Kodu |
Dersin Adı |
Yarıyıl |
Süresi(T+U) |
Kredisi |
AKTS Kredisi |
DHF526 |
ORTODONTİ KLİNİK EĞİTİM II |
10 |
6 |
3 |
3 |
DERS BİLGİLERİ |
Dersin Öğretim Dili : |
Türkçe |
Dersin Düzeyi |
LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Dersin Türü |
Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli |
- |
Dersin Koordinatörü |
Prof.Dr. MAHİR GÜNDAY |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi |
|
Ders Ön Koşulu |
Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
Amaç: |
İskeletsel, dişsel ve fonksiyonel bozukluklarda ortodontik tedavi yaklaşımları hakkında bilgi sahibi olmak, koruyucu ve önleyici ortodontik tedavileri gerçekleştirmek. |
İçerik: |
Malokluzyonların teşhişi, koruyucu ve önleyici ortodontik tedavilerin gerçekleştirebilmesi, gerekli durumlarda hastayı uzmana yönlendirilebilmesi için yeterli bilginin edinilmesi. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
Öğrenci iskeletsel, dişsel ve fonksiyonel bozuklukları klinik gözlem ile öğrenir, ortodontik model hazırlamayı ve vaka analiz yöntemlerini bilir, vakaya özgü tedavi planlamasını bilir. Temel ortodontik tedavi yöntemlerini açıklar. Ortodontik vaka analizi ve tedavi planlaması yapabilir.Koruyucu ve önleyici ortodontik tedavileri gerçekleştirebilir. Ortodontik maloklüzyonları teşhis eder ve gereken durumda uzmana sevk eder. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
Hafta |
Ön Hazırlık |
Konular |
Yöntem |
1 |
- |
Vaka Tartışması |
Yüzyüze |
2 |
- |
Vaka Tartışması |
Yüzyüze |
3 |
- |
Vaka Tartışması |
Yüzyüze |
4 |
- |
Vaka Tartışması |
Yüzyüze |
5 |
- |
Vaka Tartışması |
Yüzyüze |
6 |
- |
Vaka Tartışması |
Yüzyüze |
7 |
- |
Vaka Tartışması |
Yüzyüze |
8 |
- |
ARA SINAV |
- |
9 |
- |
Vaka Tartışması |
Yüzyüze |
10 |
- |
Vaka Tartışması |
Yüzyüze |
11 |
- |
Vaka Tartışması |
Yüzyüze |
12 |
- |
Vaka Tartışması |
Yüzyüze |
13 |
- |
Vaka Tartışması |
Yüzyüze |
14 |
- |
Vaka Tartışması |
Yüzyüze |
15 |
- |
Vaka Tartışması |
Yüzyüze |
16 |
- |
FİNAL |
- |
17 |
- |
FİNAL |
- |
KAYNAKLAR |
1. Contemporary orthodontics. 3rd Ed.,Proffit,William and Fields, Henry, The Mosby Co.
2. Laura Mitchell, An introduction to Orthodontics (Oxford Medical Publications) (paperback) Oxford University Pres,USA; 2nd Edition (June 7, 2001) ISBN-10:0192631845 ISBN-13:978-0192631848
3. Textbook of Orthodontics. Samir E. Bishara, Saunders Co. ISBN 0-7216-8289-8
4. Orthodontics, 4th Edition - Current Principles and Techniques, Thomas M. Graber, DMD, MSD, PhD, OdontDr, DSc, ScD, MD, FDSRCS(Eng), Robert L. Vanarsdall, Jr., DDS and Katherine W. L. Vig, BDS, MS, FDS(RCS), DOrth ISBN: 0323026214 ISBN-13: 9780323026215 |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi |
Etkinlik Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
Açıklama |
(0) Etkisiz |
(1) En Düşük |
(2) Düşük |
(3) Orta |
(4) İyi |
(5) Çok İyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI
KNOWLEDGE |
Theoretical |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
|
|
|
|
|
|
5 |
2 |
|
|
|
|
|
|
5 |
3 |
|
|
|
|
|
|
5 |
KNOWLEDGE |
Factual |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
|
|
|
|
|
|
5 |
2 |
|
|
|
|
|
|
5 |
SKILLS |
Cognitive |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
|
|
|
|
|
|
5 |
2 |
|
|
|
|
|
|
5 |
SKILLS |
Practical |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
|
|
|
|
|
|
5 |
2 |
|
|
|
|
|
|
5 |
3 |
|
|
|
|
|
|
5 |
4 |
|
|
|
|
|
|
5 |
5 |
|
|
|
|
|
4 |
|
OCCUPATIONAL |
Autonomy & Responsibility |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
|
|
|
|
|
4 |
|
2 |
|
|
|
|
|
4 |
|
3 |
|
|
|
|
|
4 |
|
4 |
|
|
|
|
|
|
5 |
OCCUPATIONAL |
Learning to Learn |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
|
|
|
|
|
|
5 |
2 |
|
|
|
|
|
|
5 |
OCCUPATIONAL |
Communication & Social |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
|
|
|
|
|
4 |
|
2 |
|
|
|
|
|
4 |
|
3 |
|
|
|
|
|
4 |
|
4 |
|
|
|
|
|
|
5 |
OCCUPATIONAL |
Occupational and/or Vocational |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
|
|
|
|
|
|
5 |
2 |
|
|
|
|
|
|
5 |
3 |
|
|
|
|
|
|
5 |
4 |
|
|
|
|
|
4 |
|
5 |
|
|
|
|
|
4 |
|
6 |
|
|
|
|
|
4 |
|
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü |
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri |
Etkinlik(hafta sayısı) |
Süresi(saat sayısı) |
Toplam İş Yükü |
Ders |
0 |
0 |
0 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme |
0 |
0 |
0 |
Arazi Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Grup Çalışması / Ödevi |
0 |
0 |
0 |
Laboratuvar |
0 |
0 |
0 |
Okuma |
0 |
0 |
0 |
Ödev |
0 |
0 |
0 |
Proje Hazırlama |
0 |
0 |
0 |
Seminer |
0 |
0 |
0 |
Staj |
0 |
0 |
0 |
Teknik Gezi |
0 |
0 |
0 |
Web Tab. Öğrenme |
0 |
0 |
0 |
Uygulama |
0 |
0 |
0 |
Yerinde Uygulama |
0 |
0 |
0 |
Mesleki Faaliyet |
0 |
0 |
0 |
Sosyal Faaliyet |
0 |
0 |
0 |
Tez Hazırlama |
0 |
0 |
0 |
Alan Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Rapor Yazma |
0 |
0 |
0 |
Final Sınavı |
0 |
0 |
0 |
Final Sınavı Hazırlığı |
0 |
0 |
0 |
Ara Sınav |
0 |
0 |
0 |
Ara Sınav Hazırlığı |
0 |
0 |
0 |
Kısa Sınav |
0 |
0 |
0 |
Kısa Sınav Hazırlığı |
0 |
0 |
0 |
TOPLAM |
0 |
0 |
0 |
|
Genel Toplam |
0 |
|
|
Toplam İş Yükü / 25.5 |
0 |
|
|
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi |
0,0 |
|