TR EN

DOKTORA TEZİ DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
SBE600IV DOKTORA TEZİ 15 0 0 30

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : Türkçe
Dersin Düzeyi DOKTORA, TYY: + 8.Düzey, EQF-LLL: 8.Düzey, QF-EHEA: 3.Düzey
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi ÇAĞLA TUĞBERK ARIKER
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Doktara tezi SBE601, SBE602 ve SBE603 koduyla, programın son 3 (üç) sömestrinde alınan ve her biri 30 ECTS kredili olan araştırma çalışmasıdır. Doktora tezinin amacı öğrencilerin alandaki problem ve zorlukları lisans ve yüksek lisans ve doktora eğitimlerinde edindikleri sistematik teori ve araştırma yöntemlerini uygulayarak, tanımlama ve açıklama konusundaki yeteneklerini geliştirme ve gösterme olanağı sağlamak ve doktora programının sonunda uzmanlık gerektiren görevleri bağımsız olarak sürdürmelerini olanaklı kılmaktır.
İçerik: Tez çalışması şu aşamaları içerir. (1) ilgilenilen konunun tanımlanması ve konuya alışma şeklinde nitelenebilecek inceleme aşaması, data toplama ve işleme ve tez konusunun haklı çıkarılması. Bu süreç, amacı, sınırlılıkları tanımlamayı, çözülecek problem(ler)i ya da elde edilmesi beklenen gelişme(ler)i içerir. (2) öğrencinin toplanan bilginin neyi gösterdiğini ve tezin genel amaçları doğrultusunda bu bilginin neyle ilgili olduğunu dikkate aldığı planlama aşaması. Bu aşama, yapılan literatür taraması sonucunda tez konusuyla ilgili olduğu görülen teorik çerçevenin sunumunu, data toplama ve teoriyi tezin konusuyla bağlantılı hale getirmeye yönelik prosedürleri ve tezin düzgün gelişmesi ve uygulanması için kullanılacak yöntem ve teknikleri içerir. (3) tezi geliştirme işlemlerinin plan ve gelişme süreçlerinin değerlendirilip gözetilmesinin de dikkate alınarak sürdürüldüğü uygulama aşaması, (4) düşünme ve sonuç çıkarmayı içeren değerlendirme aşaması, (5) tezin yazıldığı, düzeltildiği, sunulduğu ve savunulduğu yayın aşaması.

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

Uzmanlık için gereken teorik ve olgusal bilgiyi kavrar ve sistematik olarak entegre eder.
Çalışma alanının diğer disiplinlerle içine girdiği disiplinlerarası etkileşimi kavrar.
Teori ve yöntemlerde bilimsel sorunlar oluşturur, çözümler ve/veya ölçer.
İlgili literatürü kavrar ve tez çalışmasıyla ilişkilendirir.
Sorunları formüle eder, ileri düzeydeki görevleri belirlenen zaman içinde planlar ve uygular.
Tez sonuçlarını tartışma, bu sonuçları yazılı, sözlü ve görsel teknikleri kullanarak ve açıklıkla sunabilme yeteneklerini sergiler.

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 - İnceleme aşaması -
2 - İnceleme aşaması -
3 - İnceleme aşaması -
4 - İnceleme aşaması -
5 - İnceleme aşaması -
6 - İnceleme aşaması -
7 - Rapor sunma ve/veya bölüm içi seminer verme, yorum alma ve uygulama aşamasını gözden geçirme -
8 - ARA SINAV -
9 - İnceleme aşaması -
10 - İnceleme aşaması -
11 - İnceleme aşaması -
12 - İnceleme aşaması -
13 - İnceleme aşaması -
14 - İnceleme aşaması -
15 - Rapor sunma ve/veya bölüm içi seminer verme, yorum alma ve uygulama aşamasını gözden geçirme -
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

Geliştirilmiş ders kitapları, geçmiş ve güncel bilimsel araştırma yazıları, tezler, raporlar ve tezin araştırma konusuyla ilintili diğer materyaller

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

KNOWLEDGE
Theoretical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
To explain historically and comparatively theconcepts and theories associated with the field of Business Administration.
5
KNOWLEDGE
Factual
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
To relate concepts and cases in thefield of Business Administration with other fields in Social Sciences
5
2
To specialize in and to make scientific and interdisciplinary research about the cases in the field.
5
SKILLS
Cognitive
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
To specialize in concepts, theories and cases of interest and to make forecasts for the future
5
SKILLS
Practical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
To make literature review for analyzing cases in the field of Business Administration.and touse this information for personal studies.
5
2
To use the latest technology for making descriptive and exploratory research and touse this information for personal studies.
5
OCCUPATIONAL
Autonomy & Responsibility
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
To conduct a field-specific studying dividually and to complete it with discipline and responsibility.
5
2
To assume duties and responsibilities in a teamwork as leader or team member and to fulfil them flawlessly.
5
OCCUPATIONAL
Learning to Learn
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
To analyze data and findings in the field of Business Administration with respect to cause-effect relations and critical perspective.
5
2
To identify gaps in the theory and practice of Business Administration and to offer solutions for each.
5
3
To develop ideas as to how touse the information related to the field of Business Administration in professional life.
5
OCCUPATIONAL
Communication & Social
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
To convey information related with the field of Business Administration by using effective presentation and communication techniques.
5
2
To use field-specific information for creation of various projects, activities and social responsibility programmes.
5
3
To conduct literature review, follow there cent developments and produce written and oral works in a foreign language
5
OCCUPATIONAL
Occupational and/or Vocational
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
To respect social, cultural, scientific and ethical norms and values in the processing and dissemination of data
5
2
To follow latest developments in the field and direct personal studies accordingly within the framework of the lifelong learning principle.
5

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 0 0 0
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 0 0 0
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 14 30 420
Ödev 0 0 0
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 1 100 100
Alan Çalışması 1 245 245
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 0 0 0
Final Sınavı Hazırlığı 0 0 0
Ara Sınav 0 0 0
Ara Sınav Hazırlığı 0 0 0
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 16 0 765
Genel Toplam 765
Toplam İş Yükü / 25.5 30
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 30,0