TR EN

TEZ-II DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
SBE511 TEZ-II 7 0 0 30

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : Türkçe
Dersin Düzeyi YÜKSEK LİSANS, TYY: + 7.Düzey, EQF-LLL: 7.Düzey, QF-EHEA: 2.Düzey
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. SARP BAĞCAN
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Alandaki problem ve zorlukları lisans ve yüksek lisans eğitimlerinde edinilen sistematik teori ve araştırma yöntemlerini uygulayarak, tanımlama ve açıklama konusundaki yeteneklerini geliştirme ve gösterme olanağına ve master programının sonunda uzmanlık gerektiren görevleri bağımsız olarak sürdürmeye ilişkin bilgi ve becerilerin kazandırılması amaçlanmaktadır.
İçerik: Tez çalışması aşamaları; ilgilenilen konunun tanımlanması ve konuya alışma şeklinde nitelenebilecek inceleme aşaması, data toplama ve işleme ve tez konusunun haklı çıkarılması, sınırlılıkları tanımlama, çözülecek problem(ler) ya da elde edilmesi beklenen gelişme(ler), toplanan bilginin neyi gösterdiği, tezin genel amaçları doğrultusunda bu bilginin neyle ilgili olduğunun dikkate alındığı planlama aşaması, tez konusuyla ilgili olduğu görülen teorik çerçevenin sunumunu, data toplama ve teoriyi tezin konusuyla bağlantılı hale getirmeye yönelik prosedürler, tezin gelişmesi ve uygulanması için kullanılacak yöntem ve teknikler, tezi geliştirme işlemlerinin plan ve gelişme süreçlerinin değerlendirilip gözetilmesinin de dikkate alınarak sürdürüldüğü uygulama aşaması, düşünme ve sonuç çıkarmayı içeren değerlendirme aşaması, tezin yazıldığı, düzeltildiği, sunulduğu ve savunulduğu yayın aşaması.

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

Uzmanlık için gereken teorik ve olgusal bilgiyi sistematik olarak entegre eder.
Çalışma alanının diğer disiplinlerle içine girdiği disiplinlerarası etkileşimi kavrar.
Teori ve yöntemlerde bilimsel sorunları açıklar.
İlgili literatürü tez çalışmasıyla ilişkilendirir.
Sorunları formüle ederek ileri düzeydeki görevleri belirlenen zaman içinde uygular.
Tez sonuçlarını yazılı, sözlü ve görsel tekniklerini açıklar.

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 Literatür tarama, Bireysel araştırma İnceleme aşaması Anlatım
2 Literatür tarama, Bireysel araştırma İnceleme aşaması Anlatım
3 Literatür tarama, Bireysel araştırma İnceleme aşaması Anlatım
4 Literatür tarama Planlama aşaması Anlatım
5 Literatür tarama Planlama aşaması Anlatım
6 Literatür tarama Rapor sunma ve/veya bölüm içi seminer verme, yorum alma ve inceleme aşamasını gözden geçirme Anlatım, Tartışma
7 Literatür tarama Planlama aşaması Anlatım
8 - ARA SINAV -
9 Literatür tarama Planlama aşaması Anlatım
10 Literatür tarama Uygulama aşaması Anlatım
11 Literatür tarama Uygulama aşaması Anlatım
12 Literatür tarama Değerlendirme aşaması Anlatım, Tartışma
13 Literatür tarama Değerlendirme aşaması Anlatım, Tartışma
14 Literatür tarama Yayın aşaması: Yazma ve düzeltme Anlatım, Tartışma
15 Literatür tarama Yayın aşaması: Tez bitimi ve sunumu Anlatım, Tartışma
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

Martin F. and Clark J.G.(2003) Introduction to Audiology, Allyn&Bacon.
Katz J.(2002) Handbook of Clinical Audiology, Lippincott Williams&Wilkins.
Roeser RJ, Valente M, Hosford-Dunn, H.(2000) Audiology Diagnosis, Thieme.

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

KNOWLEDGE
Theoretical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
To be able to critically discuss and interpret theories and methods in the field of Public Relations and Publicity.
2
To be able to make use of theoretical knowledge in Public Relations and Publicity field.
3
To be able to take responsibility in an individual capacity or as a team in generating solutions to unexpected problems that arise during implementation process in the Public Relations and Publicity field.
KNOWLEDGE
Factual
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Interrelates knowledge and facts in the field of communication with other fields of social science.
2
Carries out interdisciplinary research and narrates the results to own field as as knowledge and factually.
SKILLS
Cognitive
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Awareness and skills to perform objective analysis and evaluation of social events at national and international levels are obtained.
2
Awareness and skills to perform interdisciplinary research is obtained.
3
Skills to act act in awareness of the ethical values of the field of study during professional works are obtained.
SKILLS
Practical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Defines and applies professional limits, competence and responsibilities in academic and practical works.
2
May make effective use of data resources in the field of research, carry out literature review, keep track of scientific studies and use them in own work.
3
Uses problem solving, time management, self-discipline and effective communication skills in works.
OCCUPATIONAL
Autonomy & Responsibility
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Conduct studies at an advanced level in the field independently.
2
Take responsibility both as a team member and individually in order to solve unexpected complex problems faced within the implementations in the field.
3
Planning and managing activities towards the development of subordinates in the framework of a project.
OCCUPATIONAL
Learning to Learn
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Evaluate the knowledge and skills acquired at an advanced level in the field with a critical approach.
2
Determine learning needs and direct the learning.
3
Develop positive attitude towards lifelong learning.
OCCUPATIONAL
Communication & Social
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Inform people and institutions, transfer ideas and solution proposals to problems in written and orally on issues in the field.
2
Organize and implement project and activities for social environment with a sense of social responsibility.
3
Monitor the developments in the field and communicate with peers by using a foreign language at least at a level of European Language Portfolio B1 General Level.
OCCUPATIONAL
Occupational and/or Vocational
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Act in accordance with social, scientific, cultural and ethic values on the stages of gathering, implementation and release of the results of data related to the field.
2
Possess sufficient consciousness about the issues of universality of social rights, social justice, quality, cultural values and also, environmental protection, worker's health and security.

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 0 0 0
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 0 0 0
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 14 6 84
Ödev 0 0 0
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 14 40 560
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 3 3
Final Sınavı Hazırlığı 1 120 120
Ara Sınav 0 0 0
Ara Sınav Hazırlığı 0 0 0
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 30 0 767
Genel Toplam 767
Toplam İş Yükü / 25.5 30,1
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 30,0