TR EN

INTRODUCTION TO THESIS AND SEMINAR DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
EFI690 INTRODUCTION TO THESIS AND SEMINAR 3 0 0 18

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : İngilizce
Dersin Düzeyi DOKTORA, TYY: + 8.Düzey, EQF-LLL: 8.Düzey, QF-EHEA: 3.Düzey
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Prof.Dr. BÜLENT EŞİYOK
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi Prof.Dr. BÜLENT EŞİYOK
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Bu dersin amacı, tez veya bitirme ödevi bir araştırma projesinin (veya akademik bir makalenin) nasıl planlanıp yürütüleceği konusunda öğrencilere yol göstermektir. Eleştirel düşünme, araştırma, akademik dil ile yazma gibi temel konular dersin kapsamı içindedir.
İçerik: Dönem sonunda her öğrencinin tez konusu ile ilgili bir makale ortaya koyması ve sunum yaptırılması hedeflenmektedir. Bu kapsamda öğrenciye, araştırma sorusunun belirlemesi, konu ile ilgili detaylı literatür taraması yapılarak gerekli istatistiklerin elde edilmesi ve araştırmaya dair bulguların yazılması gibi aşamaların öğretilmesi planlanmaktadır.

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

Tezin araştırma sorusunun belirlenmesi
Tez ile ilgili detaylı literatür araştırması yapmak
Tez önerisi yazmak ve geliştirmek
Tez konusu ile ilgili bir makale ortaya çıkarmak

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 Okuma Araştırmaya giriş (Araştırma sorusu, hipotez, metedoloji gibi akademik araştırma ve tez yazımına dair temel başlıklar ile ilgili konuşma) Dersin içeriği ve planı
2 Okuma Bilimsel araştırmanın amacı ve bilimsel raporlama. “Araştırma sorusunun” kapsamı üzerine konuşma. Makale ve kitap okuma
3 Okuma Araştırma probleminin tespiti ve araştırma sorusunun oluşturulması. Makale ve kitap okuma
4 Okuma Literatür taraması ve etkin bir literatür araştırmasının nasıl yapılacağı üzerine konuşma. Makale okuma
5 Okuma Metedoloji (araştırmanın yöntemi) üzerine konuşma ve ilgili verilerin nasıl elde edilebileceğinin anlatılması. Makale Ülkelere ait resmi kurumların web siteleri
6 - Veri toplama yöntemleri Öğrencilerin seçtikleri konuya dair metedolojinin (yöntemin) belirlenmesi
7 - Veri analizi Makale
8 - ARA SINAV -
9 - Verilerin yorumlanması -
10 - Araştırma bulgularının akademik bir dil ile yorumu -
11 - Genel yorum -
12 - Sunum -
13 - Sunum -
14 - Sunum -
15 - Sunum -
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

Öğrencilerin seçtikleri konuya dair yerli ve uluslararası akademik makale, tez vb. akademik yayınlar ve araştırmalar.

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

KNOWLEDGE
Theoretical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Summarizing basic and advanced topics in economics and finance.
4
2
Identifying theories of economics and finance.
4
3
To have knowledge about international economy and international finance.
4
4
Interpreting the relationship of Economics and Finance with other disciplines.
4
SKILLS
Cognitive
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Recognizes the literature related to the field effectively
5
2
To conduct qualitative and quantitative research on the subjects related to the field.
5
3
Knows data collection techniques.
5
OCCUPATIONAL
Learning to Learn
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Recognizes the literature related to the field effectively
5
2
Conducting qualitative and quantitative research on subjects related to the field
5
3
Knows data collection techniques.
5
OCCUPATIONAL
Communication & Social
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Recognizing new theoretical and practical approaches related to economics and finance.
5
2
Adopting the philosophy of lifelong learning
4
OCCUPATIONAL
Occupational and/or Vocational
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Continually improving their knowledge of the structure and characteristics of macroeconomic variables.
4
2
Understanding and interpreting the relationships between economic and financial concepts such as growth, investment, inflation, interest rates, unemployment, exchange rates and international trade.
5

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 0 0 0
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 0 0 0
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 0 0 0
Ödev 0 0 0
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 0 0 0
Final Sınavı Hazırlığı 0 0 0
Ara Sınav 0 0 0
Ara Sınav Hazırlığı 0 0 0
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 0 0 0
Genel Toplam 0
Toplam İş Yükü / 25.5 0
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 0,0