEDAVİSİ KLİNİK EĞİTİM I (DHF 428) uygulama dersinin devamı şeklinde öğrencilerimizin hasta başında yapacağı uygulamaların klinik ortamda öğretim üyeleriyle beraber takip edilmesi |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
Restoratif Diş Tedavisi derslerinde edinilmiş teorik ve pratik bilgileri klinik ortamda başarılı bir şekilde uygular |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
Hafta |
Ön Hazırlık |
Konular |
Yöntem |
1 |
Gerekli malzeme temini |
Klinik Endikasyon Değerlendirilmesi |
Uygulamanın Takibi |
2 |
Gerekli malzeme temini |
Klinik Endikasyon Değerlendirilmesi |
Uygulamanın Takibi |
3 |
Gerekli malzeme temini |
Klinik Endikasyon Değerlendirilmesi |
Uygulamanın Takibi |
4 |
Gerekli malzeme temini |
Klinik Endikasyon Değerlendirilmesi |
Uygulamanın Takibi |
5 |
Gerekli malzeme temini |
Klinik Endikasyon Değerlendirilmesi |
Uygulamanın Takibi |
6 |
Gerekli malzeme temini |
Klinik Endikasyon Değerlendirilmesi |
Uygulamanın Takibi |
7 |
Gerekli malzeme temini |
Klinik Endikasyon Değerlendirilmesi |
Uygulamanın Takibi |
8 |
- |
ARA SINAV |
- |
9 |
Gerekli malzeme temini |
Klinik Endikasyon Değerlendirilmesi |
Uygulamanın Takibi |
10 |
Gerekli malzeme temini |
Klinik Endikasyon Değerlendirilmesi |
Uygulamanın Takibi |
11 |
Gerekli malzeme temini |
Klinik Endikasyon Değerlendirilmesi |
Uygulamanın Takibi |
12 |
Gerekli malzeme temini |
Klinik Endikasyon Değerlendirilmesi |
Uygulamanın Takibi |
13 |
Gerekli malzeme temini |
Klinik Endikasyon Değerlendirilmesi |
Uygulamanın Takibi |
14 |
Gerekli malzeme temini |
Klinik Endikasyon Değerlendirilmesi |
Uygulamanın Takibi |
15 |
Gerekli malzeme temini |
Klinik Endikasyon Değerlendirilmesi |
Uygulamanın Takibi |
16 |
- |
FİNAL |
- |
17 |
- |
FİNAL |
- |
KAYNAKLAR |
Restoratif Diş Tedavisi I (DHF 213)
Restoratif Diş Tedavisi II (DHF 332)
RESTORATİF DİŞ TEDAVİSİ KLİNİK EĞİTİM I (DHF 428)
Harald O. Heymann, Sturdevant's Art and Science of Operative Dentistry, 7th Edition |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi |
Etkinlik Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
Açıklama |
(0) Etkisiz |
(1) En Düşük |
(2) Düşük |
(3) Orta |
(4) İyi |
(5) Çok İyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI
KNOWLEDGE |
Theoretical |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
|
|
|
|
|
|
5 |
2 |
|
|
|
|
|
|
5 |
3 |
|
|
|
|
|
|
5 |
KNOWLEDGE |
Factual |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
|
|
|
|
|
4 |
|
2 |
|
|
|
|
|
4 |
|
SKILLS |
Cognitive |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
|
|
|
|
|
|
5 |
2 |
|
|
|
|
|
4 |
|
SKILLS |
Practical |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
|
|
|
|
|
4 |
|
2 |
|
|
|
|
|
4 |
|
3 |
|
|
|
|
|
|
5 |
4 |
|
|
|
|
|
|
5 |
5 |
|
|
|
|
|
|
5 |
OCCUPATIONAL |
Autonomy & Responsibility |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
|
|
|
|
|
|
5 |
2 |
|
|
|
|
|
|
5 |
3 |
|
|
|
|
|
4 |
|
4 |
|
|
|
|
|
|
5 |
OCCUPATIONAL |
Learning to Learn |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
|
|
|
|
|
|
5 |
2 |
|
|
|
|
|
|
5 |
OCCUPATIONAL |
Communication & Social |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
|
|
|
|
|
|
5 |
2 |
|
|
|
|
|
|
5 |
3 |
|
|
|
|
|
|
5 |
4 |
|
|
|
|
|
|
5 |
OCCUPATIONAL |
Occupational and/or Vocational |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
|
|
|
|
|
|
5 |
2 |
|
|
|
|
|
|
5 |
3 |
|
|
|
|
|
|
5 |
4 |
|
|
|
|
|
|
5 |
5 |
|
|
|
|
|
|
5 |
6 |
|
|
|
|
|
|
5 |
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü |
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri |
Etkinlik(hafta sayısı) |
Süresi(saat sayısı) |
Toplam İş Yükü |
Ders |
14 |
10 |
140 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme |
0 |
0 |
0 |
Arazi Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Grup Çalışması / Ödevi |
0 |
0 |
0 |
Laboratuvar |
0 |
0 |
0 |
Okuma |
0 |
0 |
0 |
Ödev |
0 |
0 |
0 |
Proje Hazırlama |
0 |
0 |
0 |
Seminer |
0 |
0 |
0 |
Staj |
14 |
1 |
14 |
Teknik Gezi |
0 |
0 |
0 |
Web Tab. Öğrenme |
0 |
0 |
0 |
Uygulama |
0 |
0 |
0 |
Yerinde Uygulama |
0 |
0 |
0 |
Mesleki Faaliyet |
0 |
0 |
0 |
Sosyal Faaliyet |
0 |
0 |
0 |
Tez Hazırlama |
0 |
0 |
0 |
Alan Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Rapor Yazma |
0 |
0 |
0 |
Final Sınavı |
1 |
1 |
1 |
Final Sınavı Hazırlığı |
0 |
0 |
0 |
Ara Sınav |
0 |
0 |
0 |
Ara Sınav Hazırlığı |
0 |
0 |
0 |
Kısa Sınav |
0 |
0 |
0 |
Kısa Sınav Hazırlığı |
0 |
0 |
0 |
TOPLAM |
29 |
0 |
155 |
|
Genel Toplam |
155 |
|
|
Toplam İş Yükü / 25.5 |
6,1 |
|
|
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi |
6,0 |
|