Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
SBE504 | TEZE GİRİŞ VE SEMİNER | 3 | 0 | 0 | 18 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | Türkçe |
Dersin Düzeyi | YÜKSEK LİSANS, TYY: + 7.Düzey, EQF-LLL: 7.Düzey, QF-EHEA: 2.Düzey |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi BÜLENT TANSEL |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | Dr.Öğr.Üyesi MEHMET OSMAN KURTKAN KAPICIOĞLU |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | Bu dersin sonunda öğrencilerin; bilimsel güvenilirlik ilkesini benimseyerek, araştırma yapabilecek kapasiteye gelmesi ve bir tez önerisi ortaya koyması amaçlanmaktadır. |
İçerik: | Bu dersin içeriğini; konu ve tez adı belirleme yöntemleri, tez tasarımı ve içindekiler sayfası oluşturma, önsöz, giriş, amaç, önem ve eklerin yazılması, kuramsal ve kavramsal çerçevenin yazılması, kapsam ve sınırların, evren ve örneklemin yazılmasıyla ilgili kurallar, bağımlı, bağımsız değişken ve hipotezlerin yazılması, veri toplama tekniği ve zamanlamanın yazılması, bulgular ve Sonuç kısmının yazılması, kaynak göstermeyle ilgili kurallar, tez çalışmaları üzerinden uygulama konuları oluşturmaktadır. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
Tez yazmaya ilişkin teorik bilgisini geliştirir. |
Bir tez yazarken dikkat edilmesi gereken biçimsel kuralları dikkate alır. |
Araştırma yöntemlerine ilişkin edindiği bilgi aracılığıyla yazacağı tezin yöntemini tasarlayabilir. |
Bu dersten edindiği teorik ve uygulamalı bilgi aracılığıyla bir tez önerisi yazabilir. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | Ders İzlencesinin tanıtılması ve giriş | Genel konu ve tez adı belirleme yöntemleri | Anlatım, soru-cevap, tartışma, uygulama |
2 | Kaynak okuma | Tez tasarımı ve içindekiler sayfası oluşturma | Anlatım, soru-cevap, tartışma, uygulama |
3 | Kaynak okuma | Önsöz, giriş, amaç, önem ve eklerin yazılması | Anlatım, soru-cevap, tartışma, uygulama |
4 | Kaynak okuma | Kuramsal ve kavramsal çerçevenin yazılması | Anlatım, soru-cevap, tartışma, uygulama |
5 | Kaynak okuma | Kapsam ve sınırların, evren ve örneklemin yazılmasıyla ilgili kurallar | Anlatım, soru-cevap, tartışma, uygulama |
6 | Kaynak okuma | Araştırma sorularının yazılması | Anlatım, soru-cevap, tartışma, uygulama |
7 | Kaynak okuma | Veri toplama tekniği ve zamanlamanın yazılması | Anlatım, soru-cevap, tartışma, uygulama |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Kaynak okuma | Bulgular ve Sonuç kısmının yazılması | Anlatım, soru-cevap, tartışma, uygulama |
10 | Kaynak okuma | Kaynak göstermeyle ilgili kurallar | Anlatım, soru-cevap, tartışma, uygulama |
11 | Kaynak okuma | Kaynak göstermeyle ilgili kurallar | Anlatım, soru-cevap, tartışma, uygulama |
12 | Kaynak okuma | Tez çalışmaları üzerinden uygulama | Anlatım, soru-cevap, tartışma, uygulama |
13 | Kaynak okuma | Tez çalışmaları üzerinden uygulama | Anlatım, soru-cevap, tartışma, uygulama |
14 | Kaynak okuma | Tez çalışmaları üzerinden uygulama | Anlatım, soru-cevap, tartışma, uygulama |
15 | Kaynak okuma | Tez çalışmaları üzerinden uygulama | Anlatım, soru-cevap, tartışma, uygulama |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
Altunişik, R., Coşkun, R., Bayraktaroğlu, S., & Yildirim, E. (2005). Sosyal bilimlerde araştırma yöntemleri. Sakarya Kitabevi, Adapazarı. |
Berg, B. L., & Lune, H. (2015). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. Eğitim Yayınevi. |
Taylor, S. J., Bogdan, R., & DeVault, M. (2015). Introduction to qualitative research methods: A guidebook and resource. John Wiley & Sons. |
BECKER, H. (2013). Sosyal Bilimcilerin Yazma Çilesi-Yazımın Sosyal Organizasyonu Kuramı-,(Çev: Şerife Güneş). Ankara: Heretik. |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
|||
---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Theoretical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
To be able to perceive and evaluate social matters in the field of addiction psychology at national and universal level,
|
||||||
2 |
Identifies problems in the field of Addiction Psychology and find solutions
|
||||||
3 |
Recognizes the theoretical knowledge concerning addiction psychology and its related issues.
|
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Factual | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Evaluates theories on addiction psychology.
|
||||||
2 |
Distinguishes between normal and abnormal behavior in the field of addiction psychology.
|
||||||
3 |
Conducts scientific research on addicition psychology and prepares report.
|
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Cognitive | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
The discipline of addiction psychology related concepts, ideas and data, social science research methods for examining and evaluating.
|
||||||
2 |
To be able to do researches and to improve a method about the psychologyl problems and produce solutions.
|
||||||
3 |
Analyze the scientific knowledge acquired in the field of psychology using scientific sources.
|
||||||
4 |
The relationship between addiction psychology and other social sciences are predicting.
|
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Practical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Evaluate the necessary measurement and assessment tools for the psychological evaluation in the field of addiction psychology.
|
||||||
2 |
Carry out various experiments in the field of addiction psychology.
|
||||||
3 |
Use psychological tests.
|
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Autonomy & Responsibility | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Ability to work independently and team work.
|
||||||
2 |
Undertakes studies related to the field.
|
||||||
3 |
In all his work related to the field of psychology, scientific and ethical acts.
|
||||||
4 |
As a psychologist becomes a model society.
|
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Learning to Learn | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Establishes a relationship between Addiction Psychology and other social sciences areas.
|
||||||
2 |
Following developments in the field of addiction psychology.
|
||||||
3 |
Scientifically analyzes human behavior.
|
||||||
4 |
Monitors new developments in the field of addiction psychology.
|
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Communication & Social | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
To solve problems related to the field of addiction psychology establishes the necessary communication to solve problems related to the field of psychology establishes the necessary communication.
|
||||||
2 |
Issues related to the field of addiction psychology would notice the effects of the national and universal.
|
||||||
3 |
Use significant programs as SPSS and to have knowledge of a foreign language at a level of being able to follow and use the knowledge in the field of psychology and to communicate with the other colleagues.
|
||||||
4 |
To train people who have ethics of the Addiction Psychology.
|
||||||
5 |
Related to the field of addiction psychology is willing to take part in social projects.
|
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Occupational and/or Vocational | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
In this respect the basic expectations of their own discipline as well as adequate levels of foreign language and computer to be equipped with the knowledge.
|
||||||
2 |
Organize and manage the activities within the field of addiction psychology.
|
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 10 | 140 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 12 | 12 | 144 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 12 | 12 | 144 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 1 | 14 | 14 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav Hazırlığı | 1 | 10 | 10 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 42 | 0 | 454 |
Genel Toplam | 454 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 17,8 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 18,0 |