Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
LEE590 | BİLİMSEL ARAŞTIRMA TEKNİKLERİ VE YAYIN ETİĞİ | 1 | 3 | 3 | 6 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | Türkçe |
Dersin Düzeyi | YÜKSEK LİSANS, TYY: + 7.Düzey, EQF-LLL: 7.Düzey, QF-EHEA: 2.Düzey |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi BÜLENT TANSEL |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | Öğrencilere kendi alanlarında akademik araştırmaları uluslararası bilimsel standartlarda yürütebilmelerini sağlayacak temel ilkeleri öğretmek. Öğrencilerin araştırma konusuna uygun olarak doğru veri toplama ve analiz yöntemlerini seçebilmesini sağlamak. Öğrencilerin bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak ve etik değerleri gözeterek, araştırma yapma beceri ve yetkinliğine sahip olmasını sağlamak. Öğrencilere bilimsel makale ve tez yazma kabiliyeti kazandırmak. |
İçerik: | Bilim felsefesi ve metodolojisinin temel kavramlarının araştırılması, veri türlerinin çeşitli açılardan karşılaştırılması, veri toplama ve çözümleme yöntemlerinin örneklendirilmesi yapılır. Akademik kaynakları etkili kullanma ve araştırma sonuçlarını doğru aktarma becerilerinin edinilmesini sağlanır. Bilim, kuram ve araştırma ilişkisi, bilimsel araştırmanın tasarım ve gerçekleştirilmesinden raporlaştırılmasına dair süreçlerin nasıl gerçekleştirildiği üzerinde durulur. Bilimsel makale ve tez yazımı ve bu esnada uyulacak etik kurallar ele alınır. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
Öğrenci araştırma yöntemlerini ve bilimsel araştırmanın temel ilkelerini bilir. Öğrenci bilimsel yöntem ve araştırma sürecinin temel kavram ve sorunlarını tartışır. Öğrenci hangi konuyu hangi araştırma yöntemi ile ele alması gerektiğine karar verir. Öğrenci akademik bağlamda bilimsel araştırma önerisi sunmak ve elde edilen sonuçları yayınlamak için gerekli yazım formatını uygular. Öğrenci nicel ve nitel araştırma yöntemlerini karşılaştırır. Öğrenci araştırmada etiğin önemini açıklar. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | Okuma | Temel Kavramlar: Bilim, Bilimsel Araştırma Felsefesi | Okuma ve Yazma |
2 | Okuma | Araştırma Yöntemlerine Giriş, Akademik Yazına Bakış | Okuma ve Yazma |
3 | Okuma | Tez Yazım Kuralları | Okuma ve Yazma |
4 | Okuma | Bilimsel Araştırma Süreçleri: Araştırma Konusunun Belirlenmesi, Araştırma Probleminin Tanımlanması | Okuma ve Yazma |
5 | Okuma | Araştırmanın Yöntem ve Modelinin Belirlenmesi | Okuma ve Yazma |
6 | Okuma | Araştırma Evreninin ve Örnekleminin Belirlenmesi, Hipotezler ve Amaçlar | Okuma ve Yazma |
7 | Okuma | Bilimsel Veri Toplama: Literatür Araştırması | Okuma ve Yazma |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Okuma | Veri Toplama Yöntem ve Araçları | Okuma ve Yazma |
10 | Okuma | Nitel Verilerde Kullanılan Yöntem ve Araçlar | Okuma ve Yazma |
11 | Okuma | Nicel Verilerde Kullanılan Yöntem ve Araçlar | Okuma ve Yazma |
12 | Okuma | Verilerin Analizi | Okuma ve Yazma |
13 | Okuma | Araştırmanın Raporlaştırılması: Metin İçi ve Sonu Kaynakça Gösterimi, Özet, Tablo ve Şekiller | Okuma ve Yazma |
14 | Okuma | Bilimsel Araştırmada Etik Kuramları, Yayın Etiği | Okuma ve Yazma |
15 | Okuma | Bilimsel Araştırmada Etik Kuramları, Yayın Etiği | Okuma ve Yazma |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
Karasar, N. (2021). Bilimsel Araştırma Yöntemi Kavramlar İlkeler Teknikler. Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık. Tan, W. (2017). |
Research Methods A Practical Guide for Students and Researchers. Second Edition, World Scientific. Walliman, N. (2021). |
Research Methods The Basics. 3rd Edition, Routledge. Almutairi, A. O. (2017). |
Scientific Research Methods. International Institute for Science, Technology & Education. |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
|||
---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Theoretical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
To be able to perceive and evaluate social matters in the field of addiction psychology at national and universal level,
|
||||||
2 |
Identifies problems in the field of Addiction Psychology and find solutions
|
||||||
3 |
Recognizes the theoretical knowledge concerning addiction psychology and its related issues.
|
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Factual | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Evaluates theories on addiction psychology.
|
||||||
2 |
Distinguishes between normal and abnormal behavior in the field of addiction psychology.
|
||||||
3 |
Conducts scientific research on addicition psychology and prepares report.
|
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Cognitive | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
The discipline of addiction psychology related concepts, ideas and data, social science research methods for examining and evaluating.
|
||||||
2 |
To be able to do researches and to improve a method about the psychologyl problems and produce solutions.
|
||||||
3 |
Analyze the scientific knowledge acquired in the field of psychology using scientific sources.
|
||||||
4 |
The relationship between addiction psychology and other social sciences are predicting.
|
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Practical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Evaluate the necessary measurement and assessment tools for the psychological evaluation in the field of addiction psychology.
|
||||||
2 |
Carry out various experiments in the field of addiction psychology.
|
||||||
3 |
Use psychological tests.
|
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Autonomy & Responsibility | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Ability to work independently and team work.
|
||||||
2 |
Undertakes studies related to the field.
|
||||||
3 |
In all his work related to the field of psychology, scientific and ethical acts.
|
||||||
4 |
As a psychologist becomes a model society.
|
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Learning to Learn | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Establishes a relationship between Addiction Psychology and other social sciences areas.
|
||||||
2 |
Following developments in the field of addiction psychology.
|
||||||
3 |
Scientifically analyzes human behavior.
|
||||||
4 |
Monitors new developments in the field of addiction psychology.
|
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Communication & Social | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
To solve problems related to the field of addiction psychology establishes the necessary communication to solve problems related to the field of psychology establishes the necessary communication.
|
||||||
2 |
Issues related to the field of addiction psychology would notice the effects of the national and universal.
|
||||||
3 |
Use significant programs as SPSS and to have knowledge of a foreign language at a level of being able to follow and use the knowledge in the field of psychology and to communicate with the other colleagues.
|
||||||
4 |
To train people who have ethics of the Addiction Psychology.
|
||||||
5 |
Related to the field of addiction psychology is willing to take part in social projects.
|
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Occupational and/or Vocational | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
In this respect the basic expectations of their own discipline as well as adequate levels of foreign language and computer to be equipped with the knowledge.
|
||||||
2 |
Organize and manage the activities within the field of addiction psychology.
|
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 3 | 42 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 12 | 4 | 48 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 12 | 4 | 48 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 1 | 7 | 7 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav Hazırlığı | 1 | 5 | 5 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 42 | 0 | 152 |
Genel Toplam | 152 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 6 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 6,0 |