TR EN

TEZ-I DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
SBE501 TEZ-I 5 0 0 30

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : Türkçe
Dersin Düzeyi YÜKSEK LİSANS, TYY: + 7.Düzey, EQF-LLL: 7.Düzey, QF-EHEA: 2.Düzey
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi BÜLENT TANSEL
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Alandaki problem ve zorlukları lisans ve yüksek lisans eğitimlerinde edinilen sistematik teori ve araştırma yöntemlerini uygulayarak, tanımlama ve açıklama konusundaki yeteneklerini geliştirme ve gösterme olanağına ve master programının sonunda uzmanlık gerektiren görevleri bağımsız olarak sürdürmeye ilişkin bilgi ve becerilerin kazandırılması amaçlanmaktadır.
İçerik: Tez çalışması aşamaları; ilgilenilen konunun tanımlanması ve konuya alışma şeklinde nitelenebilecek inceleme aşaması, data toplama ve işleme ve tez konusunun haklı çıkarılması, sınırlılıkları tanımlama, çözülecek problem(ler) ya da elde edilmesi beklenen gelişme(ler), toplanan bilginin neyi gösterdiği, tezin genel amaçları doğrultusunda bu bilginin neyle ilgili olduğunun dikkate alındığı planlama aşaması, tez konusuyla ilgili olduğu görülen teorik çerçevenin sunumunu, data toplama ve teoriyi tezin konusuyla bağlantılı hale getirmeye yönelik prosedürler, tezin gelişmesi ve uygulanması için kullanılacak yöntem ve teknikler, tezi geliştirme işlemlerinin plan ve gelişme süreçlerinin değerlendirilip gözetilmesinin de dikkate alınarak sürdürüldüğü uygulama aşaması, düşünme ve sonuç çıkarmayı içeren değerlendirme aşaması, tezin yazıldığı, düzeltildiği, sunulduğu ve savunulduğu yayın aşaması.

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

Çalışma alanının diğer disiplinlerle içine girdiği disiplinlerarası etkileşimi kavrar.
Teori ve yöntemlerde bilimsel sorunlar oluşturur, çözümler ve/veya ölçer.
İlgili literatürü tez çalışmasıyla ilişkilendirir.
Sorunları formüle ederek ileri düzeydeki görevleri belirlenen zaman içinde uygular.
Tez sonuçlarını yazılı, sözlü ve görsel teknikleri kullanarak açıklar.
Uzmanlık için gereken teorik ve olgusal bilgiyi sistematik olarak entegre eder.

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 Literatür tarama, Bireysel araştırma İnceleme aşaması Anlatım, Soru Cevap
2 Literatür tarama İnceleme aşaması Anlatım, Soru Cevap
3 Literatür tarama İnceleme aşaması Anlatım, Soru Cevap
4 Literatür tarama İnceleme aşaması Anlatım, Soru Cevap
5 Literatür tarama İnceleme aşaması Anlatım, Soru Cevap
6 Literatür tarama Rapor sunma ve/veya bölüm içi seminer verme, yorum alma ve inceleme aşamasını gözden geçirme Anlatım, Soru Cevap
7 Literatür tarama Planlama aşaması Anlatım, Soru Cevap
8 - ARA SINAV -
9 Literatür tarama Uygulama aşaması Anlatım, Soru Cevap
10 Literatür tarama Uygulama aşaması Anlatım, Soru Cevap
11 Literatür tarama Uygulama aşaması Anlatım, Soru Cevap
12 Literatür tarama Uygulama aşaması Anlatım, Soru Cevap
13 Literatür tarama Uygulama aşaması Anlatım, Soru Cevap
14 Literatür tarama Uygulama aşaması Anlatım, Soru Cevap
15 Literatür tarama Rapor sunma ve/veya bölüm içi seminer verme, yorum alma ve uygulama aşamasını gözden geçirme Anlatım, Soru Cevap, Tartışma
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

Martin F. and Clark J.G. (2003) Introduction to Audiology, Allyn&Bacon.
Katz J.,(2002) Handbook of Clinical Audiology, Lippincott Williams&Wilkins.
Roeser RJ, Valente M, Hosford-Dunn H.(2000) Audiology Diagnosis, Thieme.

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

KNOWLEDGE
Theoretical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
S/he is in possession of knowledge on interview methods for psychological counseling and/or psychological support.
KNOWLEDGE
Factual
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
S/he follows the current developments about his/her area of expertise and gains the ability to use the knowledge s/he obtained in the field.
2
S/he develops his knowledge at a level of expertise; defines, analyzes and interprets the basic concepts concerning the field based on the undergraduate program competencies.
SKILLS
Cognitive
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
S/he follows the current developments about his/her area of expertise and gains the ability to use the knowledge s/he obtained in the field.
2
S/he can conduct literature review by effectively using information and data sources that were published in Turkish and other languages, can follow scientific works and use these for his/her studies.
SKILLS
Practical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
S/he can conduct literature review by effectively using information and data sources that were published in Turkish and other languages, can follow scientific works and use these for his/her studies.
2
S/he gains the competence to publish scholarly works based on the standards necessitated by the field education and scientific research methods.
OCCUPATIONAL
Autonomy & Responsibility
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
S/he undertakes responsibility to decide on works to be implemented about issues concerning the field of expertise that was not predicted.
2
S/he can transform works about his area of expertise into a project, can execute the project and complete it.
3
/he undertakes various roles and implements various tasks as the leader or a group member in teamwork.
OCCUPATIONAL
Learning to Learn
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
S/he follows the current developments about his/her area of expertise and gains the ability to use the knowledge s/he obtained in the field.
2
S/he views lifelong learning as his/her principle.
OCCUPATIONAL
Communication & Social
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
S/he exhibits participatory awareness and sensitivity for social, cultural and individual differences within the context of human rights, universal values and ethical principles.
OCCUPATIONAL
Occupational and/or Vocational
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
S/he is in the possession of an academic infrastructure that is at a level to allow him/her to continue his/her studies at a PhD program.

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 0 0 0
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 0 0 0
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 14 30 420
Ödev 0 0 0
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 1 100 100
Alan Çalışması 1 245 245
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 0 0 0
Ara Sınav 0 0 0
Ara Sınav Hazırlığı 0 0 0
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 17 0 766
Genel Toplam 766
Toplam İş Yükü / 25.5 30
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 30,0