Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
SBE510 | DÖNEM PROJESİ | 3 | 0 | 0 | 2 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | Türkçe |
Dersin Düzeyi | YÜKSEK LİSANS, TYY: + 7.Düzey, EQF-LLL: 7.Düzey, QF-EHEA: 2.Düzey |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi AYŞE AYDIN |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | Dersin amacı; öğrencilerin belirlenen bir konuda detaylı literatür araştırması ve laboratuvarda deneysel çalışma ile alanında eğitim aldığı tüm bilgileri kullanmalarını sağlamaktır. |
İçerik: | Dersin içeriği; bölüm tarafından onaylanan bir konuda derinlemesine literatür ve pazar araştırması ile birlikte laboratuvarda deneysel çalışma yürütmek ya da halihazırda yürütülen projeye katılmak; dönem sonunda bir final raporu ile bulguları tartışmak ve önerilerde bulunarak probleme çözüm ve yeni yaklaşımlar getirmektir. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
Problemlere çözüm alternatifleri geliştirir. |
Literatür taraması yaparak çözüme katkı sağlayan bilgileri sentez eder. |
Projenin baştan sona kavramsal tasarımını yapar. |
Standartlara uygun rapor veya tez hazırlar. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | - | Proje konusunun belirlenmesi için genel literatür taraması ve beyin fırtınası yapımı | Anlatım, Soru Cevap, İnceleme Yöntemi |
2 | Konu ile ilgili kitap bölümü okuma | Proje konusunun belirlenmesi ve proje teklif raporunun sunulması | Anlatım, Soru Cevap, İnceleme Yöntemi |
3 | Konu ile ilgili kitap bölümü okuma | Sunulan rapora göre proje konusunun kesinleştirilmesi | Anlatım, Soru Cevap, İnceleme Yöntemi |
4 | Literatür tarama | İlgili konuda literatür taraması | Anlatım, Soru Cevap, İnceleme Yöntemi |
5 | Literatür tarama | İlgili konuda literatür taraması sonucu deneysel tasarımın ve deneysel prosedürün belirlenmesi | Anlatım, Soru Cevap, İnceleme Yöntemi |
6 | Literatür tarama | Çalışmaların yürütülmesi | Anlatım, Soru Cevap, İnceleme Yöntemi |
7 | Literatür tarama | Verilerin değerlendirilmesi | Anlatım, Soru Cevap, İnceleme Yöntemi |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Konu ile ilgili kitap bölümü okuma ve video izleme | Proje ilerleme raporu, ara değerlendirme | Anlatım, Soru Cevap, İnceleme Yöntemi |
10 | Literatür tarama | Projede oluşabilecek eksiklerin saptanması ve olası önlemlerin belirlenmesi, veriler ışığında yeni tasarımların yapılması | Anlatım, Soru Cevap, İnceleme Yöntemi |
11 | Literatür taraması ve sunum hazırlama | Probleme yönelik hesaplama, simülasyon yapılmaya başlanması | Anlatım, Soru Cevap, İnceleme Yöntemi |
12 | Görsel-yazılı literatür tarama ve video izleme | Problemle ilgili çözümlerin olgunlaştırılması | Anlatım, Soru Cevap, İnceleme, Tartışma Yöntemi |
13 | Konu ile ilgili kitap bölümü okuma | Gerekli hesaplamaların yapılması, teknik rapor yazımı | Anlatım, Soru Cevap, İnceleme, Tartışma Yöntemi |
14 | Görsel-yazılı literatür tarama ve video izleme | Yapılan araştırma ve simulasyonlara dayanarak sistem bileşenleri ile birlikte kavramsal tasarımı sonuçlandırmak | Anlatım, Soru Cevap, İnceleme, Tartışma Yöntemi |
15 | Proje hazırlama | Proje kavramsal tasarım raporu ve sunumu | Anlatım, Soru Cevap, İnceleme Yöntemi |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
Dönem Projesi |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
|||
---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Theoretical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Through the basic sociological knowledge he has learned, he discusses social problems.
|
||||||
2 |
He makes assumptions about social life through the sociological theories he has learned.
|
||||||
3 |
It compares classical and contemporary sociology theories related to social problems with each other.
|
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Factual | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Creates the basis for the research topic he wants to work on through the theoretical knowledge he has acquired (composing – 6), evaluates the social phenomena he wants to study on the basis of these theories.
|
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Cognitive | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
By choosing a research topic for himself from among social problems, he determines the social value of a specific topic.
|
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Practical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
He writes through the theoretical perspective he has acquired about a social problem he is interested in.
|
||||||
2 |
While starting his/her research, he/she designs his/her work in accordance with scientific methodology.
|
||||||
3 |
Prepares a thesis/project proposal through the basic sociological knowledge he has acquired.
|
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Autonomy & Responsibility | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
It takes into account the knowledge and skills acquired during graduate education throughout its academic development.
|
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Learning to Learn | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
As a research scientist, he takes scientific reliability into consideration throughout his life.
|
||||||
2 |
As a researcher scientist, he behaves objectively in his research.
|
||||||
3 |
Develops the thesis or project work to be done as a researcher scientist as a study related to social problems.
|
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Communication & Social | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
As a social scientist, he takes into account the versatility of social problems and cooperates with other disciplines in solving these problems.
|
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Occupational and/or Vocational | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Analyzes the qualitative and quantitative data obtained from the thesis or project work in the field.
|
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 14 | 196 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 14 | 7 | 98 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 3 | 3 | 9 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 5 | 8 | 40 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 8 | 5 | 40 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 45 | 0 | 384 |
Genel Toplam | 384 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 15,1 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 15,0 |