Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
LEE590 | BİLİMSEL ARAŞTIRMA TEKNİKLERİ VE YAYIN ETİĞİ | 1 | 3 | 3 | 6 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | Türkçe |
Dersin Düzeyi | YÜKSEK LİSANS, TYY: + 7.Düzey, EQF-LLL: 7.Düzey, QF-EHEA: 2.Düzey |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi ÜMİT ALKAN |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | Öğrencilere kendi alanlarında akademik araştırmaları uluslararası bilimsel standartlarda yürütebilmelerini sağlayacak temel ilkeleri öğretmek. Öğrencilerin araştırma konusuna uygun olarak doğru veri toplama ve analiz yöntemlerini seçebilmesini sağlamak. Öğrencilerin bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak ve etik değerleri gözeterek, araştırma yapma beceri ve yetkinliğine sahip olmasını sağlamak. Öğrencilere bilimsel makale ve tez yazma kabiliyeti kazandırmak. |
İçerik: | Bilim felsefesi ve metodolojisinin temel kavramlarının araştırılması, veri türlerinin çeşitli açılardan karşılaştırılması, veri toplama ve çözümleme yöntemlerinin örneklendirilmesi yapılır. Akademik kaynakları etkili kullanma ve araştırma sonuçlarını doğru aktarma becerilerinin edinilmesini sağlanır. Bilim, kuram ve araştırma ilişkisi, bilimsel araştırmanın tasarım ve gerçekleştirilmesinden raporlaştırılmasına dair süreçlerin nasıl gerçekleştirildiği üzerinde durulur. Bilimsel makale ve tez yazımı ve bu esnada uyulacak etik kurallar ele alınır. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
Öğrenci araştırma yöntemlerini ve bilimsel araştırmanın temel ilkelerini bilir. Öğrenci bilimsel yöntem ve araştırma sürecinin temel kavram ve sorunlarını tartışır. Öğrenci hangi konuyu hangi araştırma yöntemi ile ele alması gerektiğine karar verir. Öğrenci akademik bağlamda bilimsel araştırma önerisi sunmak ve elde edilen sonuçları yayınlamak için gerekli yazım formatını uygular. Öğrenci nicel ve nitel araştırma yöntemlerini karşılaştırır. Öğrenci araştırmada etiğin önemini açıklar. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | Okuma | Temel Kavramlar: Bilim, Bilimsel Araştırma Felsefesi | Okuma ve Yazma |
2 | Okuma | Araştırma Yöntemlerine Giriş, Akademik Yazına Bakış | Okuma ve Yazma |
3 | Okuma | Tez Yazım Kuralları | Okuma ve Yazma |
4 | Okuma | Bilimsel Araştırma Süreçleri: Araştırma Konusunun Belirlenmesi, Araştırma Probleminin Tanımlanması | Okuma ve Yazma |
5 | Okuma | Araştırmanın Yöntem ve Modelinin Belirlenmesi | Okuma ve Yazma |
6 | Okuma | Araştırma Evreninin ve Örnekleminin Belirlenmesi, Hipotezler ve Amaçlar | Okuma ve Yazma |
7 | Okuma | Bilimsel Veri Toplama: Literatür Araştırması | Okuma ve Yazma |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Okuma | Veri Toplama Yöntem ve Araçları | Okuma ve Yazma |
10 | Okuma | Nitel Verilerde Kullanılan Yöntem ve Araçlar | Okuma ve Yazma |
11 | Okuma | Nicel Verilerde Kullanılan Yöntem ve Araçlar | Okuma ve Yazma |
12 | Okuma | Verilerin Analizi | Okuma ve Yazma |
13 | Okuma | Araştırmanın Raporlaştırılması: Metin İçi ve Sonu Kaynakça Gösterimi, Özet, Tablo ve Şekiller | Okuma ve Yazma |
14 | Okuma | Bilimsel Araştırmada Etik Kuramları, Yayın Etiği | Okuma ve Yazma |
15 | Okuma | Bilimsel Araştırmada Etik Kuramları, Yayın Etiği | Okuma ve Yazma |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
Karasar, N. (2021). Bilimsel Araştırma Yöntemi Kavramlar İlkeler Teknikler. Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık. Tan, W. (2017). |
Research Methods A Practical Guide for Students and Researchers. Second Edition, World Scientific. Walliman, N. (2021). |
Research Methods The Basics. 3rd Edition, Routledge. Almutairi, A. O. (2017). |
Scientific Research Methods. International Institute for Science, Technology & Education. |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
|||
---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Theoretical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Ability to develop and deepen their knowledge at the level of expertise in the same or a different field, based on undergraduate qualifications.
|
||||||
2 |
Being able to comprehend the interdisciplinary interaction related to the field.
|
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Factual | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Has basic knowledge in the field based on competencies.
|
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Cognitive | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Gain the skills to use basic level theoretical and practical knowledge acquired within the field in the same field of a higher education level or in a field of same level.
|
||||||
2 |
Interpret and evaluate data, define problems, do analysis, produce solutions based on proof with using basic level knowledge and practices gained within the field.
|
||||||
3 |
Ability to solve problems encountered in the field using research methods.
|
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Practical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Uses the basic knowledge acquired in the field.
|
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Autonomy & Responsibility | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Conduct studies at basic level within the field independently.
|
||||||
2 |
Take responsibility as a team member in order to solve unexpected complex problems faced in the implementations within the field.
|
||||||
3 |
Conduct activities towards the development of subordinates within a project.
|
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Learning to Learn | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
To be able to evaluate the knowledge obtained in the field at the level of distribution with a critical approach and to direct his/her learning.
|
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Communication & Social | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Transfer the ideas based on the basic knowledge and skills acquired within the field through written and oral communication.
|
||||||
2 |
Share the ideas and solution proposals to problems about issues within the field with professionals and non-professionals.
|
||||||
3 |
Monitor the developments in the field and communicate with peers by using a foreign language at least at a level of European Language Portfolio A2 General Level.
|
||||||
4 |
Use informatics and communication technologies with at least a minimum level of European Computer Driving License Basic Level software knowledge.
|
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Occupational and/or Vocational | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Possess social, scientific, cultural and ethic values on the stages of gathering, implementation and release of the results of data related to the field.
|
||||||
2 |
Possess sufficient consciousness about the issues of universality of social rights, social justice, quality, cultural values and also, environmental protection, worker s health and security.
|
||||||
3 |
Ability to use the knowledge, problem solving and/or application skills they have absorbed in their field in interdisciplinary studies.
|
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 3 | 42 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 12 | 4 | 48 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 12 | 4 | 48 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 1 | 7 | 7 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav Hazırlığı | 1 | 5 | 5 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 42 | 0 | 152 |
Genel Toplam | 152 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 6 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 6,0 |