TR EN

DOKTORA YETERLİK DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
SBE605 DOKTORA YETERLİK 5 0 0 30

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : Türkçe
Dersin Düzeyi DOKTORA, TYY: + 8.Düzey, EQF-LLL: 8.Düzey, QF-EHEA: 3.Düzey
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi ÇAĞLA TUĞBERK ARIKER
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Öğrencinin doktora yeterlilik sınavına hazırlanması
İçerik: Öğrencinin doktora eğitimi boyunca aldığı bütün derslerden oluşacak bir yeterlilik sınavına hazırlanması.

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

tez yazma yeterliliğini kazanacaktır
doktora eğitiminde aldığı derslerin açıklamalarını yapabilecektir
doktora eğitiminin genel bir tekrarını yapabilecektir

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 - Sınava Hazırlık -
2 - Sınava Hazırlık -
3 - Sınava Hazırlık -
4 - Sınava Hazırlık -
5 - Sınava Hazırlık -
6 - Sınava Hazırlık -
7 - Sınava Hazırlık -
8 - ARA SINAV -
8 - ARA SINAV -
9 - Sınava Hazırlık -
10 - Sınava Hazırlık -
11 - Sınava Hazırlık -
12 - Sınava Hazırlık -
13 - Sınava Hazırlık -
14 - Sınava Hazırlık -
15 - Sınava Hazırlık -
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

Geliştirilmiş ders kitapları, geçmiş ve güncel bilimsel araştırma yazıları, tezler, raporlar ve tezin araştırma konusuyla ilintili diğer materyaller

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

KNOWLEDGE
Theoretical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
To explain historically and comparatively theconcepts and theories associated with the field of Business Administration.
KNOWLEDGE
Factual
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
To relate concepts and cases in thefield of Business Administration with other fields in Social Sciences
2
To specialize in and to make scientific and interdisciplinary research about the cases in the field.
SKILLS
Cognitive
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
To specialize in concepts, theories and cases of interest and to make forecasts for the future
SKILLS
Practical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
To make literature review for analyzing cases in the field of Business Administration.and touse this information for personal studies.
2
To use the latest technology for making descriptive and exploratory research and touse this information for personal studies.
OCCUPATIONAL
Autonomy & Responsibility
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
To conduct a field-specific studying dividually and to complete it with discipline and responsibility.
2
To assume duties and responsibilities in a teamwork as leader or team member and to fulfil them flawlessly.
OCCUPATIONAL
Learning to Learn
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
To analyze data and findings in the field of Business Administration with respect to cause-effect relations and critical perspective.
2
To identify gaps in the theory and practice of Business Administration and to offer solutions for each.
3
To develop ideas as to how touse the information related to the field of Business Administration in professional life.
OCCUPATIONAL
Communication & Social
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
To convey information related with the field of Business Administration by using effective presentation and communication techniques.
2
To use field-specific information for creation of various projects, activities and social responsibility programmes.
3
To conduct literature review, follow there cent developments and produce written and oral works in a foreign language
OCCUPATIONAL
Occupational and/or Vocational
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
To respect social, cultural, scientific and ethical norms and values in the processing and dissemination of data
2
To follow latest developments in the field and direct personal studies accordingly within the framework of the lifelong learning principle.

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 5 70
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 0 0 0
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 0 0 0
Ödev 0 0 0
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 2 2
Final Sınavı Hazırlığı 1 690 690
Ara Sınav 0 0 0
Ara Sınav Hazırlığı 0 0 0
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 16 0 762
Genel Toplam 762
Toplam İş Yükü / 25.5 29,9
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 30,0