TR EN

TEZE GİRİŞ VE SEMİNER DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
SBE604 TEZE GİRİŞ VE SEMİNER 3 0 0 18

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : Türkçe
Dersin Düzeyi DOKTORA, TYY: + 8.Düzey, EQF-LLL: 8.Düzey, QF-EHEA: 3.Düzey
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Prof.Dr. BÜLENT EŞİYOK
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi Dr.Öğr.Üyesi SERKAN DEMİREL
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Dersin amacı öğrencilere kendi alanlarında kaynak taramayı, araştırma yapmayı ve tez öneri formu hazırlamayı öğretmek ve öğrencilere bilimsel ilkelere göre tez yazma becerisi kazandırmaktır.
İçerik: Dersin içeriği, bilimsel araştırma, kaynak tarama, nicel ve nitel araştırma yöntemleri, dipnot sistemleri ve tez öneri formu hazırlama konularını kapsamaktadır.

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

Tez öneri formu oluşturur
Farklı araştırma teknikleri kullanarak bilimsel makale yazar

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 - Derste işlenecek temel kavramlara, dersin amacı ve içeriğine ilişkin ön bilgi Anlatım, soru-cevap yöntemi
2 Konuyla ilgili makale okuma Bilim ve bilimsel yaklaşım Anlatım, soru-cevap, tartışma yöntemi
3 Konuyla ilgili makale okuma Bilimsel araştırma ve kaynak tarama Anlatım, soru-cevap, tartışma yöntemi
4 Konuyla ilgili makale okuma Araştırma sürecinin temel öğeleri Anlatım, soru-cevap, tartışma yöntemi
5 Konuyla ilgili makale okuma Problem-Araştırma sorusu-Hipotez Anlatım, soru-cevap, tartışma yöntemi
6 Konuyla ilgili makale okuma Metodoloji Anlatım, soru-cevap, tartışma yöntemi
7 Konuyla ilgili makale okuma Nicel ve Nitel Araştırma Teknikleri Anlatım, soru-cevap, tartışma yöntemi
8 - ARA SINAV -
9 Konuyla ilgili makale okuma Anket yöntemi Anlatım, soru-cevap, tartışma yöntemi
10 Konuyla ilgili makale okuma Örnek olay çalışmaları Anlatım, soru-cevap, tartışma yöntemi
11 Konuyla ilgili makale okuma Alıntı ve atıf Anlatım, soru-cevap, tartışma yöntemi
12 Konuyla ilgili makale okuma Bilimsel makale yazımı Anlatım, soru-cevap, tartışma yöntemi
13 Konuyla ilgili makale okuma Bilimsel makale yazımı Anlatım, soru-cevap, tartışma yöntemi
14 - Tez öneri formu hazırlama Anlatım, soru-cevap, tartışma yöntemi
15 - Tez öneri formu hazırlama Anlatım, soru-cevap, tartışma yöntemi
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

Öğrencilerin seçtikleri konuya dair yerli ve uluslararası akademik makale, tez vb. akademik yayınlar ve araştırmalar.

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

KNOWLEDGE
Theoretical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Identifying the theories regarding economics and finance
5
KNOWLEDGE
Factual
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Interpreting the relevance of economics and finance with the other disciplines
5
2
Having knowledge of international economics and finance
4
SKILLS
Cognitive
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Interpreting the contemporary affairs regarding economics and finance
4
SKILLS
Practical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Making economic and financial analyses
3
OCCUPATIONAL
Autonomy & Responsibility
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Doing qualitative and quantitative researches about the issues related to the field
3
2
Using time effectively and efficiently
4
OCCUPATIONAL
Learning to Learn
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Adopting the philosophy of life-long learning
5
OCCUPATIONAL
Communication & Social
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Using Turkish efficiently in written and oral communication in accordance with the rules
5
2
Engaging in economic and financial activities in terms of humanitarian and social aspects
3
OCCUPATIONAL
Occupational and/or Vocational
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Continuous improving of knowledge regarding the structure and characteristics of economic and financial variables
3
2
Understanding the relation among the concepts like growth, investment, inflation, interest rates, unemployment, exchange rate and international trade and interpretation of those.
4

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 3 42
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 14 8 112
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 14 7 98
Ödev 14 6 84
Proje Hazırlama 1 20 20
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 14 5 70
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 1 20 20
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 1 5 5
Ara Sınav 1 1 1
Ara Sınav Hazırlığı 1 5 5
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 76 0 458
Genel Toplam 458
Toplam İş Yükü / 25.5 18
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 18,0