Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
SBE510 | DÖNEM PROJESİ | 3 | 0 | 0 | 2 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | Türkçe |
Dersin Düzeyi | YÜKSEK LİSANS, TYY: + 7.Düzey, EQF-LLL: 7.Düzey, QF-EHEA: 2.Düzey |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. BÜLENT EŞİYOK |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | Dersin amacı; öğrencilerin belirlenen bir konuda detaylı literatür araştırması ve laboratuvarda deneysel çalışma ile alanında eğitim aldığı tüm bilgileri kullanmalarını sağlamaktır. |
İçerik: | Dersin içeriği; bölüm tarafından onaylanan bir konuda derinlemesine literatür ve pazar araştırması ile birlikte laboratuvarda deneysel çalışma yürütmek ya da halihazırda yürütülen projeye katılmak; dönem sonunda bir final raporu ile bulguları tartışmak ve önerilerde bulunarak probleme çözüm ve yeni yaklaşımlar getirmektir. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
Problemlere çözüm alternatifleri geliştirir. |
Literatür taraması yaparak çözüme katkı sağlayan bilgileri sentez eder. |
Projenin baştan sona kavramsal tasarımını yapar. |
Standartlara uygun rapor veya tez hazırlar. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | - | Proje konusunun belirlenmesi için genel literatür taraması ve beyin fırtınası yapımı | Anlatım, Soru Cevap, İnceleme Yöntemi |
2 | Konu ile ilgili kitap bölümü okuma | Proje konusunun belirlenmesi ve proje teklif raporunun sunulması | Anlatım, Soru Cevap, İnceleme Yöntemi |
3 | Konu ile ilgili kitap bölümü okuma | Sunulan rapora göre proje konusunun kesinleştirilmesi | Anlatım, Soru Cevap, İnceleme Yöntemi |
4 | Literatür tarama | İlgili konuda literatür taraması | Anlatım, Soru Cevap, İnceleme Yöntemi |
5 | Literatür tarama | İlgili konuda literatür taraması sonucu deneysel tasarımın ve deneysel prosedürün belirlenmesi | Anlatım, Soru Cevap, İnceleme Yöntemi |
6 | Literatür tarama | Çalışmaların yürütülmesi | Anlatım, Soru Cevap, İnceleme Yöntemi |
7 | Literatür tarama | Verilerin değerlendirilmesi | Anlatım, Soru Cevap, İnceleme Yöntemi |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Konu ile ilgili kitap bölümü okuma ve video izleme | Proje ilerleme raporu, ara değerlendirme | Anlatım, Soru Cevap, İnceleme Yöntemi |
10 | Literatür tarama | Projede oluşabilecek eksiklerin saptanması ve olası önlemlerin belirlenmesi, veriler ışığında yeni tasarımların yapılması | Anlatım, Soru Cevap, İnceleme Yöntemi |
11 | Literatür taraması ve sunum hazırlama | Probleme yönelik hesaplama, simülasyon yapılmaya başlanması | Anlatım, Soru Cevap, İnceleme Yöntemi |
12 | Görsel-yazılı literatür tarama ve video izleme | Problemle ilgili çözümlerin olgunlaştırılması | Anlatım, Soru Cevap, İnceleme, Tartışma Yöntemi |
13 | Konu ile ilgili kitap bölümü okuma | Gerekli hesaplamaların yapılması, teknik rapor yazımı | Anlatım, Soru Cevap, İnceleme, Tartışma Yöntemi |
14 | Görsel-yazılı literatür tarama ve video izleme | Yapılan araştırma ve simulasyonlara dayanarak sistem bileşenleri ile birlikte kavramsal tasarımı sonuçlandırmak | Anlatım, Soru Cevap, İnceleme, Tartışma Yöntemi |
15 | Proje hazırlama | Proje kavramsal tasarım raporu ve sunumu | Anlatım, Soru Cevap, İnceleme Yöntemi |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
Dönem Projesi |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
|||
---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Theoretical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Summarizing the basic and advanced topics regarding economics and finance
|
5 | |||||
2 |
Identifying the theories regarding economics and finance
|
5 | |||||
3 |
Having knowledge of international economics and finance
|
4 |
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Factual | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Interpreting the relevance of economics and finance with the other disciplines
|
4 |
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Cognitive | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Interpreting the contemporary affairs regarding economics and finance
|
5 | |||||
2 |
Expressing opinion about national and international economy politics
|
4 |
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Practical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Making economic and financial analyses
|
3 | |||||
2 |
Preparing files for economics and finance
|
3 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Autonomy & Responsibility | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Searching efficiently the literature related to the field
|
5 | |||||
2 |
Doing qualitative and quantitative researches about the issues related to the field
|
4 | |||||
3 |
Recognizing data collecting procedures.
|
4 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Learning to Learn | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Recognizing the new and practical approaches regarding the field of economics and finance
|
4 | |||||
2 |
Adopting the philosophy of life-long learning
|
5 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Communication & Social | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Using Turkish efficiently in written and oral communication in accordance with the rules
|
5 | |||||
2 |
Comprehending the effects of economic and financial phenomena on society.
|
4 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Occupational and/or Vocational | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Continuous improving of knowledge regarding the structure and characteristics of microeconomic variables
|
3 | |||||
2 |
Understanding the relation among the concepts like growth, investment, inflation, interest rates, unemployment, exchange rate and international trade and interpretation of those.
|
4 |
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 14 | 196 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 14 | 7 | 98 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 3 | 3 | 9 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 5 | 8 | 40 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 8 | 5 | 40 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 45 | 0 | 384 |
Genel Toplam | 384 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 15,1 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 15,0 |