Kodu |
Dersin Adı |
Yarıyıl |
Süresi(T+U) |
Kredisi |
AKTS Kredisi |
EFI690 |
INTRODUCTION TO THESIS AND SEMINAR |
3 |
0 |
0 |
18 |
DERS BİLGİLERİ |
Dersin Öğretim Dili : |
İngilizce |
Dersin Düzeyi |
DOKTORA, TYY: + 8.Düzey, EQF-LLL: 8.Düzey, QF-EHEA: 3.Düzey |
Dersin Türü |
Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli |
- |
Dersin Koordinatörü |
Prof.Dr. BÜLENT EŞİYOK |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi |
Prof.Dr. BÜLENT EŞİYOK |
Ders Ön Koşulu |
Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
Amaç: |
Bu dersin amacı, tez veya bitirme ödevi bir araştırma projesinin (veya akademik
bir makalenin) nasıl planlanıp yürütüleceği konusunda öğrencilere yol
göstermektir. Eleştirel düşünme, araştırma, akademik dil ile yazma gibi temel
konular dersin kapsamı içindedir. |
İçerik: |
Dönem sonunda her öğrencinin tez konusu ile ilgili bir makale ortaya koyması ve
sunum yaptırılması hedeflenmektedir. Bu kapsamda öğrenciye, araştırma
sorusunun belirlemesi, konu ile ilgili detaylı literatür taraması yapılarak gerekli
istatistiklerin elde edilmesi ve araştırmaya dair bulguların yazılması gibi
aşamaların öğretilmesi planlanmaktadır. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
Tezin araştırma sorusunun belirlenmesi |
Tez ile ilgili detaylı literatür araştırması yapmak |
Tez önerisi yazmak ve geliştirmek |
Tez konusu ile ilgili bir makale ortaya çıkarmak |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
Hafta |
Ön Hazırlık |
Konular |
Yöntem |
1 |
Okuma |
Araştırmaya giriş (Araştırma sorusu, hipotez, metedoloji gibi
akademik araştırma ve tez yazımına dair temel başlıklar ile
ilgili konuşma) |
Dersin içeriği ve planı |
2 |
Okuma |
Bilimsel araştırmanın amacı ve bilimsel raporlama. “Araştırma
sorusunun” kapsamı üzerine konuşma. |
Makale ve kitap okuma |
3 |
Okuma |
Araştırma probleminin tespiti ve araştırma sorusunun
oluşturulması. |
Makale ve kitap okuma |
4 |
Okuma |
Literatür taraması ve etkin bir literatür araştırmasının nasıl
yapılacağı üzerine konuşma. |
Makale okuma |
5 |
Okuma |
Metedoloji (araştırmanın yöntemi) üzerine konuşma ve ilgili
verilerin nasıl elde edilebileceğinin anlatılması. |
Makale
Ülkelere ait resmi kurumların web siteleri |
6 |
- |
Veri toplama yöntemleri |
Öğrencilerin seçtikleri konuya dair
metedolojinin (yöntemin) belirlenmesi |
7 |
- |
Veri analizi |
Makale |
8 |
- |
ARA SINAV |
- |
9 |
- |
Verilerin yorumlanması |
- |
10 |
- |
Araştırma bulgularının akademik bir dil ile yorumu |
- |
11 |
- |
Genel yorum |
- |
12 |
- |
Sunum |
- |
13 |
- |
Sunum |
- |
14 |
- |
Sunum |
- |
15 |
- |
Sunum |
- |
16 |
- |
FİNAL |
- |
17 |
- |
FİNAL |
- |
KAYNAKLAR |
Öğrencilerin seçtikleri konuya dair yerli ve uluslararası akademik makale, tez vb. akademik
yayınlar ve araştırmalar. |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi |
Etkinlik Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
Açıklama |
(0) Etkisiz |
(1) En Düşük |
(2) Düşük |
(3) Orta |
(4) İyi |
(5) Çok İyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI
KNOWLEDGE |
Theoretical |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Summarizing basic and advanced topics in economics and finance.
|
|
|
|
|
4 |
|
2 |
Identifying theories of economics and finance.
|
|
|
|
|
4 |
|
3 |
To have knowledge about international economy and international finance.
|
|
|
|
|
4 |
|
4 |
Interpreting the relationship of Economics and Finance with other disciplines.
|
|
|
|
|
4 |
|
SKILLS |
Cognitive |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Recognizes the literature related to the field effectively
|
|
|
|
|
|
5 |
2 |
To conduct qualitative and quantitative research on the subjects related to the field.
|
|
|
|
|
|
5 |
3 |
Knows data collection techniques.
|
|
|
|
|
|
5 |
OCCUPATIONAL |
Learning to Learn |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Recognizes the literature related to the field effectively
|
|
|
|
|
|
5 |
2 |
Conducting qualitative and quantitative research on subjects related to the field
|
|
|
|
|
|
5 |
3 |
Knows data collection techniques.
|
|
|
|
|
|
5 |
OCCUPATIONAL |
Communication & Social |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Recognizing new theoretical and practical approaches related to economics and finance.
|
|
|
|
|
|
5 |
2 |
Adopting the philosophy of lifelong learning
|
|
|
|
|
4 |
|
OCCUPATIONAL |
Occupational and/or Vocational |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Continually improving their knowledge of the structure and characteristics of macroeconomic variables.
|
|
|
|
|
4 |
|
2 |
Understanding and interpreting the relationships between economic and financial concepts such as growth, investment, inflation, interest rates, unemployment, exchange rates and international trade.
|
|
|
|
|
|
5 |
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü |
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri |
Etkinlik(hafta sayısı) |
Süresi(saat sayısı) |
Toplam İş Yükü |
Ders |
0 |
0 |
0 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme |
0 |
0 |
0 |
Arazi Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Grup Çalışması / Ödevi |
0 |
0 |
0 |
Laboratuvar |
0 |
0 |
0 |
Okuma |
0 |
0 |
0 |
Ödev |
0 |
0 |
0 |
Proje Hazırlama |
0 |
0 |
0 |
Seminer |
0 |
0 |
0 |
Staj |
0 |
0 |
0 |
Teknik Gezi |
0 |
0 |
0 |
Web Tab. Öğrenme |
0 |
0 |
0 |
Uygulama |
0 |
0 |
0 |
Yerinde Uygulama |
0 |
0 |
0 |
Mesleki Faaliyet |
0 |
0 |
0 |
Sosyal Faaliyet |
0 |
0 |
0 |
Tez Hazırlama |
0 |
0 |
0 |
Alan Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Rapor Yazma |
0 |
0 |
0 |
Final Sınavı |
0 |
0 |
0 |
Final Sınavı Hazırlığı |
0 |
0 |
0 |
Ara Sınav |
0 |
0 |
0 |
Ara Sınav Hazırlığı |
0 |
0 |
0 |
Kısa Sınav |
0 |
0 |
0 |
Kısa Sınav Hazırlığı |
0 |
0 |
0 |
TOPLAM |
0 |
0 |
0 |
|
Genel Toplam |
0 |
|
|
Toplam İş Yükü / 25.5 |
0 |
|
|
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi |
0,0 |
|