Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
DHF338 | ORAL RADYOLOJİ | 6 | 2 | 2 | 2 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | Türkçe |
Dersin Düzeyi | LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. MAHİR GÜNDAY |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | Bu dersin amacı, radyografik görüntü oluşum prensiplerini, farklı klinik vakalarda başvurulması gereken radyografi tekniklerini öğretmek ve çekilen radyografileri yorumlayabilmelerini sağlamaktır. |
İçerik: | Bu dersin içeriği; x-ışınının özelliklerini, radyasyonun biyolojik etkilerini, radyasyondan korunmayı, röntgen çekim tekniklerini, intraoral ve extraoral radyografi çekim tekniklerini, radyografik kaliteyi, radyografik anatomi |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
X-ışını oluşum mekanizmasını ve X- ışınının fiziksel özelliklerini açıklar. |
Radyasyonun biyolojik etkilerini ve radyasyondan korunma yöntemlerini tanımlar. |
Klinik gereksinimlere göre uygun radyografik metodu seçer, tekniğin uygulanışını ve film banyo işlemini tanımlar. |
Radyografik olarak anatomik yapıları tanır, normal ile anormali ayırt eder. |
Anamnez, intra-oral ve ekstra-oral muayene tekniklerini farklı hasta gruplarına göre seçerek tanımlar. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | Literatür Tarama, Bireysel Araştırma | Oral Diagnoz ve Radyolojiye Giriş | Anlatım, Sunum |
2 | Literatür Tarama, Bireysel Araştırma | Intraoral- Ekstra Oral Muayene I | Anlatım, Sunum |
3 | Literatür Tarama, Bireysel Araştırma | X-Işınlarının Tarihçesi ve Özellikleri | Anlatım, Sunum |
4 | Literatür Tarama, Bireysel Araştırma | Radyasyon Fiziği I | Anlatım, Sunum |
5 | Literatür Tarama, Bireysel Araştırma | Radyasyon Fiziği II | Anlatım, Sunum |
6 | Literatür Tarama, Bireysel Araştırma | Radyasyon Biyolojisi | Anlatım, Sunum |
7 | Literatür Tarama, Bireysel Araştırma | Radyasyon Güvenliği ve Radyasyondan Korunma | Anlatım, Sunum |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Literatür Tarama, Bireysel Araştırma | Projeksiyon Geometrisi I | Anlatım, Sunum |
10 | Literatür Tarama, Bireysel Araştırma | Projeksiyon Geometrisi II | Anlatım, Sunum |
11 | Literatür Tarama, Bireysel Araştırma | Panoramik Görüntüleme ve Ekstraoral Grafiler I | Anlatım, Sunum |
12 | Literatür Tarama, Bireysel Araştırma | Panoramik Görüntüleme ve Ekstraoral Grafiler II | Anlatım, Sunum |
13 | Literatür Tarama, Bireysel Araştırma | Panoramik Röntgende Anatomik Noktalar | Anlatım, Sunum |
14 | Literatür Tarama, Bireysel Araştırma | Vakalar Üzerinden Radyografi Yorumlama | Anlatım, Sunum |
15 | Literatür Tarama, Bireysel Araştırma | Vakalar Üzerinden Radyografi Yorumlama | Anlatım, Sunum |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
White and Pharoah's Oral Radiology - 8th Edition - Elsevier |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
|||
---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Theoretical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
|
4 | |||||
2 |
|
3 | |||||
3 |
|
3 |
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Factual | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
|
3 | |||||
2 |
|
3 |
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Cognitive | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
|
3 | |||||
2 |
|
3 |
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Practical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
|
3 | |||||
2 |
|
3 | |||||
3 |
|
3 | |||||
4 |
|
2 | |||||
5 |
|
3 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Autonomy & Responsibility | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
|
3 | |||||
2 |
|
3 | |||||
3 |
|
3 | |||||
4 |
|
2 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Learning to Learn | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
|
4 | |||||
2 |
|
4 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Communication & Social | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
|
3 | |||||
2 |
|
1 | |||||
3 |
|
3 | |||||
4 |
|
3 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Occupational and/or Vocational | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
|
3 | |||||
2 |
|
3 | |||||
3 |
|
3 | |||||
4 |
|
3 | |||||
5 |
|
3 | |||||
6 |
|
3 |
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 2 | 28 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 12 | 2 | 24 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 28 | 0 | 54 |
Genel Toplam | 54 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 2,1 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 2,0 |