Kodu |
Dersin Adı |
Yarıyıl |
Süresi(T+U) |
Kredisi |
AKTS Kredisi |
MHY5881 |
YÜKSEK LİSANS TEZ-I |
5 |
0 |
0 |
30 |
DERS BİLGİLERİ |
Dersin Öğretim Dili : |
Türkçe |
Dersin Düzeyi |
YÜKSEK LİSANS, TYY: + 7.Düzey, EQF-LLL: 7.Düzey, QF-EHEA: 2.Düzey |
Dersin Türü |
Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli |
- |
Dersin Koordinatörü |
Dr.Öğr.Üyesi BİNNUR GÜRÜL |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi |
|
Ders Ön Koşulu |
Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
Amaç: |
Öğrencilerin Mühendislik Yönetimi ile ilgili ileri düzey konularda değişik öğretim üyesi danışmanlığı altında teorik ve/veya pratik (deneysel) çalışmaları yapabilmesi ve bu çalışmalar sonucunda öğrendikleri yöntemlerle karşılaştıkları problemler hakkında çözüm üretebilmesi |
İçerik: |
Öğrencilerin Mühendislik Yönetimi ile ilgili ileri düzey konularda hazırladıkları bitirme çalışması |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
Öğrencilerin araştırma, planlama, uygulama ve çözüm bulma becerisini geliştirmek |
Öğrencilerin yeni stratejik yaklaşımlar ile problem çözme becerisini geliştirmek |
Öğrencilerin değerlendirme, yorum yapma, sunum yapma becerilerini yazılı ve sözlü olarak geliştirmek |
Öğrencilerin lisans düzeyinde edindiği bilgileri kullanarak, uzmanlık düzeyinde kuramsal ve uygulamalı olarak kullanabilme becerisi sağlamak |
Öğrencinin kendi alanında edindiği bilgileri disiplinler arası bilgilerle entegre bir şekilde kullanabilme becerisini geliştirmek |
Öğrencinin alanında elde ettiği bilgileri ve verileri bilimsel ve etik kurallar çerçevesinde inceleme ve yorumlama beceri sağlamak |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
Hafta |
Ön Hazırlık |
Konular |
Yöntem |
1 |
Dönem Projesi Konu Listesinin Hazırlanması |
Yüksek Lisans tez konusunun belirlenmesi |
Sözlü Anlatım |
2 |
Dönem Projesi Alt- Konu Listesinin Hazırlanması |
Yüksek Lisans tez konusunun kapsadığı alt konuların belirlenmesi |
Sözlü Anlatım |
3 |
Araştırma Teknikleri |
Kaynak taraması nasıl yapılır |
Sözlü Anlatım |
4 |
Araştırma Teknikleri |
Kaynak taraması nasıl yapılır |
Sözlü Anlatım |
5 |
Araştırma Teknikleri |
Kaynak taraması kontrolleri |
Sözlü Anlatım |
6 |
Araştırma Teknikleri |
Kaynak taraması kontrolleri |
Sözlü Anlatım |
7 |
Araştırma Teknikleri |
Kaynak taraması kontrolleri |
Sözlü Anlatım |
8 |
- |
ARA SINAV |
- |
9 |
Analiz Teknikleri |
Gerekli analizleri yapma |
Sözlü Anlatım |
10 |
Analiz Teknikleri |
Gerekli hesap veya analizleri yapma |
Sözlü Anlatım |
11 |
Performans Değerlendirme |
Sonuçları değerlendirme |
Sözlü Anlatım |
12 |
Performans Değerlendirme |
Sonuçları değerlendirme |
Sözlü Anlatım |
13 |
Rapor Hazırlama |
Yüksek Lisans tez raporunun yazılması |
Sözlü Anlatım |
14 |
Rapor Hazırlama |
Yüksek Lisans tez raporunun yazılması |
Sözlü Anlatım |
15 |
Sunum |
Rapor sunma ve/veya yorum alma ve inceleme aşamasını gözden geçirme |
Sözlü Anlatım |
16 |
- |
FİNAL |
- |
17 |
- |
FİNAL |
- |
KAYNAKLAR |
Çeşitli veritabanları üzerinden literatür taraması |
Ders notları |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi |
Etkinlik Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
Açıklama |
(0) Etkisiz |
(1) En Düşük |
(2) Düşük |
(3) Orta |
(4) İyi |
(5) Çok İyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI
KNOWLEDGE |
Theoretical |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Gaining expertise in management processes and management and integrating this knowledge with knowledge from different disciplines
|
|
|
|
|
|
5 |
KNOWLEDGE |
Factual |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Have the ability to conduct scientific research, publication and presentation within the framework of academic ethics by using foreign language knowledge and skills.
|
|
|
|
|
|
5 |
SKILLS |
Cognitive |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Have the ability to use advanced computer, information and communication technologies.
|
|
|
|
3 |
|
|
SKILLS |
Practical |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Have the ability to effectively solve complex problems in the related field by reinforcing non-Industrial Engineering undergraduate knowledge with Engineering Management knowledge and skills
|
|
|
|
|
4 |
|
OCCUPATIONAL |
Autonomy & Responsibility |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Have the ability to work individually in their field and lead the team in the problems encountered.
|
|
|
|
|
4 |
|
OCCUPATIONAL |
Learning to Learn |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Have the ability to work in multidisciplinary engineering teams
|
|
|
|
|
|
5 |
OCCUPATIONAL |
Communication & Social |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Have the knowledge and skills to criticize social norms.
|
|
|
|
|
4 |
|
OCCUPATIONAL |
Occupational and/or Vocational |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Have the ability to make strategic and operational decisions for solving problems related to the field
|
|
|
|
|
|
5 |
2 |
To be able to use the methods, tools and techniques required to solve the problems related to the field.
|
|
|
|
|
|
5 |
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü |
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri |
Etkinlik(hafta sayısı) |
Süresi(saat sayısı) |
Toplam İş Yükü |
Ders |
0 |
0 |
0 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme |
0 |
0 |
0 |
Arazi Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Grup Çalışması / Ödevi |
0 |
0 |
0 |
Laboratuvar |
0 |
0 |
0 |
Okuma |
14 |
30 |
420 |
Ödev |
0 |
0 |
0 |
Proje Hazırlama |
0 |
0 |
0 |
Seminer |
0 |
0 |
0 |
Staj |
0 |
0 |
0 |
Teknik Gezi |
0 |
0 |
0 |
Web Tab. Öğrenme |
0 |
0 |
0 |
Uygulama |
0 |
0 |
0 |
Yerinde Uygulama |
0 |
0 |
0 |
Mesleki Faaliyet |
0 |
0 |
0 |
Sosyal Faaliyet |
0 |
0 |
0 |
Tez Hazırlama |
0 |
0 |
0 |
Alan Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Rapor Yazma |
1 |
345 |
345 |
Final Sınavı |
1 |
1 |
1 |
Final Sınavı Hazırlığı |
0 |
0 |
0 |
Ara Sınav |
0 |
0 |
0 |
Ara Sınav Hazırlığı |
0 |
0 |
0 |
Kısa Sınav |
0 |
0 |
0 |
Kısa Sınav Hazırlığı |
0 |
0 |
0 |
TOPLAM |
16 |
0 |
766 |
|
Genel Toplam |
766 |
|
|
Toplam İş Yükü / 25.5 |
30 |
|
|
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi |
30,0 |
|