Kodu |
Dersin Adı |
Yarıyıl |
Süresi(T+U) |
Kredisi |
AKTS Kredisi |
SBE511 |
TEZ-II |
7 |
0 |
0 |
30 |
DERS BİLGİLERİ |
Dersin Öğretim Dili : |
Türkçe |
Dersin Düzeyi |
YÜKSEK LİSANS, TYY: + 7.Düzey, EQF-LLL: 7.Düzey, QF-EHEA: 2.Düzey |
Dersin Türü |
Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli |
- |
Dersin Koordinatörü |
Prof.Dr. ŞENOL DURGUN |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi |
|
Ders Ön Koşulu |
Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
Amaç: |
Alandaki problem ve zorlukları lisans ve yüksek lisans eğitimlerinde edinilen sistematik teori ve araştırma yöntemlerini uygulayarak, tanımlama ve açıklama konusundaki yeteneklerini geliştirme ve gösterme olanağına ve master programının sonunda uzmanlık gerektiren görevleri bağımsız olarak sürdürmeye ilişkin bilgi ve becerilerin kazandırılması amaçlanmaktadır. |
İçerik: |
Tez çalışması aşamaları; ilgilenilen konunun tanımlanması ve konuya alışma şeklinde nitelenebilecek inceleme aşaması, data toplama ve işleme ve tez konusunun haklı çıkarılması, sınırlılıkları tanımlama, çözülecek problem(ler) ya da elde edilmesi beklenen gelişme(ler), toplanan bilginin neyi gösterdiği, tezin genel amaçları doğrultusunda bu bilginin neyle ilgili olduğunun dikkate alındığı planlama aşaması, tez konusuyla ilgili olduğu görülen teorik çerçevenin sunumunu, data toplama ve teoriyi tezin konusuyla bağlantılı hale getirmeye yönelik prosedürler, tezin gelişmesi ve uygulanması için kullanılacak yöntem ve teknikler, tezi geliştirme işlemlerinin plan ve gelişme süreçlerinin değerlendirilip gözetilmesinin de dikkate alınarak sürdürüldüğü uygulama aşaması, düşünme ve sonuç çıkarmayı içeren değerlendirme aşaması, tezin yazıldığı, düzeltildiği, sunulduğu ve savunulduğu yayın aşaması. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
Uzmanlık için gereken teorik ve olgusal bilgiyi sistematik olarak entegre eder. |
Çalışma alanının diğer disiplinlerle içine girdiği disiplinlerarası etkileşimi kavrar. |
Teori ve yöntemlerde bilimsel sorunları açıklar. |
İlgili literatürü tez çalışmasıyla ilişkilendirir. |
Sorunları formüle ederek ileri düzeydeki görevleri belirlenen zaman içinde uygular. |
Tez sonuçlarını yazılı, sözlü ve görsel tekniklerini açıklar. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
Hafta |
Ön Hazırlık |
Konular |
Yöntem |
1 |
Literatür tarama, Bireysel araştırma |
İnceleme aşaması |
Anlatım |
2 |
Literatür tarama, Bireysel araştırma |
İnceleme aşaması |
Anlatım |
3 |
Literatür tarama, Bireysel araştırma |
İnceleme aşaması |
Anlatım |
4 |
Literatür tarama |
Planlama aşaması |
Anlatım |
5 |
Literatür tarama |
Planlama aşaması |
Anlatım |
6 |
Literatür tarama |
Rapor sunma ve/veya bölüm içi seminer verme, yorum alma ve inceleme aşamasını gözden geçirme |
Anlatım, Tartışma |
7 |
Literatür tarama |
Planlama aşaması |
Anlatım |
8 |
- |
ARA SINAV |
- |
9 |
Literatür tarama |
Planlama aşaması |
Anlatım |
10 |
Literatür tarama |
Uygulama aşaması |
Anlatım |
11 |
Literatür tarama |
Uygulama aşaması |
Anlatım |
12 |
Literatür tarama |
Değerlendirme aşaması |
Anlatım, Tartışma |
13 |
Literatür tarama |
Değerlendirme aşaması |
Anlatım, Tartışma |
14 |
Literatür tarama |
Yayın aşaması: Yazma ve düzeltme |
Anlatım, Tartışma |
15 |
Literatür tarama |
Yayın aşaması: Tez bitimi ve sunumu |
Anlatım, Tartışma |
16 |
- |
FİNAL |
- |
17 |
- |
FİNAL |
- |
KAYNAKLAR |
Martin F. and Clark J.G.(2003) Introduction to Audiology, Allyn&Bacon. |
Katz J.(2002) Handbook of Clinical Audiology, Lippincott Williams&Wilkins. |
Roeser RJ, Valente M, Hosford-Dunn, H.(2000) Audiology Diagnosis, Thieme. |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi |
Etkinlik Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
Açıklama |
(0) Etkisiz |
(1) En Düşük |
(2) Düşük |
(3) Orta |
(4) İyi |
(5) Çok İyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI
KNOWLEDGE |
Theoretical |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Define the concepts of economics, administrative and human sciences.
