Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
ESS504 | INTRODUCTION TO THESIS AND SEMINAR | 3 | 0 | 0 | 18 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | İngilizce |
Dersin Düzeyi | YÜKSEK LİSANS, TYY: + 7.Düzey, EQF-LLL: 7.Düzey, QF-EHEA: 2.Düzey |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. BÜLENT EŞİYOK |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | Dr.Öğr.Üyesi IFEDOLAPO OLABISI OLANIPEKUN |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | Bu dersin sonunda öğrencilerin; bilimsel güvenilirlik ilkesini benimseyerek, araştırma yapabilecek kapasiteye gelmesi ve bir tez önerisi ortaya koyması amaçlanmaktadır. |
İçerik: | Bu dersin içeriğini; konu ve tez adı belirleme yöntemleri, tez tasarımı ve içindekiler sayfası oluşturma, önsöz, giriş, amaç, önem ve eklerin yazılması, kuramsal ve kavramsal çerçevenin yazılması, kapsam ve sınırların, evren ve örneklemin yazılmasıyla ilgili kurallar, bağımlı, bağımsız değişken ve hipotezlerin yazılması, veri toplama tekniği ve zamanlamanın yazılması, bulgular ve Sonuç kısmının yazılması, kaynak göstermeyle ilgili kurallar, tez çalışmaları üzerinden uygulama konuları oluşturmaktadır. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
Tez yazmaya ilişkin teorik bilgisini geliştirir. |
Bir tez yazarken dikkat edilmesi gereken biçimsel kuralları dikkate alır. |
Araştırma yöntemlerine ilişkin edindiği bilgi aracılığıyla yazacağı tezin yöntemini tasarlar. |
Bu dersten edindiği teorik ve uygulamalı bilgi aracılığıyla bir tez önerisi yazar. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | Kaynak Okuma | Genel konu ve tez adı belirleme yöntemleri | Anlatım, soru-cevap, tartışma, uygulama |
2 | Kaynak Okuma | Tez tasarımı ve içindekiler sayfası oluşturma | Anlatım, soru-cevap, tartışma, uygulama |
3 | Kaynak Okuma | Önsöz, giriş, amaç, önem ve eklerin yazılması | Anlatım, soru-cevap, tartışma, uygulama |
4 | Kaynak Okuma | Kuramsal ve kavramsal çerçevenin yazılması | Anlatım, soru-cevap, tartışma, uygulama |
5 | Kaynak Okuma | Kapsam ve sınırların, evren ve örneklemin yazılmasıyla ilgili kurallar | Anlatım, soru-cevap, tartışma, uygulama |
6 | Kaynak Okuma | Bağımlı, bağımsız değişken ve hipotezlerin yazılması | Anlatım, soru-cevap, tartışma, uygulama |
7 | Kaynak Okuma | Veri toplama tekniği ve zamanlamanın yazılması | Anlatım, soru-cevap, tartışma, uygulama |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Kaynak Okuma | Bulgular ve Sonuç kısmının yazılması | Anlatım, soru-cevap, tartışma, uygulama |
10 | Kaynak Okuma | Kaynak göstermeyle ilgili kurallar | Anlatım, soru-cevap, tartışma, uygulama |
11 | Kaynak Okuma | Kaynak göstermeyle ilgili kurallar | Anlatım, soru-cevap, tartışma, uygulama |
12 | Kaynak Okuma | Tez çalışmaları üzerinden uygulama | Anlatım, soru-cevap, tartışma, uygulama |
13 | Kaynak Okuma | Tez çalışmaları üzerinden uygulama | Anlatım, soru-cevap, tartışma, uygulama |
14 | Kaynak Okuma | Tez çalışmaları üzerinden uygulama | Anlatım, soru-cevap, tartışma, uygulama |
15 | Kaynak Okuma | Tez çalışmaları üzerinden uygulama | Anlatım, soru-cevap, tartışma, uygulama |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
Altunişik, R., Coşkun, R., Bayraktaroğlu, S., & Yildirim, E. (2005). Sosyal bilimlerde araştırma yöntemleri. Sakarya Publication, Adapazarı. |
Berg, B. L., & Lune, H. (2015). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. Eğitim Publication. |
Taylor, S. J., Bogdan, R., & DeVault, M. (2015). Introduction to qualitative research methods: A guidebook and resource. John Wiley & Sons. |
BECKER, H. (2013). Sosyal Bilimcilerin Yazma Çilesi-Yazımın Sosyal Organizasyonu Kuramı-,(Çev: Şerife Güneş). Ankara: Heretik. |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
|||
---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Theoretical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Summarizing the basic and advanced topics regarding economics and finance
|
5 | |||||
2 |
Identifying the theories regarding economics and finance
|
5 | |||||
3 |
Having knowledge of international economics and finance
|
5 |
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Factual | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Interpreting the relevance of economics and finance with the other disciplines
|
0 |
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Cognitive | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Interpreting the contemporary affairs regarding economics and finance
|
4 | |||||
2 |
Expressing opinion about national and international economy politics
|
4 |
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Practical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Making economic and financial analyses
|
3 | |||||
2 |
Preparing files for economics and finance
|
2 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Autonomy & Responsibility | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Searching efficiently the literature related to the field
|
4 | |||||
2 |
Doing qualitative and quantitative researches about the issues related to the field
|
4 | |||||
3 |
Recognizing data collecting procedures.
|
4 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Learning to Learn | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Recognizing the new and practical approaches regarding the field of economics and finance
|
4 | |||||
2 |
Adopting the philosophy of life-long learning
|
5 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Communication & Social | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Using Turkish efficiently in written and oral communication in accordance with the rules
|
5 | |||||
2 |
Comprehending the effects of economic and financial phenomena on society.
|
4 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Occupational and/or Vocational | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Continuous improving of knowledge regarding the structure and characteristics of microeconomic variables
|
4 | |||||
2 |
Understanding the relation among the concepts like growth, investment, inflation, interest rates, unemployment, exchange rate and international trade and interpretation of those.
|
4 |
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 10 | 140 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 12 | 12 | 144 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 12 | 12 | 144 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 1 | 14 | 14 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav Hazırlığı | 1 | 10 | 10 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 42 | 0 | 454 |
Genel Toplam | 454 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 17,8 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 18,0 |