|
|
|
|
|
|
|
2 |
Relate the principles and rules of political behavior, behavior and leadership in organizations.
|
|
|
|
|
|
|
KNOWLEDGE |
Factual |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Explain the general structure, operation and public policy formation process of administration.
|
|
|
|
|
|
|
2 |
Explain at an advanced level the working of political processes, political systems as well as the actors in other major political and administrative systems.
|
|
|
|
|
|
|
SKILLS |
Cognitive |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Interpret current political and administrative developments and the functioning of the democratic system by using the knowledge of political science and public administration.
|
|
|
|
|
|
|
2 |
Relate professional knowledge of management, urbanization, environmental policies, politics and legal sciences to universal values.
|
|
|
|
|
|
|
SKILLS |
Practical |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Compare the administrative structures and country management models by using the theoretical knowledge in the field of political science and public.
|
|
|
|
|
|
|
2 |
Organize events between the public, private sector and voluntary organizations.
|
|
|
|
|
|
|
OCCUPATIONAL |
Autonomy & Responsibility |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
By using the accumulation of knowledge in political science and public administration; manage project, event and social responsibility activities.
|
|
|
|
|
|
|
OCCUPATIONAL |
Learning to Learn |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Analyze existing structures with a critical approach based on universal legal norms and administrative structures.
|
|
|
|
|
|
|
2 |
Apply the written and unwritten legal rules and ethical codes in his / her personal and professional life.
|
|
|
|
|
|
|
OCCUPATIONAL |
Communication & Social |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Improve himself/herself by following the political and administrative agenda and the written-oral work on the agenda.
|
|
|
|
|
|
|
2 |
Debate in the field of political science and public administration with different target groups in multicultural environments.
|
|
|
|
|
|
|
OCCUPATIONAL |
Occupational and/or Vocational |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Taking advantage of the existing history and theoretical knowledge of the field; interpret and analyze current issues, events and problems.
|
|
|
|
|
|
|
2 |
Develop original plans and programs to guide the functioning of political and bureaucratic institutions.
|
|
|
|
|
|
|
3 |
Develop alternative public policy proposals in the construction and implementation of sustainable and effective public policies.
|
|
|
|
|
|
|
4 |
Design reform programs aimed at making and improving the functioning of political and administrative organizations.
|
|
|
|
|
|
|
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü |
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri |
Etkinlik(hafta sayısı) |
Süresi(saat sayısı) |
Toplam İş Yükü |
Ders |
0 |
0 |
0 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme |
0 |
0 |
0 |
Arazi Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Grup Çalışması / Ödevi |
0 |
0 |
0 |
Laboratuvar |
0 |
0 |
0 |
Okuma |
14 |
6 |
84 |
Ödev |
0 |
0 |
0 |
Proje Hazırlama |
0 |
0 |
0 |
Seminer |
0 |
0 |
0 |
Staj |
0 |
0 |
0 |
Teknik Gezi |
0 |
0 |
0 |
Web Tab. Öğrenme |
0 |
0 |
0 |
Uygulama |
0 |
0 |
0 |
Yerinde Uygulama |
0 |
0 |
0 |
Mesleki Faaliyet |
0 |
0 |
0 |
Sosyal Faaliyet |
0 |
0 |
0 |
Tez Hazırlama |
14 |
40 |
560 |
Alan Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Rapor Yazma |
0 |
0 |
0 |
Final Sınavı |
1 |
3 |
3 |
Final Sınavı Hazırlığı |
1 |
120 |
120 |
Ara Sınav |
0 |
0 |
0 |
Ara Sınav Hazırlığı |
0 |
0 |
0 |
Kısa Sınav |
0 |
0 |
0 |
Kısa Sınav Hazırlığı |
0 |
0 |
0 |
TOPLAM |
30 |
0 |
767 |
|
Genel Toplam |
767 |
|
|
Toplam İş Yükü / 25.5 |
30,1 |
|
|
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi |
30,0 |
|